Allereerst welkom op het forum, Gertjan.
Vraag gerust,.
Daarvoor is het forum.
Je zal ( via PM of e-mail ) nu wel reactie genoeg krijgen.
Bovenaan het forum zie je verschillende banners. Dit zijn erkende vliegscholen. Er zijn ook nog andere vliegscholen.
Lees op je gemak het forum door en je vindt ongetwijfeld alle informatie die je nodig hebt.
En voordat je koopt, leg je voorlopige keuze voor aan een zogenaamde opnieleider, iemand die relatief veel weet maar geen commercieel voordeel heeft bij je keuze. Maak nooit de fout te snel te kiezen en dientengevolge met een niet juiste, of niet wettelijk correcte configuratie opgescheept te zitten.
De belangrijkste zaken zijn:
Zowel motor als scherm moeten
DULV-goedgekeurd zijn. Laat je niet afleiden,
vraag rechtstreeks hierna en controleer dit op internet en vraag dit na bij iemand. Je bent anders in Nederland niet verzekerd.
Ideaal is dat je wegkomt met een volle tank met windkracht 0. Er kan iemand je een lichte motor laten proberen met een lekker windje en dan kom ik zelfs weg met mijn majestueuze torso

maar de mooiste vluchten maak je op mooie warme zomerse avonden.
Kijk op internet wat het maximale pilotengewicht is. Als dat 90 kilo is, dan kan misschien best wel een zeer ervaren piloot van 100 kilo er mee wegkomen maar jij niet als beginner.
Mocht je nog vragen hebben dan horen wij het graag.
Succes met je queeste.
Greetzzz,
Yvin.
