Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 02 Mei 2025, 06:47

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: vraagje
BerichtGeplaatst: 07 Jan 2010, 20:54 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 06 Nov 2009, 13:21
Berichten: 3
kun je met dit weer wel lang vliegen omdat door kou de motor kan bevriezen? zijn er nog hoogtes waar je onder moet blijven in verband mnet de kou?


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 08 Jan 2010, 08:40 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Geen enkel probleem om te vliegen met dit weer. Wel zou ik je aanraden om je carb te beschermen met een sok oid. Anders heb je kans dat ie bevriest, zoals op de foto. Ik had twee uur gevlogen en het laatste kwartier kreeg ik last van ijsvorming in de carb waardoor de motor slechter ging lopen. Ik had geluk want het kan ook gebeuren dat het ineens afgelopen is en dan moet je landen.

Afgelopen zondag (03/01/2010)
Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 08 Jan 2010, 10:21 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Hoi Allen,

Even als tip !

Mocht je willen vliegen in deze koude, draai dan je lichtfilter eraf, nb. er is toch geen stof, je produceert alleen wat meer decibellen, maar... je carburateur bevriest niet meer !!.

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2010, 23:11 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
en voor de gene die zich af vragen hoe het komt dat de carbuateur bevriest, dit komt niet direct door de kou van de omgeving, maar door het feit dat er brandstof verdampt, voor dit proces is warmte nodig en die word dus onttrokken aan de carburateur. door dat de carburateur al koud is door de lage omgevings temperatuur zal deze nog verder af koelen en gaan invriezen. een airco of een koelkast werkt eigenlijk volgens het zelfde principe.
vr gr Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2010, 09:44 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:00
Berichten: 72
Woonplaats: Overijssel
volgens mij heb jij ook verstand van koelkasten??? :mrgreen:

_________________
Skype Me™!

Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 10 Jan 2010, 09:55 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
ehh nee, maar wel van de inhoud (het liefst in vloeibare vorm met een schuimkraagje ;) )

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 07 Apr 2010, 18:32 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:24
Berichten: 17
Woonplaats: Krimpenerwaard
Dit schijnt inderdaad te kloppen. Ik dacht er zelf onlangs ook last van gehad te hebben en besprak het later met een vriend.
Hij wist te vertellen dat door vocht / kou in de lucht je carburateur bij tot wel 17 graden nog kan bevriezen. Hij had het ook over het koelkast principe. Mijn motor wilde af en toe niet lekker oppakken vanuit het midden-toerenbereik, terwijl hij normaal echt helemaal perfect loopt. Toevallig had ik dit vorig jaar rondom dezelfde tijd ook een keer (april).
Als je vol gas geeft kun je de licht gevormde afzetting schijnbaar er uit blazen, maar als je over een bepaald punt heen bent heb je pech en moet je landen. Als je lager blijft heb je hier wat minder last van ivm de temperatuurdaling op hoogte.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 10 Apr 2010, 09:26 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:28
Berichten: 72
Wat ze bij motorfietsen wel eens doen is een gloeilampje monteren in het luchtfilterhuis. de warmte die het lampje afgeeft is genoeg om bevriezing te voorkomen en je kan je home made carburateurverwarming gewoon aan en uit schakelen. 21 Watt moet voldoende zijn.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.