Allereerst hardstikke bedankt de hulp tot nu toe!
Zo komen we weer een stukje verder

Nu las ik dat het, in verband met de komst van de nieuwe regelgeving per 1 november, wordt aangeraden om voor die datum een TUG of vliegveldregeling aan te vragen. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik nog niet begonnen ben met deze sport, maar eigenlijk wel zeker weet dat dat op korte termijn wel gaat gebeuren.
Hierop voortuitlopend, en om straks niet met lege handen te staan, lijkt het mij verstandig om alvast een TUG en vliegveldregeling aan te vragen. Dan heb ik iedergeval komend jaar een plekje op te starten en te landen.
Ik woon gelukkig midden tussen de weilanden in het dorpje Gorredijk (tussen Drachten en Heerenveen), en zo op het eerste gezicht word ik dan ook omringt door potentiƫle start en landingsplaatsen. Als ik echter Google Maps erbij pak, valt het gelijk op dat de weilanden niet mooi vierkant zijn, maar juist smalle rechthoekige stroken. Kortom, je bent (naar mijn idee) gebonden aan een bepaalde windrichting.
Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie eens een kijkje zouden willen nemen op maps.google.nl , en dan bij de plaats Gorredijk.
Wat denken jullie, is er zo op het eerste gezicht een geschikte locatie in de buurt waarvoor ik een TUG of luchthavenregeling zou kunnen aanvragen? Of kan ik het beter wat verderop richting bijvoorbeeld Heerenveen of Drachten zoeken?
En Max, als je meeleest, hoe heb jij dat in Drachten geregeld?
Alvast bedankt voor de hulp!