Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 25 Apr 2024, 17:05

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 06 Nov 2010, 17:21 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste snorvliegers,

Slechts een klein gedeelte van ons heeft een R/T brevet.
Toch willen veel vliegers er meer van weten.



Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 06 Nov 2010, 19:10 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Nov 2009, 15:39
Berichten: 16
Woonplaats: landhorst
inderdaad Frank, best interesant voor in de (verre)toekomst,ik zit hier midden in de ctr van Volkel,Niederheim,Eindhoven
maar, eerst m'n paramotor brevet halen,dit gaat goed komen onderleiding van Jacques en Eric!
Weet er iemand waar je een R/T brevet kunt halen en/of het een pittige cursus is en wat de kosten zijn.

groet Arjan Schuurmans


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 06 Nov 2010, 19:31 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Arjan,

Zonder de andere scholen te kort te doen, je bent bij Jacques en Eric in goede handen. Ik heb mijn opleiding ook bij hen gedaan en ook mijn kit bij hen gekocht.
Ik ben nog steeds knettergek van deze luchtsport. Elke dag even het weer checken, benzine gemengd klaar staan, porto opgeladen, kortom altijd op op stand by om de lucht in te kunnen.

Mijn R/T heb ik zo'n 25+ jaar geleden gehaald. Dat heeft weer met mijn beroep te maken. Ook beroepshalve zit ik in de lucht.
Ik heb geen idee hoe het er nu voor staat. Er waren plannen om een soort VFR R/T brevet in het leven te roepen. Het hele IFR gedeelte is uiteraard omvangrijk. Je moet immers ook op de hoogte zijn van alle instrumentvlieg procedures. Volledig zinloos voor de meeste VFR pilots, zoals wij.
Ik ben er van overtuigd, dat er vliegers op het forum zitten, die van de huidige regelgeving op de hoogte zijn, waaronder ons aller Alfred. Zij zullen zeker antwoord geven in deze thread.

Groetjes, veel succes en plezier met snorvliegen,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 07 Nov 2010, 11:34 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 15:29
Berichten: 6
Ha Arjan

Ik heb sinds 2 jaar mijn RT aantekening, de opleiding was op zich niet pittig en goed te doen. Voordeel van mijzelf is wel dat ik een technische achtergrond heb. Informeer maar eens bij een zweefclub, die kunnen je wel verder op weg helpen.

Trouwens waar in de CTR van Volkel woon je.

gr gIdy


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 07 Nov 2010, 18:20 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Nov 2009, 15:39
Berichten: 16
Woonplaats: landhorst
ok Gidy zal ik eens doen!
ik woon ten zuid oosten van Volkel dus er lekker midden in!

groet Arjan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 07 Nov 2010, 20:22 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Ha RT,ers

Cook heeft gelijk, de cursus is (nog steeds) doorspekt met IFR procedures en dat maakt het niet gemakkelijk, zelf heb ik,m 18 jaar geleden gedaan, ik vond het toen een hele klus.
Desalniettemin erg leerzaam en een must bij fixwing.
Bij regelmaat cross ik een CTR. Zonder problemen, echter zodra je meldt dat je een paramotorvlieger bent, en een klaring vraagt bij Dutch-mil dien je een transpondercode over te nemen, gelet op het fijt dat wij geen transponder hebben, hou ik mij keurig aan de hoogte en koers, en meldt om de 15 min. mijn positie, zo simpel gaat dat.
't is tenslotte voor je eigen veiligheid, ze jagen namenlijk het liefst een lifeliner (traumaheli) zo veel mogelijk door een CTR. deze wil je écht niet over je heen hebben, of erger.

Klick voor een demo op: http://www.undsatca.org/atcast.php

Yvin en ik crossen zo door het gehele luchtruim, goede afspraken voor de vlucht, helpen je dan met dit soort crossingen. Ik draag dan 2 porto's 1 voor de AM en de ander voor de FM.

Als antwoord op jullie vraag, of er een uitgeklede vorm van RT bestaat, voor paramotoristen moet ik jullie teleur stellen, je moet voor je aantekening de gehele cursus doen.

Jullie kunnen het eventueel bij een plaatselijke zweefvlieg vereniging volgen, meestal zijn die erg gunstig met hun tarief, en wordt er les gegeven voor ex luchtverkeersleiders of mil. contolers, de ervaring heeft geleerd dat dit er relaxt aan toe gaat, met een minder commercieel belang.

Zie bv. http://www.thermiekfabriek.nl/category/theoriecursus/

Zelf moet ik over 14 dagen weer op herhaling, ze hebben sinds kort weer iets nieuws verzonnen de zg. LPE dit staat voor het correct spreken van technisch Engels, m.a.w je moet alles in het Engels kunnen benoemen wat met vliegtuigen en vliegen te maken heeft.

Klik maar even op deze link: http://www.gemotoriseerd-vliegen.nl/con ... maart-2011

Succes met jullie cursus, erg leerzaam !!

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 15 Nov 2010, 22:01 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Alfred schreef:


Zelf moet ik over 14 dagen weer op herhaling, ze hebben sinds kort weer iets nieuws verzonnen de zg. LPE dit staat voor het correct spreken van technisch Engels, m.a.w je moet alles in het Engels kunnen benoemen wat met vliegtuigen en vliegen te maken heeft.



Alfred,

Gefeliciteerd met het behalen van je LPE. En ook nog met een goed cijfer, petje af.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 15 Nov 2010, 22:26 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 12 Okt 2009, 20:29
Berichten: 64
;) He Alfred van harte man, ik geloof dat Captain Cook nog een copiloot zoekt :D

Gr Meeuw


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 16 Nov 2010, 08:00 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Dank jullie wel !

Gisteravond ben ik (met 19 kandidaten) voor het examen geweest, op Lelystad.
Na eerst een luistertoets te hebben gemaakt (20 vragen over een gesprek van 5 min. tussen de luchtverkeersleiding / en een vertrekkende kist naar Istanbul) volgde het gesprek met een leraar Engels, die je gedurende 1/2 uur met je in het Engels converseert.

Voor alle onderdelen ben ik gisteren geslaagd.

Nu blijkt, dat hoorde ik gisteren, dat er verschillende rechtzaken lopen tegen deze procedure, omdat volgens de wet, je niet kunt zakken voor een reeds eerder afgenomen examen, ik vond het al een rare vertoning toen ik 11 maanden geleden een schrijven hierover ontving.
Er is 160,= Euro uit mijn zak geklopt, omdat Nederland (IVW) zich wil committeren aan de wetgeving vanuit Amerika (ICAO International Civil Aviation Organization).

In de nazit sprak ik met diverse piloten, een aantal daarvan overwegen te stoppen met hun passie, enerzijds vanwege de kosten om te vliegen, de gemiddelde huur van een cessna bedraagt momenteel 180,= Euro, excl. landingsgeld wat ook gemiddeld nog een keer 18 Euro kost, voor 1 uurtje vliegen !! anderzijds de steeds maar zwaarder wordende regelgeving / beperking.

Hier heb ik gisteren met Dhr. Gerrit E. Jacobs, President advisor: AOPA Aircraft Owners and Pilot Association, over gesproken, hij deelde mijn mening, over de de slechte ontwikkeling voor onze sport/passie.

Nu blijkt Gerrit E. Jacobs weer een bekende van onze Captain Cook, allias Frank Moorman te zijn, wat is de (vlieg)wereld toch klein :lol:

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: R/T voor General Aviation Pilots
BerichtGeplaatst: 16 Nov 2010, 08:34 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40
Berichten: 167
Woonplaats: hellevoetsluis
voordelen van paramotor vliegen
-geen 180 per uur
-geen start en landing geld (Rotterdam €65 :lol: )
-veel minder regels ten opzichten van sep vliegers.
oké we kunnen niet een rondte nl vliegen .
maar mijn overland van 2 uur lijkt wel een wereldreis :)
dus geef die mannen een motor en vliegen met die hap .
zelf vind ik het paramotor vliegen veel intenser (of kouder :lol: )(kan sep ook niet betalen :lol: )

geen vliegveld, eigen materiaal, betaalbaar .
vliegen zo als vliegen bedoelt is.

Oscar

_________________
COME FLY WITH ME


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.