Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10 Berichten: 970 Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Oscar,
Mooie informatieve site, die door Sidney geplaatst is. Hieronder nog wat extra informatie.
De regels in Engeland zijn op dit moment zeer snorvliegvriendelijk voor voetstarters. Onderstaande basisregels gelden dus niet voor trikes!
1. Een brevet is niet nodig, je moet wel professioneel getraind zijn. Dat zijn we in Nederland. Je brevet is naar mijn inschatting voldoende bewijs. 2. Verzekering is niet nodig, wordt wel aangeraden. Wij zijn (als het goed is!!!) allemaal verzekerd en ook voor Engeland. Kijk de polis even na. 3. Je moet toestemming van de landeigenaar hebben om op te stijgen en te landen. 4. Je moet buiten een gecontroleerd gebied blijven. Vlieg dus zoals je in Nederland in klasse G luchtruim vliegt. 5. Houd te allen tijde minimaal 500ft (150m) afstand tot mensen, dieren, auto's, huizen, etc. Deze regel geldt zowel horizontaal als verticaal. Je mag dus laagvliegen in Engeland. Pas wel op, dat je de 150m regel niet overtreedt. In Kent (waar Herne Bay ligt) zal naar mijn inschatting niet echt laag gevlogen worden. 6. Houd je voor de rest aan de VFR regels, zoals ze ook in Nederland gelden. 7. Vlieg niet over mensenmassa's (blijf op 1000m horizontaal van een bijeenkomst van >1000 mensen (festival of zo iets). 8. De tankinhoud mag maximaal 10 liter bedragen. Info: http://www.paramotorsuk.co.uk/pdf/10litre_rule.pdf.
Via het Engelse paramotor forum kun je in contact komen met Engelse snorvliegers. Ik heb "Herne Bay Paramotor" gegoogeld en kwam op een pagina op dit forum, waarop over vliegen in Kent geschreven werd.
Ik weet niet of je de Engelse taal machtig bent. Zo niet, schrijf me maar een brief met jouw specifieke vragen. Dan vertaal ik het en stuur het door naar een "lokale" vlieger. Eventueel direct via het forum. Ik kan ook een posting maken en vragen naar een vlieger, die in de buurt van Herne Bay woont en daar ook vliegt.
Groetjes,
Frank
_________________ PH-9C5 Fresh Breeze Thorix 130 Swing Powerplay Scorpio 26 Time flies: http://www.frankmoorman.nl Frank Moorman
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40 Berichten: 167 Woonplaats: hellevoetsluis
Citaat:
Ik weet niet of je de Engelse taal machtig bent. Zo niet, schrijf me maar een brief met jouw specifieke vragen. Dan vertaal ik het en stuur het door naar een "lokale" vlieger. Eventueel direct via het forum. t.
erg attent van je Frank. Engels lezen is geen probleem allen het schijven . maar daar gebruik ik Google vertaal voor en dat is zo ook geen probleem meer. zal mee eens aan melden op het Engels forum .
wel een mooi regeling hebben die Engelse zou wat voor hier zijn
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10 Berichten: 970 Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Oscar,
"Samen Sterk" heet dat. Jij leert me in de toekomst weer met een frietpan rijden
De Engelsen hebben het inderdaad goed voor elkaar. Ze zijn daar ook erg bewust. Dat spreken ze ook letterlijk uit op de fora. Men ziet het belang ook van volgens de (weinige) regels te vliegen. Buiten de regels bestaat er ook nog een vlieg-etiquette. Voor de kleine luchtvaart is die in Nederland i.s.m. de KNVvL ook opgesteld:
Het zijn voornamelijk "open deuren". Toch is het goed als we samen afspreken ons te houden aan de gedragscodes. Daarmee tonen we aan, dat we niet alleen volgens regels vliegen, maar ook met respect naar mens, flora, fauna, omgeving en milieu.
Groetjes,
Frank
_________________ PH-9C5 Fresh Breeze Thorix 130 Swing Powerplay Scorpio 26 Time flies: http://www.frankmoorman.nl Frank Moorman
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag geen bijlagen plaatsen