Hoi Jaco,
Denk goed na voor je begint, want het werkt erg verslavend.
Maar het is een fantasties mooie hobby, ik geniet echt van elke vlucht.
Maar laat je niet misleiden door super goedkoop spul.
Vaak ben je achteraf duurder uit.
Ik weet niet uit welke streek je komt maar kijk is in de buurt naar een goede vliegopleiding, probeer te waken voor een instrukteur die je zo snel mogelijk een uitrusting probeert te verkopen.
Er zijn ook vliegscholen die naast een goede en leuke opleiding een hoge mate van service verlenen ( noem ff bewust geen namen) en zo,n service is vaak onbetaalbaar.
Ga maar is na, het is uitstekend weer, perfecte tijd om ergens hoog in de lucht te hangen, maar je staat aan de grond omdat je een technisch probleempje hebt, en een fijne dealer die je vervolgens 4 weken op onderdelen laten wachten, waar je ook nog is de hoofdprijs voor mag betalen, want tja je moet het toch hebben.
Nee dan liever een instrukteur de het onderdeel van een van zn eigen motoren afsloopt zo dat je weer door kunt, ( ik noem weer geen namen

)
Lees het forum maar is goed door, en trek je concusies.
Maar of je voor 3000 euro iets goeds krijgt betwijfel ik. Spaar liever een jaartje langer.
Ik vlieg nu met een Fb solo en ik wil op den duur naar een 4 tact toe, (hij staat op een bullix dus een beetje extra power is wel wenselijk voor mij) dus als je nog ff geduld hebt heb ik mischien wat voor je in de aanbieding
Vr gr Gertjan