Geplaatst: Wo 14 Nov, 2007 14:06:55 Onderwerp: Fly the best forget the rest.
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.trikebuggy.com/othertrikes/xcitor1.htm Hier een link naar de op één na mooiste trike (Xcitor).
Hij is nog niet in productie omdat de WANKELMOTOR nog een duurtest
ondergaat. De prijs zal € 8000 gunstigen uitvallen als zijn grotere broer.
Zelf verwacht ik dat het in Nederland niet zo hartloper zal worden.
Maarja het is maar dat jullie bij blijven met de ontwikkelingen van dit topmerk.
Groet, jacques "Wankel"
_________________
http://www.paramotorclub.nl Terug naar boven
thijs
Geregistreerd op: 03 Okt 2006
Berichten: 49
Woonplaats: wippie wappie wormerveer
Geplaatst: Wo 14 Nov, 2007 16:05:48 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Zo zo....
Dus de eenzitter gaat 25.500,- - 8000,-euro = 17,500,- euro kosten.
Is dat incl. en excl. BTW..... en zonder raket systeem?
Fresh Breeze denkt altijd goed om zijn eigen portomonnee.
_________________
http://www.paratrikes.net Terug naar boven
Marc J
Geregistreerd op: 28 Okt 2006
Berichten: 9
Geplaatst: Wo 14 Nov, 2007 17:00:32 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Target Price: $13000.00 to $16000.00 depending on equipment.
Met de huidige dollar koers tel ik toch iets minder. Max. +/- 11000,-.
Moet ik even wachten tot mijn salaris deze maand binnen is!!
Terug naar boven
Henk Sprong
Geregistreerd op: 30 Jun 2006
Berichten: 38
Woonplaats: Asperen
Geplaatst: Wo 14 Nov, 2007 17:10:58 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
vindt de buggy op de film onderstaande link ook niet verkeerd....
http://www.trikebuggy.com/delta/index.htm ook paramotor???
Knap Art14 veld trouwens, geen draadjes of sloten.Kost vast geen 500 euries....zitten we hier maar te k*tten
Terug naar boven
Jacques
Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Wo 14 Nov, 2007 18:02:13 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ja Henk,
Volgend jaar weer lekker naar Canada,leuke trike inderdaad die deltatrike,Zal ik er één laten komen om hem te proberen, als er genoeg vraag is laat ik hem komen. Ben zelf al één jaar aan het zeuren dat ze een opzetstuk moeten maken voor een Deltavleugen voor de Xcitor,maar ze willen er niet aan.Kan me dat ook wel voorstellen het wordt zo'n gedoe met op en afbreken,nu trek je een zaak leeg en ben je weg binnen 5 minuten! En voor de snelheid hoef je het ook niet meer te doen want
hun nieuwe X-wing s (24m) gaat ook 85 km bij nul wind.
Thijs die prijs is een te hoog gokje om het prijsverschil met jou trike te kunnen benadrukken,die van jou gaat toch €10.000 met een gratis bouwtekening om hem zelf af te maken.
Je weet nummer 90,91 zijn voor mij.
Hoge prijs? wankelmotors zijn duur en 15 man personeel ook.
Ach Thijs jou trike wordt wellicht gesierd door een mooie Xcitor tank waarvan de mal al € 10.000 koste.
See you in a bleu Sky, jacques
_________________
http://www.paramotorclub.nl Terug naar boven
baba
Geregistreerd op: 14 Okt 2006
Berichten: 35
Woonplaats: Witmarsum
Geplaatst: Wo 14 Nov, 2007 21:05:25 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
wankelmotoren zijn veel goedkoper te produceren dan zuigermotoren. het is alleen nog geen enkele fabrikant gelukt om de afdichting van de schijven voldoende gasdicht te krijgen. ze hebben daardoor een (te) korte levensduur. MAZDA NSU BMW en andere merken zijn daardoor allemaal weer teruggegaan naar de vertrouwde zuigermotoren. misschien is het gelukt met de nieuwste technieken en materialen het wel voor elkaar te krijgen. Dit zou geweldig zijn want de motoren zijn relatief klein met veel vermogen. ook het rendement is hoger doordat er geen op en neer gaande onderdelen in zitten en daar dus geen energie verloren gaat.
een zeer interessante ontwikkeling maar ik zou er nu nog niet mijn vingers aan willen branden.
Terug naar boven
Alex
Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 51
Woonplaats: Wijchen
Geplaatst: Wo 14 Nov, 2007 21:37:06 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
baba schreef:
MAZDA NSU BMW en andere merken zijn daardoor allemaal weer teruggegaan naar de vertrouwde zuigermotoren.
Niet helemaal waar..
Mazda RX-8
http://www.mazda.nl/page.asp?sPageID=10 ... zda+RX%2D8_________________
PH-9R6
Terug naar boven
baba
Geregistreerd op: 14 Okt 2006
Berichten: 35
Woonplaats: Witmarsum
Geplaatst: Do 15 Nov, 2007 19:07:26 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
klopt, mazda heeft inderdaad dit probleem ogelost. zoals hieronder beschreven. als dit goed blijkt te zijn kunnen de motoren een stuk kleiner en lichter.
Die afdichtingen zijn een verhaal apart. Neem de rotorvorm. Op elke punt staat zo'n afdichting. Met het draaien van de rotor verandert de stand van de afdichting op de rotorwand. Het slepen is niet zo'n probleem, maar het steken danwel in de rotorwand duwen van de afdichting zorgde altijd voor overmatige slijtage van de wand. Daar moet nu een oplossing voor gevonden zijn door andere materialen te kiezen voor zowel de afdichting als de wandbekleding.
[/img]
Terug naar boven
Alfred
Geregistreerd op: 19 Jun 2006
Berichten: 114
Woonplaats: EHTW (Europe,Holland,Twello;-))
Geplaatst: Do 15 Nov, 2007 22:36:01 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Piloten,
De wankelmotor is door de firma NSU uit Neckarsulm (Duitsland) voor het eerst in een auto toegepast begin jaren 60 in een NSU Wankel Spider. De motor bestond uit een 1-schijfs mantel met een vermogen van 50 PK en diende voornamelijk om ervaring met het nieuwe motortype, ontwikkeld door Felix Wankel, op te doen. In 1967 werd de NSU Ro80, een 4-deurs sedan, geïntroduceerd. Deze auto, met 2-schijfs motor, werd in zijn introductiejaar tot auto van het jaar uitgeroepen. Uit de motor met een inhoud van 995 CC, werd een vermogen gehaald van 115 PK bij 5000 toeren per minuut.
In tegenstelling tot de zuigermotor, met zijn op- en neergaande beweging van de zuigers, kent de wankelmotor alleen een continu draaiende beweging, waardoor bij hoge snelheden de motor vrij van trillingen blijft en het geluidsniveau van de motor laag is, wat voor paramotoristen een waar kadootje betekend.
De revisie van een wankelmotor omvat met name het aanbrengen van een keramische laag aan de binnenzijde van de mantels. Door de motor op deze wijze te behandelen is slijtage van de mantels tot een uiterst minimum beperkt, waardoor de levensduur van de motor aanzienlijk wordt verlengd. Het bewijs daarvoor levert de de Fa. Oosterhuis, aangezien zij sinds midden jaren 70 uitsluitend met zijn eigen Ro80 zich in het verkeer begeeft en al vele 100-duizenden kilometers heeft afgelegd. Daarbij kan nog opgemerkt worden dat Nico Oosterhuis zijn wankelmotor geschikt heeft gemaakt voor het gebruik van LPG.
Kortom verhoogde slijtage hoeft geen drempel meer te zijn.
Happy landings
Groet,
Alfred
Terug naar boven
Alfred
Geregistreerd op: 19 Jun 2006
Berichten: 114
Woonplaats: EHTW (Europe,Holland,Twello;-))
Geplaatst: Do 15 Nov, 2007 22:45:52 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Nog even dit..
Wat denken de geleerden van de 'Kogel Motor' - Nieuwe revolutie ??
http://www.youtube.com/watch?v=f5p6NkMtFf8 Happy landings,
Alfred
Terug naar boven
Terug naar boven
windzakske
Gast
Geplaatst: Vr 16 Nov, 2007 19:22:54 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
allemaal zeer mooi, maar ik zag geen noorderburen op het Paramotor Safety Weekend in Frankrijk !!
en er waren veel landen vertegenwoordigd tot Dubai ,het was niet comercieel.
gelukkig voor jullie er komen nog sessies
greetz aldo
Terug naar boven
windzakske
Gast
Geplaatst: Vr 16 Nov, 2007 19:26:37 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
sorry maar mijn antwoord hierboven staat bij de verkeerde topic
die belgen toch hé
Terug naar boven
Jacques
Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Za 17 Nov, 2007 01:03:31 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
_________________
http://www.paramotorclub.nl