Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Apr 2024, 19:47

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Knvvl, schermvliegers, snorvliegers en alle andere
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2009, 21:06 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:27
Berichten: 4
Beste Mensen,

tijdens deze slechtweer dagen heb ik eens op verschillende fora rondgelezen. Een voorzichtige conclusie kan ik als volgt trekken:

Snorvliegers en schermvliegers benutten hun fora het meest optimaal. Altijd snel met een mening of tip. niet altijd genuanceerd, maar altijd aanwezig.

Bij de andere groepen binnen de knvvl lees je de laatste maanden het volgende:












Precies weinig of niets.

Als je niets zegt kun je ook niets verkeerd zeggen.
Laat ons ( en de knvvl) alstublieft blij zijn met ons snorvliegers, nog DIT jaar wat onduidelijkheden ophelderen en begin 2008 met schone lei een aparte afdeling binnen de KNVVL opstarten.

Fijne feestdagen

Roel

Terug naar boven


Kruk



Geregistreerd op: 07 Nov 2006
Berichten: 209
Woonplaats: Blaricum
Geplaatst: Vr 28 Dec, 2007 18:34:27 Onderwerp: Re: Knvvl, schermvliegers, snorvliegers en alle andere vlieg

--------------------------------------------------------------------------------

roel schreef:

Snorvliegers en schermvliegers benutten hun fora het meest optimaal. Altijd snel met een mening of tip. niet altijd genuanceerd, maar altijd aanwezig.
Bij de andere groepen binnen de knvvl lees je de laatste maanden het volgende:
Precies weinig of niets.
Als je niets zegt kun je ook niets verkeerd zeggen.

Gelukkig leven we in een democratie. Mag je een andere mening hebben. Kan je deze vrijelijk en binnen het betamelijke publiek maken.
M.a.w., jouw stelling zie ik anders. (Voor wat het waard is)

roel schreef:

Laat ons ( en de knvvl) alstublieft blij zijn met ons snorvliegers, nog DIT jaar wat onduidelijkheden ophelderen en begin 2008 met schone lei een aparte afdeling binnen de KNVVL opstarten.

Mee eens.

Met splintergroepjes en (sub)onder-ondergroeperingen ed is niet zo veel te beginnen. Deze hebben weinig invloed, zijn altijd ondergeschikt, hun belang is te klein(schalig).
Wil je meetellen dan dien je volwassen en goed georganiseerd te zijn.
Binnen de luchtvaart/-sportvertegenwoordiging passen we binnen de overkoepelende organisatie KNVvL. Naast afdelingen zoals o.a. gemotoriseerd vliegen, zweefvliegen en zeilvliegen. Parachutespringen en schermvliegen.

Komt de vraag waar binnen de KNVvL structuur de subleden zijn terug te vinden.
De motorzwevers zijn bij de afdeling Zweefvliegen ondergebracht.
De parachutisten, zeilvliegers en schermvliegers worden direct door een eigen afdeling vertegenwoordigd.
De MLA’s zijn samen met de SEP’s door de afdeling Gemotoriseerd Vliegen vertegenwoordigd. Onder deze afdeling vallen ook de snorvliegers.

Gezien vanuit een andere invalshoek:
EHHV:
Met de motorzwever en de Cessna gebruikte ik op Hilversum RWY 13/31, RWY 07/25 of RWY 00/18. En als ik daar ging zweefvliegen was ik aan de andere zijde van de markering te vinden. Voor een paramotor is Hilversum verboden gebied. (Jacques, hoe vliegt het daar? = grapje)
EHLE:
Met de motorzwever en de Cessna landde ik op Lelystad op het asfalt van baan 05/23. Terwijl ik het gras van baan C 05/23 gebruikte als ik me daar met een MLA verplaatste. Deze baan wordt ook gebruikt door een schermvliegtuig met trike en voorzien van hulpmotor en radio. Echter, nog nooit heb ik er een paramotor met trike en radio gezien. (Wil ik nog steeds eens proberen, zolang het maar onder de MLA-regelingen valt. Tenslotte, het snorvliegen vindt legaal plaats als aan de eisen van de regeling MLA’s wordt voldaan).
Kortom, 2 praktijkvoorbeelden waaruit blijkt dat het snorvliegen gescheiden van andere luchtvaartuigen plaatsvindt. Logisch, als naar de circuitsnelheden gekeken wordt.

Gezien vanuit nog een andere instelhoek:
Te vaak zie/zag ik dat een bepaald soort recreatieve vliegers zich na verloop van tijd gaan/gingen gedragen als ware zij 747-gezagvoerders. Incluis uniformachtige kleding en pilotenkoffer.
Menig eigenaar van een luchtvaartuig begon ooit met een snelheidsmeter, hoogtemeter, vario, kompas en toerenteller. Om na verloop van tijd te eindigen met een heel arsenaal aan avionics voor zich. Waardoor het horizontale zicht naar voren grotendeels ontnomen werd.
Kortom, gerelateerd naar de overige luchtvaartuigen is het snorvliegen low-profile. Dat moeten we zo zien te houden.
Vanuit deze optiek kies ik voor een aparte afdeling snorvliegen.

En voor de rest, many happy landings.
Rutger

Terug naar boven


roel



Geregistreerd op: 06 Aug 2006
Berichten: 36
Woonplaats: gennep
Geplaatst: Wo 02 Jan, 2008 20:37:14 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Kortom, gerelateerd naar de overige luchtvaartuigen is het snorvliegen low-profile. Dat moeten we zo zien te houden.
Vanuit deze optiek kies ik voor een aparte afdeling snorvliegen.

helemaal mee eens, daar gaan we ons schouder aan schouder voor inzetten.
alleen wachten we wel eerst op enkele antwoorden van knvvl en prebestuur. ( en dat vergeten we niet ! )

een vliegbaar 2008 gewenst uit het pitoreske Gennep.

Roel

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Wo 02 Jan, 2008 23:28:28 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Roel wat ben je positief,>>heerlijk.
Je lijkt wel een ander mens geworden?houden zo.
Het nadeel van een eigen afdeling is wel dat we dan kleiner gaan worden ( 150 man),of dat veel gewicht in de schaal gaat brengen.
Persoonlijk heb ik altijd meer gezien in het aansluiten bij Ballonvaart.
Hier zitten een aantal invloedrijke mensen bij,als die eens met ons met de vuist op tafel zouden slaan bij IVW,dan zou het wellicht allemaal wat makkelijkker gaan.
Laten we blij zijn met onze eigen artikel 14 velden,heb inderdaad op Lelystad en Hilversum gevlogen,daar zou ik niet voor mijn plezier willen vliegen.Je bent dan al je vrijheid kwijt en mag je in het keurslijf melopen.
Ben benieuwd welke richting het opgaat.
Sportieve groet en veel mooie vluchten,jacques

_________________


http://www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


Kruk



Geregistreerd op: 07 Nov 2006
Berichten: 209
Woonplaats: Blaricum
Geplaatst: Do 03 Jan, 2008 14:31:38 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Jacques schreef:
Roel wat ben je positief,>>heerlijk.
Je lijkt wel een ander mens geworden?houden zo.

Herken ik goede voornemens?
Zo doorgaan. Er is nog hoop. Maar dat terzijde.

Jacques schreef:
Persoonlijk heb ik altijd meer gezien in het aansluiten bij Ballonvaart.
Hier zitten een aantal invloedrijke mensen bij,als die eens met ons met de vuist op tafel zouden slaan bij IVW,dan zou het wellicht allemaal wat makkelijkker gaan.

Lastige vraag waar aan te sluiten.

Wie zijn wij?
Er bestaat een groep mensen die zich kunnen vinden in bestaande draaiboeken en vastomlijnde plannen. Als een waar professional bewegen zij zich systematisch van A naar B. Wijken niet af van de gebaande wegen. Doen hun ding precies zoals het hen geleerd is. Zij spreken een zelfde –voorgeschreven- taal, in een zelfde –voorgeschreven- snelheid, op steeds dezelfde –voorgeschreven- plekken. Structureel gaan zij systematisch te werk. Kortom, zij vliegen hun wijzertjes achterna.
Daar tegenover staat een groep die in hoge mate van vrijheid wenst te bewegen. Liefst zonder flightplan, zonder avionics, zonder wetten en regeltjes. Low-profile. Op plekken waar en op momenten waarop zij willen.
Beide groepen hebben drie dingen gemeen. Ieder wenst zoveel mogelijk ruimte voor zich beschikbaar te hebben. Dient zich aan de wet- en regelgeving te houden. Moet zonodig overkoepeld worden door een belangenorganisatie.

Overkoepelen gaat gepaard met politiek, netwerken, belangspelletjes, beroepsbestuurders, vergaderen, invloed en meer vulgaire woorden. Als nieuwe aansluiter staan wij dus voor de vraag of we alleen willen blijven. Of dat we samen met een goede partner het bed willen delen. Een mooie gelegenheid om tevens naar de huidige structuur en markt te kijken.

De KNVvL-structuur zit logisch in elkaar.
Het Hoofdbestuur (en in een aantal gevallen ook het Algemeen Secretariaat) lobbyt bij overheden en instanties. Zij kan zich direct laten informeren door de verschillende afdelingen. Beschikt over een Raad van Advies om zich te laten adviseren. Heeft de beschikking over commissies om een en ander goed uit te laten werken.
De Afdelingen hebben ieder hun eigen bestuur en commissies. Zij komen voort uit aangesloten verenigingen en leden. Momenteel kennen we 8 afdelingen. Te weten: ballonvaren, gemotoriseerd vliegen, historische luchtvaart, modelvliegsport, parachutespringen, schermvliegen, zeilvliegen en zweefvliegen. Een 9e, de snorvliegers, staat eventueel op stapel.
Met zekere regelmaat dienen afgevaardigden van de verschillende afdelingen bij elkaar te komen om lopende zaken en nieuwe ontwikkelingen door te spreken. Allianties worden daarbij gesloten om belangen beter vertegenwoordigd te krijgen.
Actuele problemen zoals LVNL-uitbreiding TMA Schiphol, transponderplicht, RT-uitluisterplicht, luchtruim-classificatie, milieu-issues, bedreigde terreinen, budgetaire problemen KLu enz. vragen om veel kennis. Besturen om tactisch denken en handelen. Waardoor de vraag gerechtvaardigd is of wij als snorvliegers over een eigen afdeling willen beschikken. Of ons bij een bestaande afdeling zullen aansluiten.
Ten behoeve van de discussie stel ik voor dat er gebruik gemaakt gaat worden van een 2-trapsraket. Eerst richten wij onze eigen afdeling snorvliegen op. (Waarmee we laten zien dat we goed georganiseerd zijn en ons volwassen gedragen.) Om vervolgens ons hard te maken voor een samensmelting van de afdelingen parachutespringen, schermvliegen, snorvliegen en zeilvliegen.

Rutger

Terug naar boven


roel



Geregistreerd op: 06 Aug 2006
Berichten: 36
Woonplaats: gennep
Geplaatst: Do 03 Jan, 2008 17:32:37 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

als je de data van mijn reacties op dit forum naast de weerkaarten legt met overeenstemmende data met vliegbaar weer, zul je zien dat de reacties van mijn kant altijd positief zijn tijdens goede vliegbare dagen en dat er een verband bestaat tussen de lengte van mijn reactie en het tijdstip waarop deze geschreven is, in combinatie met de mogelijkheid of ik, op het moment van reageren nog kan gaan vliegen. Nu is het dus weer, en al donker.

roel


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.