Beste snorvliegers,
De overheid werkt, uitzonderingen daargelaten, niet goed mee aan het vinden van oplossingen.
Het wordt soms steeds lastiger om vlieglocaties te vinden.
De basis regeling (RBML) is verre van toereikend.
Een motie in de Tweede Kamer gaf de opdracht een oplossing te vinden, maar acht van de twaalf provincies leggen deze opdracht naast zich neer. En dan nog pretenderen, dat ze beleid maken.
Veel scholen hebben verre van toereikende mogelijkheden om cursisten fatsoenlijk legaal, laat staan optimaal veilig op te kunnen leiden.
Van onze kant proberen we mee te werken aan het verbeteren van ons materiaal, zodat we niet alleen veiliger, maar ook nog eens stiller kunnen vliegen. We luisteren naar klachten. Dat is immers een stukje gratis advies.
Het lijstje van goede inzet is zo langer te maken.
Geen wonder, dat het tot irritaties kan leiden.
Pas daar voor op. Juist door het uitwisselen van ideetjes kunnen we hele paramotorvliegen naar een hoger nivo brengen. We laten dan ook echt zien, dat we professioneel bezig zijn.
Laten we deze thread een wending geven naar samenwerking en positieve uitstraling. Er zijn mensen, die nou eenmaal liever in een Ford, een Opel of een Volkswagen rijden. Op verjaardagen kan dit tot leuke discussies leiden. Ook bij ons moet dit leuk blijven. Sommige opmerkingen zijn echt op de rand van schriftelijke publicatie en de normen en waarden van dit forum.
Van de andere kant wel goed, dat we deze emoties tonen, want dan weten we ook wat er daadwerkelijk leeft.
Er werd al gesproken over het wel of niet toegestaan zijn het modificeren van ons materiaal. Overleg is daarvoor noodzakelijk. De luchtwaardigheid van de paramotor wordt echter wel bepaald door het scherm. Vandaar ook, dat we onze S-BVL verlenging niet ondertekend hoeft te worden door een GWK (bevoegd technicus).
Helaas kan ik er op de Beurs niet bij zijn (echt balen, geen vrij gekregen), want dan zou ik hebben kunnen kwijlen bij al die mooie paramotor modellen, etc. Laat staan het gezellig delen van ervaringen.
Daar hebben we ook een unieke kans om elkaar hints en adviezen te geven.
Samen Sterk!!
Waarschijnlijk ben ik de enige onder ons, die vandaag gevlogen heeft. Heerlijk met deze wind....uitschieters tot 45kts bij de landing.
De kotszakken waren bijna op...
Groetjes en veel plezier,
Frank
Frank