Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 07 Mei 2025, 19:21

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: LATEN we STIL BLIJVEN
BerichtGeplaatst: 03 Jan 2012, 11:34 
Zeer actief lid

Laten we allert blijven,op dat we niet onnodig te veel geluid maken.
In buitenland maken ze er vaak een potje van,maar in Nederland
moeten we elkaar er ook op wijze als je collega bv te veel lawaai maakt.
Weet bv niet wat er met deze gekeurde Flyproduct aan de hand is?
maar ik zou het niet dulden als deze geregeld bij mij in de buurt zou vliegen.
http://www.youtube.com/watch?v=lB1lu7ua ... re=related
Het is vaak een kleine moeite een extra eindemper of een prop met meer spoed te monteren.
Gr,jacques

Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: LATEN we STIL BLIJVEN
BerichtGeplaatst: 03 Jan 2012, 15:52 
Zeer actief lid

hé meneer DULF
als je wat verandert aan je motor is hij niet meer gelijk aan het dulf geteste exemplaar.
en dan dus ook geen verzekering .
geld ook voor je kooi daar mag je niet zo maar een kooi aan vast kopelen .
Wel handig maar geen dulf (verzekering)
je moet niet voor niets een foto van je uitlaat mee sturen.
je mag niet zo maar veranderingen aan brengen.

Mvg Oscar

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2012, 17:52 
Zeer actief lid

Hoi Oscar,
Wettelijk gezien heb je gelijk,maar naar overleg met IVW zien ze het
door de vingers als het veilligheid of geluidsreduktie ten goede komt.
Maar jij had het natuurlijk alleen geschreven om even op mij te kunnen zeiken :mrgreen:
En men(IVW) vindt het nog steeds geweldig dat er geen ongelukken zijn gebeurd in
de 15 jaar dat we vliegen in Nederland.
Dit kunnen we alleen volhouden als we elkaar ondersteunen en oplettend blijven,
en deveiligheid hoog in het vaandel houden.
gr,jacques

Paramotorclub Holland

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2012, 19:01 
Zeer actief lid

Hoi Jacques,

In het filmpje dat jij laat zien, is het inderdaad een behoorlijk kabaal.
Maar het lijkt ook wel of er iets anders mee rammelt, (ijzer op ijzer). Ik weet dat Ivo, een modificatie heeft aangebracht omdat de twee dempers te dicht op elkaar zaten gemonteerd waardoor ze elkaar konden raken, en dus ook extra geluid konden veroorzaken.

Kijk b.v. naar de PLUS van Jan, toch de indruk dat het anders klinkt (op 5:25);

Of die van Pascal, hier vond ik het geluid ook niet overdreven harder dan andere twee-takts, maar je kunt wel horen dat de motor duidelijk meer vermogen heeft. Waardoor het snerpende 2-takt geluid iets lager in toon, maar misschien ook iets harder overkomt. Toch voldoet deze trike aan de geluids-normen.
(al kun je het in dit filmpje moeilijk beoordelen)

Met de trikes moeten we in de toekomst gewoon voor 4-takt gaan, is mijn bescheiden mening.

Groet,
Roger

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2012, 19:32 
Zeer actief lid

Citaat:
Hoi Oscar,
Wettelijk gezien heb je gelijk,maar naar overleg met IVW zien ze het
door de vingers als het veiligheid of geluidsreductie ten goede komt.

he Jac
dat is goed nieuwe
wie heb je gesproken bij het IVW?
Dat wil ik ook voor mijn super stillen en veilingen 4takt tryke

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2012, 20:24 
Zeer actief lid

jaques dat is de heer J. Meijering uit Zeerijp http://airdatasearch.com/reg/PH-8P6 en die heeft alles wel in orde in tegenstelling tot sommige anderen :oops: http://www.provinciegroningen.nl/filead ... 330610.pdf
dus toon een het intiatief en help de man eens om het geluid te reduceren :D
zoals gert-jan het zegt in zijn onderschrift kennis verdubbelt door te delen of zoiets
anders verveel je je toch met dit weer :evil:

zo morgen nog even werken en binnenkort misschien ook weer zeeen van tijd :shock:
kan ik mooi mee naar italie waar het mooi weer is

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 04 Jan 2012, 17:59 
Zeer actief lid

Afbeelding

ook ik ben trotse eigenaar van de xenit plus.
jammer vind ik wel dat zo'n mooi product zo makkelijk is af te zijken. en daar gaan we weer!!

ene moment word de dulv op handen gedragen en andere moment moeten we de dulv aan ons laars lappen.
hoe dan ook volgens de dulv is deze trike prima in orde, en wij hebben in dit land afgesproken dat er hier gevlogen mag worden met dulv materiaal toch.
ondanks dit kan hij niet stil genoeg zijn als er mogelijkheden zijn welke geen vermogenverlies hebben en of destuctief zijn voor je motor wil ik het wel proberen.
ook al zou ik een fresh breeze of ander merk hebben dan zou ik toch weer kijken naar mogelijkheden om deze stiller te krijgen!

zoals jullie weten ligt het nogal lastig bij een 2 takt. en DB killer die geen extra weerstand geeft heb ik nog niet gevonden! te veel weerstand betekend te weinig brandstofmengsel en minder vermogen. enige oplossing zie ik uilaatband wat gebeurt er dan met de tempratuur!

als ik hem stiller kan maken zonder dat het zichtbaar is zal ik het zeker niet nalaten, ik kan mijn hobby tenslotte alleen uit blijven oefenen als ik zo min mogelijk overlast veroorzaakt toch. een universele DB-killer voor 2takt zou een gat in de markt zijn voor alle paramotoren.

PH-8K2
Niemand is zo slim als wij allemaal

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 04 Jan 2012, 19:22 
Zeer actief lid

Ach Jacco, als je perse de Fly products Xenit bij Jacques had aan willen schaffen, weet ik zeker dat dat ook had gekund hoor. ;) ;) :mrgreen:

Uitlaatband zou ik voorzichtig mee zijn ivm de hogere temperatuur. Deze band zorgt ervoor dat de uitlaatgassen minder afkoelen en zodoende hun snelheid behouden om de pijp uit geblazen te worden. Heb al dempers gezien die geheel verbrand waren van binnen.
Kom maar eens langs, ik heb hier diverse dempers liggen zodat we wat kunnen testen.

Enne Jacques..., ik zou het niet dulden als mensen bij mijn legale veld op een illegaal veld zouden gaan starten ;)

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 04 Jan 2012, 22:25 
Zeer actief lid

Jurg,
Heb je weer een kort lontje?....weet ook niet wat je met de volgende regel wil zeggen,gebeurt dat dan bij jou?
Enne Jacques..., ik zou het niet dulden als mensen bij mijn legale veld op een illegaal veld zouden gaan starten
Jacco,
Jij staat open voor verbeteringen,ik ook,al mijn motoren hebben stilte aanpassingen,ook al zijn ze van FB.
Wil daar mee zeggen dat zelfs die voor verbetering in aanmerking komen,en het dus niet zeiken is op een
een ander merk.
Overguns heeft jou motor geen Dulv maar een EPAC ,deze meten anders als de DULV.
Ik had je ook mijn hulp gratis willen aanbieden voor het goede doel maar Jurg is mij voor,dat
neemd niet weg dat ik graag mij ervaringen voor het goede doel met jullie wil delen.
Wat heb ik gedaan zonder dat het vermogen verlies gaf; 2 de einddemper, rubbers tussen prop en naaf,luchtfilter,
rubber op koellingskap.
Bekijk de foto,en deel het genot met mij van een stille motor.

Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

Paramotorclub Holland

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2012, 12:26 
Hoofd Moderator

Beste snorvliegers,

De overheid werkt, uitzonderingen daargelaten, niet goed mee aan het vinden van oplossingen.
Het wordt soms steeds lastiger om vlieglocaties te vinden.
De basis regeling (RBML) is verre van toereikend.
Een motie in de Tweede Kamer gaf de opdracht een oplossing te vinden, maar acht van de twaalf provincies leggen deze opdracht naast zich neer. En dan nog pretenderen, dat ze beleid maken.
Veel scholen hebben verre van toereikende mogelijkheden om cursisten fatsoenlijk legaal, laat staan optimaal veilig op te kunnen leiden.

Van onze kant proberen we mee te werken aan het verbeteren van ons materiaal, zodat we niet alleen veiliger, maar ook nog eens stiller kunnen vliegen. We luisteren naar klachten. Dat is immers een stukje gratis advies.
Het lijstje van goede inzet is zo langer te maken.

Geen wonder, dat het tot irritaties kan leiden.
Pas daar voor op. Juist door het uitwisselen van ideetjes kunnen we hele paramotorvliegen naar een hoger nivo brengen. We laten dan ook echt zien, dat we professioneel bezig zijn.

Laten we deze thread een wending geven naar samenwerking en positieve uitstraling. Er zijn mensen, die nou eenmaal liever in een Ford, een Opel of een Volkswagen rijden. Op verjaardagen kan dit tot leuke discussies leiden. Ook bij ons moet dit leuk blijven. Sommige opmerkingen zijn echt op de rand van schriftelijke publicatie en de normen en waarden van dit forum.
Van de andere kant wel goed, dat we deze emoties tonen, want dan weten we ook wat er daadwerkelijk leeft.

Er werd al gesproken over het wel of niet toegestaan zijn het modificeren van ons materiaal. Overleg is daarvoor noodzakelijk. De luchtwaardigheid van de paramotor wordt echter wel bepaald door het scherm. Vandaar ook, dat we onze S-BVL verlenging niet ondertekend hoeft te worden door een GWK (bevoegd technicus).

Helaas kan ik er op de Beurs niet bij zijn (echt balen, geen vrij gekregen), want dan zou ik hebben kunnen kwijlen bij al die mooie paramotor modellen, etc. Laat staan het gezellig delen van ervaringen.
Daar hebben we ook een unieke kans om elkaar hints en adviezen te geven.

Samen Sterk!!

Waarschijnlijk ben ik de enige onder ons, die vandaag gevlogen heeft. Heerlijk met deze wind....uitschieters tot 45kts bij de landing. :roll:
De kotszakken waren bijna op... :oops:

Groetjes en veel plezier,

Frank

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC