Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 04 Mei 2024, 07:47

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: wat hebben we aan de knvvl?
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2009, 21:07 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:44
Berichten: 2
De wind giert rond mijn huis mijn scherm warm op zolder opgeborgen.
Voorlopig niet vliegen .Nu zit ik wel te denken wat kan de knvvl voor mij betekenen,ik weet hier op geen antwoord.

Het zou toch mooi zijn dat alle snorvliegers lid worden van de knvvl.
Als iedereen lid word kunnen ze dan niet veel meer doen voor ons.
Zoek b.v een mooi veld volgens de normen van de knvvl ligt ze in en een persoon van de knvvl regelt alle rompslomp.Als toch iedereen lid is kunnen ze dan ook geen verzekering regelen voor alle aangesloten snorvliegers.
Als ze zelf de burocratie rond de velden op zich nemen kunnen ze die ook registreren en bekend maken onder de leden zodat je altijd weet waar er gevlogen mag worden.Kunnen ze ook niet die 500 euro aanvechten slaat helemaal nergens op. Voor die knvvl wil ik wel in de buidel tasten.Maar op dit moment geen idee waar de knvvl voor staat,wel of geen lid maakt op dit moment niet veel uit geloof ik.Het is niet de bedoeling mensen voor het hoofd te stoten maar is er iemand die mij kan vertellen wat de doelen zijn van de knvvl en wat ze al hebben bereikt.
Frank.

Terug naar boven


paramax



Geregistreerd op: 06 Aug 2006
Berichten: 48
Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Di 08 Jan, 2008 17:10:09 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Beste Frank (en andere snorvliegers)
Zoals je weet is snorvliegen sinds 2004 in ons land gelegaliseerd.
Daarvoor waren er ook al enkele cowboys (met alle respect) actief.
Het probleem is eigenlijk dat "we" tot voor kort niet echt georganiseerd waren; Er was niet een landelijke vereniging, doch iedereen was voor zichzelf of in een klein groepje bezig.
Om dingen (nog beter) voor elkaar te krijgen moet je samen een vuist kunnen maken. De KNVvL is zo'n vuist. Ze worden bovendien door de overheid, lees IvW, als volwaardige overlegpartner gezien.
Alleen daarom al is het verstandig om onder de vleugels van de KNVvL te opereren als Nederlandse snorvliegers !
Bovendien heeft de KNVvL in het verleden al bewezen wel degelijk iets te kunnen betekenen voor verschillende takken van vliegen. Uit eigen ervaring weet ik dat ze bv veel hebben gedaan voor de MLA-sport.
De door jou genoemde onderwerpen zijn bij uitstek geschikt om door een grote organisatie behandeld te worden, zodat individuele snorvliegers zich
daar niet om hoeven te bekommeren.
Het geluidscertificaat (Blauwe Boekje) is ook al een item van de KNVvL.
Daarom juich ik het toe dat alle snorvliegers gewoon lid worden van de KNVvL. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
Zaken regelen in de vliegsport gaan nu eenmaal niet zo snel als wij zouden willen....

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Di 08 Jan, 2008 17:46:05 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

HOI MAX,
Gisteren zat ik ook al te zoeken naar een bevredigend antwoord voor Frank.
Nu hoef ik het niet meer te doen want je heb het Goed onder woorden gebracht.
Nu we wellicht een eigen afdeling gaan vormen is het deste meer van belang dat we meer gewicht in de schaal krijgen door ledenaanwas!!!
Heel belangrijk!!
Mjin vermoeden is dat de helft van de Snorvliegers lid is (75 dus) terwijl we 150 geregistreerde vliegers hebben.
Lid worden dus,Al is het maar om Frits Paymans het gevoel te geven dat we groeien en achter hem staan.
Sportieve groet, jacques

_________________


http://www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


Kruk



Geregistreerd op: 07 Nov 2006
Berichten: 209
Woonplaats: Blaricum
Geplaatst: Di 08 Jan, 2008 18:46:30 Onderwerp: Re: wat hebben we aan de knvvl?

--------------------------------------------------------------------------------

Frank schreef:
Nu zit ik wel te denken wat kan de knvvl voor mij betekenen,ik weet hier op geen antwoord.


Frank,

Los van de te verwachten reacties vanuit de werkgroep kan je zelf informatie naar je toe trekken. Zie bijvoorbeeld: http://www.knvvl.nl/knvvl , http://www.knvvl.nl/knvvl/operations . Maar ook http://para.forumup.nl/about541-para.html .

Een rondje informeren naar praktijkervaringen m.b.t. de KNVvL laat mij het volgende weten:
Ga je bijvoorbeeld als zweefvlieger eenmalig en met een eigen toestel bij een andere Nederlandse zweefvliegclub vliegen dan wordt het KNVvL lidmaatschap geëist. Ook al wil je daar geen clubkist en alleen maar een kabel gebruiken. Voor het zweefvliegen ben je namelijk als KNVvL-lid automatisch verzekerd.
Op Terlet gold tot voor kort hetzelfde. Echter, als je daar nu een goede WA-verzekering kunt overleggen staat die “verplichte nering” je niet in de weg.
Ere wie ere toekomt. In Duitsland betaal je voor een Duits geregistreerde kist ruim 500 euri verzekeringspremie. Het KNVvL lidmaatschap wordt daar nu als voldoende erkend. Waardoor de verzekeringskosten een fractie bedragen en het KNVvL lidmaatschap uiterst voordelig is.
Zonder KNVvL lidmaatschap kan je op een volkomen legale manier zweefvliegen. Zijn alle papieren in orde dan kan je een afspraak maken met een sleepvlieger met een eigen vliegtuig. En is er geen vuiltje aan de lucht.
De KNVvL verzorgt de brevettering. Ga je prestatievliegen en wil je deze erkend krijgen dan is een sportlicentie vereist. Daarvoor dien je lid te zijn van de KNVvL.
Daarnaast, iedere afdeling heeft zijn eigen periodiek blaadje.
Op verschillende fora van vliegend Nederland zie je aankomen dat de kleine luchtvaart in Nederland op z’n gat gaat. Als het al niet volledig verboden gaat worden.
De KNVvL zou voor alle luchtvaartsporters en –hobbyisten op de bres moeten staan en probeert dat geloof ik ook wel een beetje maar zonder enig zinvol succes. Het KNVvL hoofdbestuur is een politieke organisatie met de gebruikelijke machtspelletjes, baantjesjagers en al die problemen waar een vereniging mee te kampen heeft.
Als het niet was voor die verzekering en het gedram van de clubs en het record vliegen dan zou menig prestatievlieger daar geen lid van worden.
Belangrijk is dat de snorvliegers over een slagvaardig afdelingsbestuur beschikken. Met voldoende kennis, kunde, durf en ervaring met de verschillende vergadertechnieken. Het afdelingsbestuur bepaalt in grote mate het succesgevoel m.b.t. de KNVvL bij de leden. Zij zijn ons directe aanspreekpunt. Met een ondankbare positie. Zowel top-down als down-top wordt er aan hen getrokken.

Groeten,
Rutger


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.