Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 21:00

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: PH9K9 goes GoPro
BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2012, 21:42 
Zeer actief lid

Eindelijk is het dan zo ver: ik heb er een: een echte GoPro HD! Het leven heeft weer zin! Op het forum zag ik voortdurend mooie filmpjes langskomen: ik werd er gewoon jaloers van. Maar nu is het dan zover. Via Ebay zo'n prachtig cameraatje aangeschaft voor 150 €. In Hurghada heb ik er eerst een duikweekje boven en onder water mee geoefend maar 2 maart was de dag. Ik schoof hem op mijn helm en ging er mee de lucht in. Nu is de bediening niet al te ingewikkeld maar voor een leuk filmpje is meer nodig. Ik heb dan ook mijn best gedaan om het "rondje om de kerk" (beugen, heijen, ottersum, gennep, beugen) toonbaar in beeld te krijgen. Natuurlijk mag je er van zeggen wat je wilt maar ik hou mij vooral aanbevolen voor opbouwende tips, adviezen etc. Ik worstel op dit moment bijvoorbeeld met het wegschrijven van het resultaat en het uploaden naar een youtube of vimeo. Hoe krijg je dat nu goed voor elkaar zodat het resultaat ook nog loeischerp blijft en de bestandjes niet te groot worden? Ik heb het filmpje zowel op youtube als op Vimeo geplaatst met het onderstaande resultaat. Dat moet beter kunnen maar hoe?

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: PH9K9 goes GoPro
BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2012, 22:18 
Zeer actief lid

Nou Rene,
Het begin is er,en al het gegin is moeilijk ;)
Tip 1; zet er geen begravenismuziek onder :lol: :mrgreen:
Tip 2;wissel de beelden sneller af zodat het spannend blijft.
Tip 3;kijk vooral de kunst af bij anderen.
Tip 4; probeer er wat leuks(hummorisch aspecten in te verwerken).

Toch respect dat zo jonge kerel als jij dat toch maar even doet.
GTR, jacques

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: PH9K9 goes GoPro
BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2012, 09:38 
Zeer actief lid

Hoi Rene,

Prachtige film hoor, mooi dat je nu ook je camera mee kunt nemen.
Je moet niet direct te hoog inzetten hoor, want je gaat jezelf telkens proberen te overtreffen.
Ook deze hobby is verslavend dus misschien kun je de camera nog weer op marktplaats zetten :lol: :lol:

Ik denk dat de resolutie nog is aan te passen, door jou edit programma, ik heb de indruk dat jou edit programma er een lagere resolutie van gemaakt heeft, en daar kan YT of Vimeo niets meer aan verbeteren. Dit is een instelling op jou edit programma, als je er een 720P film van maakt dan heb je al haarscherp beeld, 1080P is vaak al niet eens nodig voor YT/Vimeo
Natuurlijk moet je de film wel opgenomen hebben in die resolutie, of hoger.

Ik heb zelf ook de GoProHD2 aangeschaft, en ik vindt hem echt verbazend goed, op vakantie heb ik mijn dochters gefilmd in het zwembad van de glijbaan, met 120 beelden per seconde. Hierdoor krijg je een verbluffend slowmotion resultaat. Je kunt elk druppeltje aan zien komen, ook onderwater geeft hij mooie beelden.

Op 25 Mei is er weer een ballooning in Hengevelde, Ik probeer nog even een TUG naast de ballonnen te regelen, of anders moeten we weer van ons veld in Bentelo starten.
Zou erg leuk zijn dat je dan ook komt dan kunnen we onze synchroon vliegers Arjan en Marc, er van 2 kanten synchroon op zetten ;)

Zie vorig jaar, is erg gezellig, en nadien wordt een hapje en drankje geregeld.
(Als alles duidelijk is zet ik het nog wel even bij de evenementen.)

Groet,
Roger

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC