Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 20:20

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Vogels afschrikken op Schiphol
BerichtGeplaatst: 13 Apr 2012, 21:56 
Hoofd Moderator

Hoi Pim,

Uiteraard voel ik me als enthousiaste fimpjesmaker geroepen om iets in elkaar te zetten.
Ik vraag me alleen af of we nog meer bewijs materiaal nodig hebben als de door jou op het forum gezette video van Klokhuis en alle andere video, die we gezien hebben, waaronder de dieren telling in de Oostvaardersplassen met helikopters.

In het rapport (effect kleine luchtvaart op Natura 2000 gebieden) van milieu onderzoek buro Waardenburg valt te lezen, dat bepaalde vormen van (ook gemotoriseerde) luchtvaart niet of nauwelijks verstorend zijn boven natuurgebieden. Het zijn juist de mensen, die het gebied te voet in gaan verstorend bezig kunnen zijn. Alleen al door hun aanwezigheid.
Vorige week een gesprek gehad bij de provincie Utrecht om de luchtvaartnota mee te evalueren (met de KNVvL). We hadden veel kritiek op de te ver gaande bescherming van natuur door buffers van 2000m rond Natura 2000 gebieden en meer.
Men was niet op de hoogte van het rapport van bovengenoemd buro, dat in opdracht van de overheid gemaakt is. Het is de omgekeerde wereld, dat ik een overheidsinstantie het rapport toe moet zenden.

Terug naar de video. Ik zou hem graag willen maken. Het zal wel een erg saaie video worden. Vanavond samen met Rob nog even gevlogen. We hadden het er over de radio over, dat paarden op de grond niet op of om keken.
In Welsum zat een groep ooievaars op "ons" veld. Ze keken niet op of om.
Ik vlieg inmiddels ruim dertig jaar met een brevet rond. Mijn ervaring is, dat luchthavens dierentuinen zijn. Dieren hebben geen last van de vliegtuigen en/of het geproduceerde geluid.

De video zou eigenlijk moeten gaan over mensen, die dieren misbruiken om hun eigen doelen na te streven. Stiltegebieden worden niet voor dieren gemaakt, maar voor mensen, die stilte willen hebben. Op zich een goed recht natuurlijk, maar draai de zaak niet om. Ben eerlijk.
Als je 's avonds laat langs weilanden loopt, dat kan het zijn, dat je een enorme herrie hoort van grote groepen ganzen.

Er is voldoende bewijs, dat natuurbeschermers doorgeslagen zijn. Maar ja, maak daar maar eens een video over. Erg lastig.

Tot zover,

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Vogels afschrikken op Schiphol
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2012, 06:22 
Zeer actief lid

Klopt helemaal, wij vliegen ook veel in een gebied waar veel wild loopt,
Vorig najaar starte en toen ik los was zag ik een groepje reeen staan in het verlengde van mijn startrichting,ik passeerde de beesten op een hoogte van ca 40 meter, ze keken nauwelijks op of om. Waarschijnlijk hebben deze beesten ons al vaker gezien dan dat ik hen heb gezien en vinden het niet vreemd meer.
Dat geld ook voor paarden, er is daar ook een manege, en uiteraard staan daar dus paarden in de wei, tijdens de eerste paar vluchten liepen ze wat nerveus hen en weer, nu kijken ze niet eens meer op.
als er zorgvuldig mee om word gegaan weet ik zeker dat de dieren geen hinder van ons hebben. Het zijn inderdaad de mensen die moeilijk doen.( gelukkig hebben wij hier in het oosten nauwelijks last van)
Maar het is voor mij wel een reden om zo stil mogelijk te willen vliegen, Om ook de mensien de het storend vinden zo min mogelijk overlast te bezorgen.
Mischien zou het inderdaad leuk en nuttig zijn om een soort onderzoek te doen en hier iets van op beeld vast te leggen. ( mogelijk hebben forumleden wel beeldmateriaal wat gebruikt zou kunnen worden)
Als we van dit beeldmateriaal een promo kunnen maken en ergens opslaan, zodoende de klagers of mensen die menen dat we schadelijk zijn hier naar kunnen verwijzen.

Groeten gertjan

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC