Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 20:22

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Jacques en Mike bedankt!
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2012, 07:39 
Hoofd Moderator

Vorige week had ik na een vlucht het gevoel, dat er speling op de as zat.
Tja, even Jacques bellen.
De volgende morgen stond ik al bij hem op de stoep. Afgelopen winter hadden we al een afspraak gemaakt om mijn motor eens goed na te kijken. Zeg maar "een grote beurt".

Inmiddels heb ik net over de 200 uur met mijn motor gevlogen.
Vergelijk het eens met een auto. Gemiddeld 100km/u, dan kom je op 20.000km.
Die motoren komen nooit aan het toerental waar wij mee vliegen. Nou ja, je begrijpt, dat we op onze motoren net iets zuiniger moeten zijn.

Ook wel leuk om te berekenen hoeveel kilometer ik nu gevolgen heb met mijn Simonini. Met een gemiddelde snelheid van 36km/u met mijn Power Play Sting 140 kom ik dan op 7200km. Dat is best een hoop. Dus echt tijd voor goed en groot onderhoud.

Jacques en Mike zijn aan de slag gegaan.
De motor was sneller klaar, dan ik hem op kon halen. De inmiddels wereldberoemde service uit Oosterbeek!
Alle zaken die vervangen waren lieten Jacques en Mike aan me zien. Rustig alles doorgesproken, zodat je ook weer een hoop van je motor leert. Aan alles was gedacht, was gecontroleerd en daar waar nodig vervangen of opnieuw afgesteld.
Terwijl ik mijn van thuis meegenomen kooi op de motor zette zag Mike, dat er een popnageltje mistte. 1 minuut later zal daar alweer een nieuwe in. Dit stelt natuurlijk niet zoveel voor, maar het typeert de service, die verleend wordt.
Even proefdraaien. Echt, alsof het een andere motor was. Ik kan niet wachten om de lucht in te gaan.

Jacques en Mike, bedankt voor de supersnelle service en de hele goede zorgen voor mijn motor en daarmee mijn vliegplezier!

Tot in Basse Ham!

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Jacques en Mike bedankt!
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2012, 11:07 
Hoofd Moderator

Hoi Pim,

Ik kan op drie manieren antwoord op je vraag geven. :roll:

Antwoord 1:

Mijn motor werd in mei 2008 ingeschreven, echter, ik was toen op bezig met de liercursus bij István Molnár (Maurik Paragliding, een aanrader als fase 1 van de opleiding). Op 30 juli 2008 heb ik mijn eerste snorvliegvlucht gemaakt onder de bezielende leiding van Jacques.
Dat werkt dus v.w.b. de spreiding van mijn uren tegen me.
Maar!!!
De RBML werd pas op 1 november 2008 ingevoerd. De provincies waren toen echter nog niet voorbereid, dus kwam er direct uitstel tot 1 november 2010. De bestaande artikel 14 velden bleven, ookal zouden ze in die periode verlopen gewoon actief. Nog geen last van TUGs dus.
Ik heb een gedeelte van mijn opleiding in Spanje gedaan, dus niet alle vluchten hebben in Nederland plaatsgevonden.
Ik heb 167 vluchten gemaakt en met name de laatste tijd maak ik vluchten tussen 1 1/2 en 2 uur. Daarmee gaat de gemiddelde vluchtduur per vlucht dus om hoog, met name de laatste periode. :roll:

Antwoord 2:

De RBML geeft in Nederland voor privé vliegers (laat staan vliegscholen) geen antwoord op de behoefte waar de luchtsport om vraagt. De regelgeving duwt vliegers mogelijk de illegaliteit in. Een situatie, die onhoudbaar is en om een passende oplossing vraagt. Ook de Tweede kamer was deze mening toegedaan en heeft bijna 27 maanden (!) geleden uitspraak hierover gedaan middels de aangekomen motie de Rouwe/Meeuwis.
Vrijwel elke overheidsfunctionarissen, waarmee ik aan tafel gezeten, gesproken en/of gemaild heb (en dat zijn er inmiddels nogal wat) zijn van bovenstaande op de hoogte. :twisted:

Antwoord 3:

"I do have the right to remain silent. If I give up the right to remain silent, everything I say me and will be used against me in a court of law." :shock:

Veel vliegplezier,

Frank

Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2012, 12:48 
Hoofd Moderator

Hoi Pim,

Maak je geen zorgen hoor, ik voel me nergens van beticht of wat dan ook. Integendeel. Ik is juist erg leuk te lezen, dat ook jou het opvalt hoe veel ik van deze fantastische luchtsport geniet.

Mijn antwoord was overigens wel precies, zoals de vork aan de steel zit.
Enerzijds de pure waarheid, maar anderzijds ook een bericht naar eenieder, die er voor zichzelf iets uit kan halen.
Zoals je in je laatste zin schrijft hoop ik daarmee ook, dat de genoemde personen meelezen.

Overigens zullen ze dan niets nieuws lezen. Ik ben te allen tijde heel open en eerlijk geweest en zal dat ook altijd blijven. Fatsoenlijk en oprecht. Dat betekent overigens ook, dat ik soms heel direct kan zijn. Maar wel fatsoenlijk en oprecht. Zo heb ik heel fatsoenlijk en oprecht met de juiste bewoordingen vorige week het hoofdstuk "provincies" in het overleg afgesloten.
Even wachten tot het stof weer neergekomen is en er weer overzicht op het slagveld is. Bij Verdun hebben we al geleerd, dat een oorlog vies en smerig wordt als beide partijen zich ingraven. Ik houd niet van "vies en smerig" en zal dit, wederom, te allen tijde vermijden.
Uiteraard zijn we niet in "oorlog" en daar heeft het ook niets mee te maken, maar v.w.b. het ingraven en de gevolgen daarvan zijn er wel parallellen te trekken.
Bij een ingegraven partij moet je luchtoverwicht krijgen. Je moet dus "erboven" zien te komen en dat zijn de volgende stappen. En die lopen uiteraard al.

Veel vliegplezier!

Frank

Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2012, 15:54 
Hoofd Moderator

Hoi Pim,

Inderdaad, niet eens antwoord op je vraag gegeven. Shame on me. :oops:
Ik heb sinds een klein jaar één TUG.

Ik heb wel vanaf diverse andere locaties gevlogen. Denk hierbij aan o.a. een luchthavenregeling, andere TUG's (o.a. Ginkelse heide) en België. Voor 1 november 2010 betrof dit dus ook artikel 14 velden.

Veel vliegplezier,

Frank

Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2012, 17:34 
Hoofd Moderator

Inderdaad Pim, het ging over de fantastische service van Jacques en Mike. Mijn motor ziet er nieuw uit en draait als nieuw. Tot op de kleinste details is er naar gekeken. Niet alleen de motor, maar ook alles wat bij het frame hoort. Ik ben vandaag al een paar keer even naar mijn motor geweest... Ook even ruiken naar de zoete tweetaktolie. Gekkenhuis natuurlijk!

Onze motoren lijken zo eenvoudig, maar regelmatig een goed oog er naar laten kijken en een paar kundige handen er aan laten sleutelen is pure noodzaak.
Mijn ogen worden met de jaren minder en echte sleutelhanden heb ik nooit gehad. Erg fijn, dat je dan terug kunt vallen op goede service.
Zojuist ook alles rond gemaakt bij de organisatie van Basse Ham. Daar ga ik als het weer mee zit lekker vliegen. En anders zijn er genoeg vliegers om mee te beppen. De lunches, etc zijn al geregeld.

Groetjes en veel vliegplezier!

Frank

Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC