Gisteren, donderdag 12 juli, de eerste keer met mn net aangeschafte trike gevlogen. Na eerst, om te kijken of het goed vliegbaar was, een rondje met mn Snep, tijd voor de vuurdoop, de maiden trip. De trike is een Flanders Silent Twin, gewicht 150 kg, 1000 cc V-twin blok 4-takt. Ja, en dan moet je er aan geloven. Alles klaarleggen, starten, instappen, checken, hoe was 't ook al weer, en dan de lucht in. Wow, wat een power heeft dat ding! Op een bepaald moment flitste door me heen: je vliegt zonder scherm - paniek! - kan niet - oh, die flapperende banden zijn de loshangende A-riser assists, pffff. Maar toch, door de enorme kracht van de motor had ik heel heel even dat idee dat het scherm niet was meegekomen, en: "ik vlieg nu zonder scherm!!" En dan, heerlijk, geen lawaai, een stabiel rustig scherm, en op 2500 toeren een nulletje vliegen, dat is genieten. Om via de porto te praten hoef ik niet eens van mn gas af, voorheen onvoorstelbaar. Voor de fun nog even een doorstartje, en nog een, en even landen, warmere kleding aan, en dan een uurtje toeren. Triken is echt leuk. Op naar de tandem passagier!
|