Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 20:29

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Flying boat Italy januari 2013
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2013, 09:50 
Zeer actief lid

Vorige week vroeg een vriend van me om mee te gaan naar Italie om te gaan kijken naar een flying boat waar hij veel zin in had. Altijd leuk om eens iets nieuws te zien dus mijn spullen gepakt en we zouden 2 of 3 dagen weg zijn.
Aangekomen in Gubbio bij http://www.polarismotor.it werden we een warm welkom geheten door Aimaro de eigenaar van Polaris. Na het 1 en ander verteld te hebben zijn we naar een veldje gereden waar we de eerste vluchten hebben gemaakt met een delta trike. Helaas zat het meer in de mist zodat we de flying boat niet konden proberen.

De volgende dag precies hetzelfde. Op de strip prachtig weer maar tussen de bergen mist. Mijn vriend moest weer op tijd terug zijn in Nederland en vroeg mij om een paar dagen langer te blijven en direct maar te beginnen met lessen (echt waar Roger) ;) en te wachten tot zijn flying boat klaar was en deze mee te nemen.
Na de nodige lessen met de trike (elke dag mist op het meer) was het afgelopen woensdag dan eindelijk zover. We konden de flying boat aan de tand gaan voelen.
Wat een geweldige ervaring was dat zeg. Weg gaan op het land. Wielen in trekken en na 15 minuten vliegen werd er tegen me gezegd zet hem maar neer op het water. Onbeschrijfelijk wat een kick dit was. Na een ochtendje les met diverse starts en landingen op het water geef ik tijdens de start volgas en de boot begint op snelheid te komen. Na ca. 50 meter hoor ik een klap(boomstam?) dus ik ga direct van mn gas af en mn passagier/instructeur begint te vloeken.
Hij was aan het filmen met mijn camera en hij had hem niet gezekerd. Camera vloog dwars door de prop. Camera weg, propellor stuk, maar we konden gelukkig nog door vliegen. 3 kilometer peddelen was ook geen optie.
Na een veilige landing waren we helaas gedwongen het hierbij te laten met de flying boat.
Ik had jullie dan ook een filmpje willen laten zien van deze gebeurtenis echter helaas heb ik alleen nog wat foto's.
Wil je deze zien kijk dan op http://www.skydance.nl/category/fotos
Later komt er wel een filmpje.

Groet Jurg

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Flying boat Italy januari 2013
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2013, 10:16 
actief lid

Leuk hebbe dingetje, alleen de motor vertrouw ik niet.

De monteur kan zich nooit concentreren op de motor, wordt teveel afgeleid bij zijn werkbank. :lol: :lol: :oops:

Groeten,
Marc

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Flying boat Italy januari 2013
BerichtGeplaatst: 14 Jan 2013, 10:08 
Beheerder

Jurg,

Ik heb dit fenomeen ook mogen aanschouwen in Nederland. Een prachtig concept, vooral als je de boot hebt met wieltjes zodat je ook kan starten en landen op ,, vaste ,, grond.

Helaas natuurlijk weer verboden in Nederland. :(

Afbeelding

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ]