Hoi Pim,
Zoals je weet ben ik je vriend en ik van jou,ik weet dat je van een grapje houd,dus weet ik ook nog niet of die bomaanvraag ook echt gebeurt is.
Maar als vriend wil ik, als het gebeurt is toch even op je vingers tikken.
Dit is niet de goede weg,zoals Roger het ook al beschrijft.
We moeten er niet voor schromen aanvragen te doen (TUG en Generiek),en we moeten ook eventuele afwijzingen aanvechten,maar
amtenaren frustreren met een bom als beschreven zal tegen ons werken.
Ik zou wel iedereen willen oproepen aan te vragen wat je nodig hebt zodat er een landelijk een netwerk komt, acceptatie wordt dan na een
aantal jaren een algemeen goed.
Over een jaar of drie verwacht ik dat de provinties zich zelf wel achter de oren gaan krabben en zich de vraag stellen;moeten wij ons hier
wel zo druk over maken het gaat toch eigenlijk goed met die vliegers.
Het vraagt wel van de vliegers, je correct te gedragen en je papieren in orde te hebben en geen onnodige overlast te veroorzaken.
Landelijk wordt er door Frank gewerkt aan het inzicht in deze problematiek;de vergelijking wordt gemaakt met auto's ,scooters, boten,....deze
hebben ook een registratie en mogen gewoon wanneer jij dat wil de openbare weg op zonder dit 24 uur van tevoren te hoeven te melden.
Onze oprit naar het openbare luchtruim is maar 150m........ waarom al dat gedoe,....dat hebben we toch ook niet met bovengenoemde vooetuigen.
Door het nu op deze manier in de huiskamer te brengen beginnen er hier en daar wat amtelijke groen lapjes te branden.
We zijn toch geen kleine kinderen met de vraag; papa ik wil vliegen

mag dat

.......en dan moet je het ook nog eens 24 uur van te voren aanvragen
Het Hoofdprobleem is domweg; Er is geen of te WEINIG kennis in deze problematiek.....dus is men bang en te voorzichtig

Groet, jacques