Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 02 Mei 2025, 14:42

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Beurs 2013
BerichtGeplaatst: 27 Jan 2013, 21:44 
Zeer actief lid

Jongens het was weer gezellig vandaag !

Groet,
Roger

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Beurs 2013
BerichtGeplaatst: 28 Jan 2013, 12:15 
Startend poster

leuk om even bij te praten.
De noviteit van de beurs was wel de flanders trikes bij importeur Skydance.nl
Jammer dat ie niet goed op de film te zien is.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2013, 12:33 
Zeer actief lid

Heel leuk (en zo snel op het forum) Roger,
En wat doet die Ikea wekker het goed:)
Ik ga er zeker ook een kopen!

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2013, 19:51 
actief lid

Beste Pim,

Met met je goedbedoelde acties voor vrije velden benadeel je het belang van de gemiddelde paramotorist sterk. Je bent natuurlijk vrij om te doen en te laten wat je wilt , maar mijn belang dien je er in ieder geval niet mee. Het ambtelijk apparaat overbelasten gaat averechts werken. Jij irriteert hiermee de ambtenaren waar ik straks mee om tafel moet. ik vlieg al 8 jaar zonder problemen in de verschillende gemeenten waar we tug's hebben, gewoon door op respectvolle wijze met elkaar om te gaan.

Met jouw acties maak je het fenomeen paramotor veel te groot. Vergeet niet: Starten en landen is geen wereldprobleem. De huidige wetgeving is onrechtvaardig, ja. Maar we zijn een klein groepje piloten in een groot land en als je wilt vliegen dan kun je vliegen.

Laat Frank Moorman zijn werk doen. Hij zich met veel energie in namens de KNVVL vóór ons.
We (hij) zijn (is) er bijna en heb geduld.

Verder moet je niet vergeten dat je bij het aanvragen van een TUG als eerste toestemming moet hebben van de grondeigenaar. Deze zul je toch echt vooraf gesproken moeten hebben. Ik denk niet dat een grondeigenaar er van gecharmeerd is dat je zonder zijn toestemming een TUG aanvraag doet op zijn veld.

Jouw oproep is m.i onverstandig en ongewenst.

groet

roel

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2013, 08:36 
Zeer actief lid

Beste Pim,
Ik begrijp heel goed hoe Roel het bedoelt, en ben er ook van overtuigt dat ook jou bedoelingen goed zijn. Normaal bemoei ik me niet met de regels en wetten, omdat ik er niet genoeg kennis van heb. En eigenlijk al helemaal niet onder “Algemeen”

Ik probeer jou doel in een paar woorden samen te vatten;
Doel;
Generiek TUG kunnen aanvragen en verkrijgen, voor paramotorvliegen.
Hoe dit doel te bereiken;
Iedereen doet een aanvraag voor een (generieke) Tug( >200x);

Elk geneesmiddel heeft weer bijwerkingen, zo denk ik dat het hier ook het geval is. Door onze ambtenaren te frustreren/verblijden met vele aanvragen, zal er zeker iemand opstaan die denkt, “met die generieke Tug hebben we een goed product in handen want er is zo veel vraag naar”.
Een betrokken ambtenaar gaat dan direct allerlei accessoires voor zijn product bedenken, om het product nog aantrekkelijker te maken. Zo komt hij op het idee om de meldingsplicht en het beperkte starten/landen er af te halen, waardoor het product nog aantrekkelijker wordt, voor hem minder werk dus kan hij het product ook nog sneller leveren ook.
Een minder betrokken ambtenaar denkt, " wat heeft de provincie nu weer uitgevonden generieke Tug wat is dat? Het brengt in elk geval (te)veel werk met zich mee, dat moet betaald worden".
Zo hoorde ik ook op de beurs dat iemand 156,- leges kosten moest betalen voor zijn aanvraag, in provincie Drente.
Persoonlijk denk ik dan ook dat we in dit geval de verkeerde ambtenaren benaderen, om tot ons gezamenlijke doel te komen. Frank zit volgens mij op de goede weg, en misschien wordt die weg alleen maar langer als er meer bemoeienis vanuit onze Club komt.

Tot slot;
Bij mijn eerst TUG aanvraag moest ik de gegevens van de boer/eigenaar door geven incl. zijn telefoonummer, om te kunnen verifiëren. De Boer (mijn broer, in dit geval) is nooit gebeld.

Groet,
Roger

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2013, 12:13 
Zeer actief lid

Laten we het filosoferen overlaten aan de filosoof en het paramotorvliegen aan de vlieger....

Terug naar het oorspronkelijke onderwerp: DE BEURS

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2013, 12:43 
Zeer actief lid

Hoi Pim,
Zoals je weet ben ik je vriend en ik van jou,ik weet dat je van een grapje houd,dus weet ik ook nog niet of die bomaanvraag ook echt gebeurt is.
Maar als vriend wil ik, als het gebeurt is toch even op je vingers tikken.
Dit is niet de goede weg,zoals Roger het ook al beschrijft.
We moeten er niet voor schromen aanvragen te doen (TUG en Generiek),en we moeten ook eventuele afwijzingen aanvechten,maar
amtenaren frustreren met een bom als beschreven zal tegen ons werken.
Ik zou wel iedereen willen oproepen aan te vragen wat je nodig hebt zodat er een landelijk een netwerk komt, acceptatie wordt dan na een
aantal jaren een algemeen goed.
Over een jaar of drie verwacht ik dat de provinties zich zelf wel achter de oren gaan krabben en zich de vraag stellen;moeten wij ons hier
wel zo druk over maken het gaat toch eigenlijk goed met die vliegers.
Het vraagt wel van de vliegers, je correct te gedragen en je papieren in orde te hebben en geen onnodige overlast te veroorzaken.
Landelijk wordt er door Frank gewerkt aan het inzicht in deze problematiek;de vergelijking wordt gemaakt met auto's ,scooters, boten,....deze
hebben ook een registratie en mogen gewoon wanneer jij dat wil de openbare weg op zonder dit 24 uur van tevoren te hoeven te melden.
Onze oprit naar het openbare luchtruim is maar 150m........ waarom al dat gedoe,....dat hebben we toch ook niet met bovengenoemde vooetuigen.
Door het nu op deze manier in de huiskamer te brengen beginnen er hier en daar wat amtelijke groen lapjes te branden.
We zijn toch geen kleine kinderen met de vraag; papa ik wil vliegen :roll: mag dat :?: .......en dan moet je het ook nog eens 24 uur van te voren aanvragen :evil: :evil:
Het Hoofdprobleem is domweg; Er is geen of te WEINIG kennis in deze problematiek.....dus is men bang en te voorzichtig :?

Groet, jacques

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2013, 17:56 
Zeer actief lid

Nu weer naar DE Beurs???... :roll:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2013, 20:46 
Zeer actief lid

ja ff on topic :o jah bertus is back
was weer een geslaagde beurs ...al weinig spectaculairs ;) boze reacties via pm maar :P
maar wel heeel veel bekenden weer gezien en enkeling lastig gevallen ...is n bod van 250 ok ? :lol:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2013, 16:41 
Zeer actief lid

pim ie bent een beste keal!
ma maakt tog nie zoveel spanning op je hart kleppen je bent in middels 65 je motor heeft al genoeg volle toeren gedraait!!!.
en je weet wat ik op de beurs zij gwn scherm int land pleure opstijge en weg wezen!!.
man man ik erger me groen en geel soms aan je kun je geen bijbaantje als rechter of notaris beginnen?.
en jaq bent het met je eens ;)

ik zeg VAKE BI'J TE BANGE :mrgreen:

nu ff on topic beurs was fantasties !

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC