Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 20:59

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Hoe kan paramotor vliegen agendapunt in de 2e Kamer worden
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2013, 20:27 
Zeer actief lid

Imagoredenen-Incompetentie :!: ...Pim vogens mij heb je weer een woordenboek opgegeten :mrgreen: ...
Ik denk dat we strak naar Brussel moeten voor onze paramotor belangen :o ...Den haag gaat overbodig worden :idea: :roll: :cry: ...

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 17 Apr 2013, 21:10 
Hoofd Moderator

Brussel zal het niet worden.
Paramotorvliegen valt niet onder de Europese regelgeving, maar onder de nationale regelgeving.
EASA bepaalt steeds meer hoe aangesloten Europese lidstaten met regels voor luchtvaart om moeten gaan. Paramotors vallen onder Annex II, een vergaarbak van vormen van luchtvaart waar EASA nog geen regels voor gemaakt heeft. De hoofdregel voor deze vormen van luchtvaart is, dat de nationale autoriteit bepaald wat er gebeurt. In Nederland is dat I&M. Niet IL&T, zoals velen denken. Zij controleert.

En als we toch nationaal moeten denken en het beleid toch in Den Haag gemaakt wordt, dan is de afstand van de Plesmanweg naar het Binnenhof niet zo ver.
Voorlopig zit ik nog op de Plesmanweg. We zijn op dit moment ongeveer halverwege een wachttijd, waarin de provincies bezig zijn om een structurele oplossing voor ons te maken. Dit is een ultieme poging van I&M na drie mislukte overlegrondes om de provincies te bewegen tot een lossing te komen, zoals de motie de Rouwe/Meeuwis bedoeld had en zoals de minister en de staatssecretaris de Tweede Kamer ook over geïnformeerd had.

Ik ben een rasoptimist. Ik ga er dus van uit, dat er na ruim drie jaar een oplossing gaat komen.
Hoewel ik geen schaker ben denk ik wel altijd een aantal zetten vooruit. Stel, dat het de provincies niet lukt om in alle 12 provincies tot een passende oplossing te komen. Die kans is niet ondenkbaar als je ziet hoe Zeeland luchtvaart ziet zitten. De nieuwe door de deregulering verkregen bevoegdheid om zelf beleid te bepalen op luchtvaart gebied heeft er toe geleid, dat recreatieve luchtvaart, dat afhankelijk is van een TUG of luchthavenregeling de nek omgedraaid is. Zou Utrecht, die van de hele provincie één grote dierentuin gemaakt heeft de volgende provincie zijn?
Als we er wederom niet met de provincies uitkomen, dan verwacht ik dat DGB (I&M) actie neemt.
Daar mogen we dan ook echt van uit gaan.
En als dat niet zou gebeuren, geheel hypothetisch, dan zal mijn auto van de parkeerplaats van I&M aan de Plesmanweg me naar de parkeerplaats onder Het Plein brengen. Daar heb ik al twee keer gestaan en weet ik dus welke uitgang van Het Plein me naar het Binnenhof brengt.
Het document heb ik al klaar.

Ik ga er overigens van uit, dat ik dit document voor niets gemaakt heb.

Maar zo is het dus uiteindelijk wel mogelijk, dat we op de agenda van de Tweede Kamer terecht kunnen komen.
Mijn ultieme wens is, dat we er samen met DGB en de provincies uit gaan komen. Dat is voor alle partijen het beste.
DGB weet dat, maar DGB weet ook, dat ik niet rust voordat we een passende oplossing hebben, die recht doet aan alle partijen. De mogelijke stappen in het vervolg traject zijn bekend. Daar ben ik heel eerlijk en open over geweest.

DGB heeft overigens zelf ook aangegeven, dat een knelpunt de onbekendheid van onze luchtsport is.
Aan ons de schone taak om allemaal ambassadeurs van paramotorvliegen te zijn.
Volgens mij zijn we daar aardig goed mee bezig.
Verwijs ook naar http://www.paramotorweb.nl .

Veel vliegplezier.

Frank

Oh ja, Pim schreef, dat paramotorvliegen niet zo aaibaar is als de natuur.
De eerste tekenen, dat Natura 2000 en EHS beleid aan het eigen succes ten onder gaat staat letterlijk voor de deur: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2148 ... uur__.html

De wolf klopt aan de voordeur van Nederland. EHS is ontwikkeld om de natuur diverser te maken en er voor te zorgen, dat flora en fauna zich over grotere gebieden kunnen verspreiden. Helaas geldt dat niet voor de wolf. Die is immers gevaarlijk. Paramotorvliegen is een veilige luchtsport. Wie is er dan meer aaibaar, paramotorvliegen of de natuur. Volgens de Regeling Burgerluchthavens mag een Paramotor tussen 23.00u en 07.00u geen geluid produceren en dus ook niet vliegen. Een wolf mag 's nachts gewoon huilen....., als die tenminste binnenkomt.

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2013, 19:11 
Hoofd Moderator

Pim,

Citaat:
Ter info: Volkert van der G. studeerde milieuhygiëne aan de Universiteit van Wageningen, was in 1992 medeoprichter van de Vereniging Milieu-Offensief (VMO).
Nou, dan weet je met wat voor een slag volk we te maken hadden en hebben.

Mijn inschatting is, dat je hier te ver gaat.
We zijn het niet altijd eens met de manier, waarop er door natuurbeschermers gewerkt wordt en hoe de beleidskaders uitgezet worden.
Je hebt zelf tijdens een hoorzitting de ervaring gehad, dat er geen mogelijkheid was tot constructief overleg met een aantal van deze personen en dat er ongewenste termen gebruikt werden.
Het geeft de zwakte van deze personen aan.

De vergelijking, die je maakt is een vergelijkbare "blokkerende reactie", die inhoudelijk mogelijk de grenzen van de ethiek van dit forum overschreidt.
Je frustratie is duidelijk en ik deel die ook. Echter, blokkerende reacties zorgen er tevens voor, dat overleg van onze kant ook niet geaccepteerd zal worden.
Daar moeten we voor waken.
Elke gesprekspartner is een mens van vlees en bloed, die gemotiveerd en gestimuleerd moet worden voor onze zaak.
Helaas is dat te vaak frustrerend lastig.

De voorbeelden in deze threat spreken boekdelen.

Veel vliegplezier,

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2013, 08:40 
Startend poster

Kleine kanttekening: om nou een causaal verband te trekken tussen een universiteit en haar afgestudeerden..? Je insinueert hier dat het aan de universiteit ligt dat zij extremisten voortbrengt..

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2013, 11:04 
Startend poster

Volgens mij dwalen we nu af. Laten we ons lekker met vliegen bezighouden.
Of is dit weer een andere hobby?

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2013, 14:58 
Startend poster

Akkoord, hoewel je natuurlijk niet kan verwachten om een topic te openen dat over politiek gaat en verwachten dat het een beetje discussie teweeg brengt he? ;)

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC