Als je zelf iets fout doet en daar voor ingerekend wordt,dan moet je daar niet anderen voor laten betalen.
Zo kostte mij het lang gekoesterde vliegen op Terschelling € 500 (het starten op niet luchtvaartterrein.)
Maar ik heb wel 3 dagen lol gehad en vele met mij die ook vonden dat er van verstoring geen spraken was.
Ik starte gewoon op het groene stand voor de welbekende Walvis, richting voormalige schietrange,de plek
waar jaren geschoten en gevlogen werdt door straaljagers,en dan voel ik mij echt niet schuldig aan een beetje
gepruttel van een paramotor,want daar komt nog bij dat er in de wintermaanden honderden jeeps vrij
op het strand mogen rijden,

ja dan moet je wel eerst bedag X voor je vergunning betaald hebben.
Raar het dat verstoring altijd het sleutelwoord is voor geld innen en als je dan betaald hebt kijken ze de andere kant op

Ik had zelfs de voormalige burgemeester Blomestijn van Terschelling(die ik bij toeval trof) zover gekregen dat hij met de luchtmacht Leeuwarden kontact opnam of ik het heliveld in Midsland niet kon gebruiken.
Nou dat kon ik dus vergeten want zij wilde niet de verantwoording nemen als er iets mis zou gaan met mij.
Blomestijn en Hessel Wiegman(de bekende zeehondenman en vriend) stond gezamelijk op het groene strand toen ik de eerste dag daar het luchtruim verkoos.Bij terugkomst stonden beide heren in gezeldschap van de plaatselijke wijkagend te praten.
De wijkagend melde uit persoonlijke tietel dat HIJ het niet een goede ontwikkeling vond voor ZIJN eiland
Na drie dagen heerlijk gevlogen te hebben naar beste kunnen zo min mogenlijk overlast te veroorzaken,dus
uit respekt voor Natuur niet in de buurt van Natuurgebied de Bosplaat geweest,werd ik op dag drie ingerekend
na het landen op twee meter voor zijn auto die daar al stond te wachten op mij.
Vervolgen heb ik met de beste man het verbaal geschreven aan zijn politiepost,op bewuste dag had hij contact
gehad met de luchtvaartpolitie en wist nu dat het echt niet mocht.....ha...ha, toch lekker gevlogen voor € 500
De Rechter van Leeuwarden die me 2 jaar later het vonnis bekent maakte melde mij eerlijk dat hij niet wist
wat hij eigenlijk aanmoest met deze (ook in zijn ogen onschuldige zaak)maar er was hem nadrukkelijk opgelegd
van hogere hand deze boete op te leggen.
Morgen doe ik het weer als het weer past,want ik verstoor geen Natuur,alleen mensen die intolerant zijn en misbruik maken van het heillige woord Natuur,omdat ze zelf niet lekker in hun vel zitten.
Sportieve groet, jacques