Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 11 Mei 2025, 10:33

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Waarschuwing
BerichtGeplaatst: 12 Jun 2013, 09:44 
Zeer actief lid

Verklaar je nader Pim. In het verleden was de sanctie op het niet starten van een artikel 14 veld € 550,-. Indien deze sanctie ineens 5,5x zo veel is, dan vraag ik mij af of het wel een sanctie is voor het starten, of een sanctie op basis van bestuurlijke misstanden.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2013, 10:17 
Zeer actief lid

Martijn,
Ik was er ook verbaast over en heb gisteren onze Pim gezien en gesproken.
Ondanks dat Pim elle langen verhalen kan komponeren en van één zin drie zinnen kan maken,was het niet duidelijk
dat het hier een helicopter betrof.
De piloot heeft het dus zelf openbaar gemaakt dat hij deze actie zou gaan doen,daarbij was dan ook de KLPD
op de hoogte gebracht van zijn voornemens op een iligale plek te gaan landen.
Het is dan duidelijk dat de KLPD een voorbeeld steld en niet met zich laat sollen.
Bij ons is het anders ;) daar kun je gewoon al branden landen zonder papieren of brevet,zonder PH,zonder Tug,
en dan ga je gewoon vrij uit en heeft de KLPD een frustratie opgelopen,en konden ze hier geen voorbeeld stellen.
Dit is geen vrijbrief voor wild vliegen,maar als ik weer eens voor de rechter mocht komen :( dan zal ik dit voorval niet
nalaten naar voren te brengen :mrgreen:
Ben overgun in afwachting van een niet door mij betaald schikkingsvoorstel van € 300,- voor een feitcode die ik niet begaan heb,
dus ben ik in alle vertrouwen dat ik vrijuit ga :mrgreen:
Gr, jacques

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2013, 13:02 
Zeer actief lid

Toch wel interessante onderwerpen.
Betrof het die sneeuw en bladblazer die even het ijs sneeuwvrij wilde maken afgelopen winter/voorjaar?
Overigens ben ik ook benieuwd naar Jacques zijn feitcode, vliegen met het speedsysteem aangesloten terwijl dit niet zou mogen levert vlgs mij geen boete op van 300,= :roll:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2013, 17:20 
Zeer actief lid

Ah, helikopter, dat komt beter in de buurt. Voorheen MLA-tje is het nog steeds rond de halve mile.

Jacques, zou je de rechter nu weer tegen de haren in gaan strijken? Heeft de vorige keer volgens mij niet heel gunstig uitgepakt (geen korting).

Overigens kan ik melden dat zeker 75% vliegt zonder dat ze aan de voorwaarden voldoen. Het merendeel daarvan is zich hiervan niet eens bewust.

Geen nood. Ook KLPD weet het niet, dus die zullen je er niet op pakken en ik ga ze niet wijzer maken.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2013, 21:39 
actief lid

Moeten we misschien een ppg-pot vullen voor de niet altijd berekenbare overheid? Een soort verzekering waarmee de gedupeerde vlieger, mits hij/zij uiteraard in ieder geval een paar basisregeltjes in acht heeft genomen, een bekeuring kan betalen?
Soort verzekering tegen onbenullige bestuurders?
Allemaal een tientje per jaar dokken (volgens mij zijn er zeker wel hele betrouwbare beheerders van dat geld te vinden) en we kunnen allemaal met wat minder stress starten en landen?
Misschien voorlopig een remedie bij gebrek aan (duidelijke) regels/kansen om te vliegen?

Mvg, Ernst.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2013, 08:31 
Beheerder

Volgens

Afbeelding

weten ze toch alles van ons. :(

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2013, 11:15 
Zeer actief lid

Als je zelf iets fout doet en daar voor ingerekend wordt,dan moet je daar niet anderen voor laten betalen.
Zo kostte mij het lang gekoesterde vliegen op Terschelling € 500 (het starten op niet luchtvaartterrein.)
Maar ik heb wel 3 dagen lol gehad en vele met mij die ook vonden dat er van verstoring geen spraken was.
Ik starte gewoon op het groene stand voor de welbekende Walvis, richting voormalige schietrange,de plek
waar jaren geschoten en gevlogen werdt door straaljagers,en dan voel ik mij echt niet schuldig aan een beetje
gepruttel van een paramotor,want daar komt nog bij dat er in de wintermaanden honderden jeeps vrij
op het strand mogen rijden, :( ja dan moet je wel eerst bedag X voor je vergunning betaald hebben.
Raar het dat verstoring altijd het sleutelwoord is voor geld innen en als je dan betaald hebt kijken ze de andere kant op :? Ik had zelfs de voormalige burgemeester Blomestijn van Terschelling(die ik bij toeval trof) zover gekregen dat hij met de luchtmacht Leeuwarden kontact opnam of ik het heliveld in Midsland niet kon gebruiken.
Nou dat kon ik dus vergeten want zij wilde niet de verantwoording nemen als er iets mis zou gaan met mij.
Blomestijn en Hessel Wiegman(de bekende zeehondenman en vriend) stond gezamelijk op het groene strand toen ik de eerste dag daar het luchtruim verkoos.Bij terugkomst stonden beide heren in gezeldschap van de plaatselijke wijkagend te praten.
De wijkagend melde uit persoonlijke tietel dat HIJ het niet een goede ontwikkeling vond voor ZIJN eiland ;)
Na drie dagen heerlijk gevlogen te hebben naar beste kunnen zo min mogenlijk overlast te veroorzaken,dus
uit respekt voor Natuur niet in de buurt van Natuurgebied de Bosplaat geweest,werd ik op dag drie ingerekend
na het landen op twee meter voor zijn auto die daar al stond te wachten op mij.
Vervolgen heb ik met de beste man het verbaal geschreven aan zijn politiepost,op bewuste dag had hij contact
gehad met de luchtvaartpolitie en wist nu dat het echt niet mocht.....ha...ha, toch lekker gevlogen voor € 500
De Rechter van Leeuwarden die me 2 jaar later het vonnis bekent maakte melde mij eerlijk dat hij niet wist
wat hij eigenlijk aanmoest met deze (ook in zijn ogen onschuldige zaak)maar er was hem nadrukkelijk opgelegd
van hogere hand deze boete op te leggen.
Morgen doe ik het weer als het weer past,want ik verstoor geen Natuur,alleen mensen die intolerant zijn en misbruik maken van het heillige woord Natuur,omdat ze zelf niet lekker in hun vel zitten.

Sportieve groet, jacques

Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC