Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 07:15

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Leuk stukkie
BerichtGeplaatst: 26 Okt 2013, 10:08 
Hoofd Moderator

Een stuk luchtruim kan, net als een snelweg, niet voller zijn dan vol.

Overvol bestaat niet en is slechts een woord van emotie om aan te geven, dat je de situatie niet beheerst. Een excuus dus.

Als auto's op een snelweg bumper aan bumper staan, dan is die weg vol. Niets meer, niets minder.
Dit geldt ook voor de TMA Schiphol. Als verkeersvlieger ben ik een "ervaringsdeskundige". Ik vlieg zelden of nooit in een holding pattern. De verkeersstroom wordt goed geleid. Daar zijn goede plannen voor gemaakt, die uiteraard nog beter kunnen worden. Daar is men ook mee bezig.
Het verdelen van de koek is mede de verantwoordelijkheid van de politiek en de overheden.
Zij moeten belangen afwegen.

Helaas heeft de rechtszaak over de Trafficport Venlo () aangetoond, dat we tegenwoordig lijnrecht tegenover elkaar staan. Vroeger was er samenwerking.
Is het arrogantie, onwil, onkunde, een (overvolle) agenda?

Zij die mij kennen weten, dat ik ook graag zeil. Zo nu en dan ook een leuke wedstrijd.
Bij zeilers wordt de volgende zin vaak gebruikt:"Een winnaar heeft een plan, een verliezer een excuus."

Om te kunnen winnen heb je ambitie, passie en een plan nodig.
De afgelopen vier jaar heb ik geleerd, dat het bij de beleidsbepalende overheden ontbreekt aan deze drie kernpunten als het gaat om het vinden van de passende oplossing voor onze prachtige luchtsport. Ik schrijf heel bewust "beleidsbepalend". Over de werkvloer hoor ik regelmatig positieve verhalen. Kijk alleen maar naar Friesland, waar niet alleen in één keer diverse Luchthavenregelingen uitgegeven werden. De gebruiksmogelijkheden sloten aan bij de wensen van de gebruikers, waarbij recht gedaan werd aan de belangen van alle partijen.

Mij is gevraagd om een periode geen verdere acties te ondernemen om de provincies de mogelijkheid te geven met een structureel en interim plan te komen. Hiervoor zou ongeveer twee maanden nodig zijn (sinds 11 maart 2013). Ik handel nog steeds "des officiers", al meer dan 7 maanden wachtend op een initiatief. Het betreft de "ultieme poging" vanuit I&M om tot een oplossing te komen. Is hier sprake van afwezigheid van Ambitie, Passie en een Plan?
Als een "poging" een "plan" is, dan wil ik I&M het voordeel van de twijfel geven. Al was het alleen maar om "politiek gezien" de zaak niet helemaal op slot te zetten.

Oh ja, hoewel ik nog steeds netjes wacht heb ik wel met ambitie en passie een plan geschreven en, via de KNVvL, ingediend bij de staatssecretaris.

Frappant is, dat wij juist een probleem hebben om volledig legaal in het voor ons lege stuk luchtruim in te komen.

Met ambitie, passie en plannen ga ik in ieder geval gewoon door.

Veel vliegplezier,

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC