Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 16:59

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Nieuwe trike 2014
BerichtGeplaatst: 29 Nov 2013, 14:31 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:17
Berichten: 76
Nieuw in 2014: (zie ook de introductie deze maand in Paramotormagazine: http://www.paramotormag.com/2013/11/the-zenith-a-well-specced-and-powerful-two-seater-trike-from-paramax/

De ZENITH 2-persoons paramotortrike:

- Powered by Honda: viertakt, 4-cilinder, watergekoeld, stil, zuinig en krachtig (90 pk)
- Voorzien van Dudek Nucleon Cabrio 42 reflex scherm.
- Productie in Polen; assemblage en distributie in Drachten.
- Standaard reeds voorzien van vele opties: cockpit, intercom, stoelverwarming, strobes ect.
- eenvoudig te koppelen achter de auto.

Onze eerste is binnen !
Serieuze belangstellenden kunnen de demo komen bekijken en bij goed weer (..) meevliegen vanaf vliegveld Drachten.
Introductie tijdens de beurs in Wageningen, januari 2014.
U kunt nu reeds bestellen (levertijd 6 weken)

zie ook de nieuwe website: http://www.zenith-paramotortrike.nl
PARAMAX Drachten
06-46677554

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe trike 2014
BerichtGeplaatst: 29 Nov 2013, 15:51 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
http://www.flying-things.com/index.php? ... 59&lang=en


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe trike 2014
BerichtGeplaatst: 29 Nov 2013, 18:54 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hé jan willem,
Gappig dat jij die database gevonden hebt, 2012 ;) heeft Max toch een vruchtbaar jaar laten schieten met deze mooie goedkope Poolse
trike......altans in Polen kun je hem zelfs nog voor € 12000,- kopen :mrgreen: dat scheeld weer € 8000,-,daar kun je wel voor naar Polen rijden :mrgreen:
Wellicht zijn ze volgendjaar in China te bestellen voor nog minder :lol:
In 2010 werd de eerst gebouwd en 4 jaar later heeft Max nummer 10 :( dat zijn er dan 2,5 per jaar.....laten we dan hopen dat ze de vraag van Max
aankunnen ;)

Ben benieuwd hoe het gaat lopen met goedkeuring en inschrijving noodchute en opleiding :?

Maar Max gefeliciteerd met dit mooie Xcitor copie.

Sportieve groet,jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe trike 2014 AIR TOY Arriveert in Drachten
BerichtGeplaatst: 30 Nov 2013, 21:06 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 16:50
Berichten: 85
Ik ging vandaag "even" langs bij Paramax om mijn trouwe Adventure paramotor op te halen. Die was vanuit Italie verscheept naar Oosterbeek, en vervolgens door Jacques, in Drachten afgeleverd. Bij binnenkomst in de Parashop werd ik gelijk afgeleid, niet door een mooie struise dame van 1000 weken, maar door een prachtige rode glimmende 2-persoons trike.

Die glimmende machine moest natuurlijk eerst even bekeken worden. Ik had zo'n exemplaar nog niet eerder gezien. Wat opviel dat werkelijk alles heel netjes was afgewerkt. Allerlei instrumenten zijn standaard gemonteerd, net als een anti collision lights en front lights(handig voor landen waar night VFR is toegestaan), intercom voor vlieger en passagier etc, evenals een zeer comfortabele passgierststoel met stoelverwarming behoort bij de standaard uitrusting!

Je kunt zien dat deze machine zeer professioneel is gebouwd door iemand die al jaren in de luchtvaart industrie werkzaam is. Een degelijk product met Nederlandse invloeden. Is het kopie van een Xcitor ? In mijn ogen is iedere trike, net als een paramotor, een kopie van een andere trike. Hetzelfde geldt voor auto's; in ieder exemplaar zit een stuur, en meestal 4 wielen. Net als bij het ontwikkelen van de eerste auto's is het in het belang van de klant dat er meerdere fabrikanten zijn die steeds nieuwe auto's ontwerpen; anders zouden we nog steeds in een zwarte T-Ford rijden.

Als je de buizen die "overhead" lopen, verder uit elkaar plaatst, dan zou je kunnen zeggen dat hij op de Flanders trike lijkt. Maar kennelijk wilde de bouwer geen vliegend klimrek maken ;) (sorry Martijn&Florien). Smaken verschillen gelukkig!

Ik hoop dat we snel een strenge winter krijgen zodat ik als passagier heerlijk op de verwarmde Chesterfield achter in de Zenith, van de Elfstedentocht kan gaan genieten!! Ik verwacht overigens niet dat ik op korte termijn zelf zo'n luxe driewieler zal gaan aanschaffen. Mijn eigen "landingsgestel" functioneert nog altijd prima, maar mocht ik ipv 2 groene lampjes bij "landinggear down" er een rode bij krijgen, dan zal ik zeker de Zenith -of waarschijnlijk weer een kopie daarvan- gaan bekijken. :)

p.s. Voor iedereen die bezig is zich te oriënteren om een trike aan te schaffen; ga kijken in Drachten, of ga in januari naar de beurs in Wageningen! The proof of the pudding is in the eating, tenslotte.

Jacques, als ik jou was zou ik op een mooie winterdag naar Paramax in Drachten gaan om Zenith uit te proberen. Wellicht dat je een asbakje mist; want je hebt zeker de neiging je sigaar gewoon in je mond te houden !!!

Gr, Louis 2

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe trike 2014
BerichtGeplaatst: 02 Dec 2013, 18:51 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:31
Berichten: 55
Mooi ding Max,

Die cockpit ziet er gaaf uit en die stoelverwarming lijkt me ook super in deze barre tijden.
Met zo`n zuinige viertakt moet een retourtje Lunteren wel lukken lijkt me. :)
Succes met de verkoop.

Groeten Wilfred


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe trike 2014
BerichtGeplaatst: 02 Dec 2013, 21:10 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:13
Berichten: 159
ziet er heel mooi uit dat gaat vast storm lopen succes

groet joost

_________________
Afbeelding PAP dealer


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe trike 2014
BerichtGeplaatst: 10 Dec 2013, 21:11 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:17
Berichten: 76
Hieronder staat afgebeeld hoe hij simpel achter een auto kan worden vervoerd (met hoes)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard is dit bedoeld voor korte afstanden.
Voor langere afstanden is het verstandig om de Zenith op een trailer te vervoeren.
Deze is ook leverbaar via Paramax.
(speciale trailer met extra breedte achterzijde)

Groet,

Max.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe trike 2014
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2013, 09:58 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Max toch,
Ik lees simpel :( ....dat is niet de op lossing voor degelijk :? er moet staan robust en degelijk zoals de oplossing bij Fresh-Breeze.
Want jij als ontwerper en constructeur :o althans dat lees ik in een zinsnede in het Engelse magazine paratour(zie copy)
This striking, two-seater trike is the Zenith, built by Dutch firm Paramax.
Wat denk je dat er gebeurd met de massa van dat imposante motorblok op een bevestiging met een bovenste draaipunt met een boutje,
dat schoortje naar je onderste punt van je voorvork doet dit alleen maar afbreken bij een noodstop.
Als je de bovenste bout vervangt door een las zodat hij niet meer draaien kan en hem vervolgens gewoon losbout bij de klemstrop, gaat het beter.
En een goedpassende hoes zonder dat deze klappert bij 100km blijkt ook nog niet zo eenvoudig.
Dus geef die pool gewoon de opdracht het van de Xcitor te kopiëren (zal foto's bijvoegen).
En we hopen ook snel mooie vliegfoto's van JOU te zien van deze mooie Xcitor copy.

Groet, jacques


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe trike 2014
BerichtGeplaatst: 11 Dec 2013, 16:54 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 01 Jul 2012, 15:49
Berichten: 9
Woonplaats: Diepenveen
Geweldige trike Max,

Ik hoop hem snel een keer te mogen bewonderen.

Succes.

Gr. Wim


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe trike 2014
BerichtGeplaatst: 28 Jan 2014, 18:19 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 23 Aug 2012, 22:07
Berichten: 0
Wat ik hier in sommige bovenstaande teksten mis!
Is dat we toch blij en enthousiast moeten zijn voor iemand die eindelijk eens met een nieuwe 2 persoons trike op de markt komt.
Er word zoveel geschreven wat eigenlijk niet op een forum past.
Negatieve zinnen en commentaar is zo makkelijk te schrijven met de benodigde smileys erbij.
Een ieder moet staan voor zijn product, en zoals een goed zakenman zou moeten weten, hoort daar ook de gun en loyaliteit factor bij.
Ik vlieg met een Xcitor, maar kan ook goed zien dat een andere machine er vreselijk mooi uit ziet, en ik stiekem jaloers ben op vele onderdelen die ik er niet op heb zitten.

Gefeliciteerd met de komst van de Zenith, en wees positief en aardig tegen elkaar, daar hebben we in deze kleine vliegwereld veel meer aan.

Groeten D.J.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.