Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 02 Mei 2025, 18:06

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: ParamotorWeb was gehackt, probleem is opgelost
BerichtGeplaatst: 03 Okt 2014, 09:37 
Hoofd Moderator

Beste allen,

Onze zeer gewaardeerde mede collega paramotorvlieger René heeft jullie al op de hoogte gebracht van het hacken van de website http://www.paramotorweb.nl. Hij heeft toen ook info van mijn kant erbij gezet. Als hij pagina's op het forum bezocht waar ik op gereageerd had gingen de toeters en bellen af. Dat had te maken met de avatar aan de linker kant, die op de server van ParamotorWeb staat. Vandaar mijn verzoek om via René te communiceren.

Op 30 september J.l. hebben hackers geprobeerd malware op paramotorweb te zetten.
Hierdoor gingen de toeters en bellen van internetbeveiligingsprogramma's als McAfee af en ook Google gaf alarm.
Dit alles heeft niet lang geduurd. Snel daarna heeft Strato, waar de site gehost is, de site uit de lucht gehaald. Ik heb zowel van Google als Strato veel informatie ontvangen hoe ik dit op moest gaan lossen.

Er is daadwerkelijk wat gebeurd met de site, want diverse bestanden waren op 30 september opnieuw op de site gezet. Dit is voor mij na te zien.
Op die dag heb ik zelf geen aanpassingen gemaakt.

Uit de informatie van Google bleek, dat er "mogelijk" malware op de site geplaatst was, maar ook, dat onze site de afgelopen 90 dagen geen malware verspreid heeft.

Het voordeel van ParamotorWeb is, dat het een eenvoudig opgezette site is zonder (voor de liefhebbers) MySQL databases, etc. Daardoor kon ik alles zelf voor elkaar krijgen.

Nadat ik alles opgelost had (of hoopte opgelost te hebben) heeft de host (Strato) de zaak gecontroleerd en daarop de site weer vrijgegeven.
De toeters en bellen van Google bleven bij het bezoeken van ParamotorWeb nog steeds afgaan.
Via een programma van Google heb ik uitgelegd wat ik als oplossing en toekomstige voorkoming van dit probleem gedaan heb. Daarop heeft Google de site gecontroleerd en weer vrijgegeven als betrouwbare site.

Veel vlieg- en kijkplezier.

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC