Daar is hij dan! Het heeft wat langer geduurd dan ik dacht maar daar is hij dan toch: mijn opvouwklapstarter (alias trike)
Afgelopen zaterdag kreeg ik een WhatsAppje van William dat hij thuis was en dat we de bouw konden afronden.
Aan het einde van de middag racete ik over straat, volgas kon niet want dan overtrad ik de maximum snelheid van 80 km/u, zo voelde dat in ieder geval. Even later scheurde ik door een allerberoerdst weiland met veel tractorsporen en hoog gras. Alles bleef heel!
Zondagmorgen nog wat boren en schroeven en toen bellen voor "help m'n trike is klaar".
Gelukkig vond Marc en later Arjan het leuk mij te helpen bij grondoefeningen en mijn eerste vlucht.
De eerste pogingen met het scherm op de grond waren een fiasco. Het scherm kwam niet los al maakte mijn Snapje 8600 toeren. De oplossing was gelegen in de stand van mijn handen met de a-risers: niet naar boven maar helemaal naar voren. De rondjes op het veld met het scherm boven me vielen niet mee. Dat kan nog heel wat beter. De eerste vlucht was echter helemaal top.
Op het filmpje is mijn start niet te zien, ik had cameraman Marc veel te hard nodig als instructeur omdat ik met helm op onmogelijk mijn scherm kan zien bij het vertrek.
http://youtu.be/Gxi7JWtpgJo