Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 02 Mei 2025, 06:48

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Ik heb de aardigste boer
BerichtGeplaatst: 15 Okt 2014, 19:06 
Zeer actief lid

Bij de Action had ik zo'n kek spiegeltje aangeschaft voor € 1,99. Het gammele plastic houdertje vervangen door een mooi instelbaar aluminium beugeltje. Vanaf nu zou ik mijn scherm zien bij de start met mijn opvouwklapstarter.
Afbeelding

Soms zit het mee. Het ging prima mijn scherm kwam prachtig in beeld en nog mooi recht boven me ook: gas.
De start was prima. Ik was speciaal naar het veld gegaan om het spiegeltje te testen, het was al bijna 6 uur en lang vliegen zat er dan ook niet in; de inhoud van mijn tank sloot daar goed op aan.
Eenmaal boven was het toch wel lekker en ik genoot nog een beetje na van deze eerste solo start/vlucht met mijn opvouwklapstarter. Toen ik op mijn gps keek vloog ik 55 km/h en beneden zag ik dat ik al een aardig eindje Duitsland in was gevlogen. Omdraaien dan maar. Heerlijk tochtje en bij aankomst op het veld wilde ik nog wel even lekker laag over het hoge gras vliegen. Het TUGveldje is zo'n kilometer lang. Eric had mij al eens op het hart gedrukt om of beneden de 2 meter te blijven of boven de 10. Bij motorpech is 2 meter hoogte met een trike geen probleem, bij 10 meter kan je nog redelijk flairen bij een plotselinge landing. Ik vloog braaf tussen de 1 en 2 meter hoog: heerlijk. Aan het einde van het veld maakte ik wat hoogte om een bocht te maken. Volgens mijn GPS zat ik net op 9 meter toen mijn motor er mee ophield. Binnen 5 seconden raakte ik de grond. Alhoewel ik volledig mijn tokkels in trok vlak boven de grond, kwam ik toch met een redelijke smak neer. De boer die het was opgevallen dat ik zo laag over het veld vloog zag mij neerkomen, sprong op zijn tractor en was er al toen ik nog maar net van mijn opvouwklapstarter was opgestaan en een eerste blik op mijn vliegtuig wierp: niks te zien. De boer was meer geschrokken dan ik. Met zijn tractor bracht hij naar de andere kant van het veld waar mijn busje stond te wachten. Mijn opvouwklapstarter en ik hebben helemaal niks aan de klap overgehouden. De volgende keer moet ik toch iets meer benzine meenemen.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Ik heb de aardigste boer
BerichtGeplaatst: 15 Okt 2014, 19:47 
Zeer actief lid

Mooi verhaal Rene :mrgreen: ...

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC