Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 16 Jun 2024, 01:28

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Gelezen in de krant
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 11:21 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:04
Berichten: 131
Geplaatst: Za 30 Aug, 2008 11:57:33 Onderwerp: Gelezen in de krant

--------------------------------------------------------------------------------

“Dan liever de lucht in.”
Een uitspraak van Van Speijk toen zijn schip in 1831 op de Schelde bij Antwerpen door oproerige Belgen dreigde te worden veroverd.
Hij wenste “voor immer geen infaame Brabander te worden”. En had samen met alle commandanten van de kanonneerboten gezworen dat hij, indien hij aan lager wal zou raken en door Belgische muiters zou worden bedreigd, een brandende lont of zijn sigaar in het buskruit zou steken.

Tegenwoordig doen we het gelukkig iets anders. Lees:
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/bi ... p_je_rug__

Rutger

Terug naar boven


tinus



Geregistreerd op: 22 Jun 2006
Berichten: 288
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Za 30 Aug, 2008 19:03:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb het ook gelezen, het stond ook in het NoordHollands Dagblad editie Waterland, maar om nu te zeggen dat ik er gelukkig van word....Het staat namelijk vol met onwaarheden.

Citaat:
Het is de vrijheid, legt paramotor-instructeur Thijs Versloot uit


Thijs is geen instructeur, maar een hulp-instructeur, dat wil zeggen dat hij alleen onder directe begeleiding van een instructeur les mag geven die in kan grijpen indien nodig.

Citaat:
Of als je rakelings over de grondmist scheert, waar alleen de kerktorens nog bovenuit steken


Dit is verboden, want je hebt geen grondzicht. Erg handig om dit in een krant te laten zetten, als je door de overheid nog steeds als cowboys gezien wordt!

Citaat:
het geweld van de ronddraaiende rotorbladen, waarvan de tips op vol vermogen sneller bewegen dan het geluid en die gehakt maken van alles wat ertussen komt.


Een propeller waarvan de tips door de geluidsbarierre zouden gaan, zou een oorverdovend lawaai maken en enorme trillingen veroorzaken. Tips van een paramotor draaien ca 700 km/u. 400 km/u langzamer dan geluidsbarierre.

Citaat:
In Santpoort drijft XXXXX de enige paramotorzaak in Nederland


XXXX is de enige zaak in Santpoort, maar zeker niet in Nederland.

De volgende teksten staan niet op internet in het artikel, maar wel in het artikel in de krant, indien gewenst, kan ik het inscannen.

Citaat:
Niet meer dan 75 man heeft een motor in de garage staan en hooguit een vijftigtal piloten vliegt regelmatig"


Echte cijfers zijn anders. Er zijn 140 ingeschreven motoren, waarvan er ca 125 regelmatig vliegen!

Citaat:
In het begin waren we nog maar met z'n zessen, herinnert XXXX zich


Sorry XXXXX, je ziet jezelf graag als pionier, maar je was niet een van de eersten. Je kocht je motor in 2004 en het geheel was toen al bijna gelegaliseerd. De pioniers hier zijn oa: Jacques, Nucu, Jurg, Bart, Ivo, Johan, Erwin en vele andere..

Citaat:
Ook vliegen boven 'aaneengesloten bebouwing' of mensenmassa's mag niet


Vanuit de sport roepen we op om dit niet te doen, maar het mag wel. Als je stelt dat het niet mag, gaan mensen meteen oom agent bellen als ze het zien en wie weet houdt diegene zich wel aan de regels.
De regels zijn: Vliegen minimaal 1000 voet boven het hoogste punt binnen een horizontale straal van 600 meter.
Dat wil zeggen dat indien je boven een dorp vliegt met een kerktoren van 50 meter hoog, je een hoogte moet aanhouden van minimaal 350 meter.

Ik vond de opzet van het stuk leuk, al had ik graag gezien dat er wat meer aandacht was uitgegaan naar waarheidsvinding i.p.v. populair taalgebruik om mensen naar een toko te lokken indien ze interesse krijgen.

Juist met een sport in opkomst, die de overheid met angst en beven aanziet en die alleen maar kan bestaan met de genade van diezelfde overheid, is het onverstandig om te spreken over botbreuken ( ik tel er 14, ( 11 ribben, 2x been en 1xrug)), want dat impliceert dat de sport gevaarlijk is, iets wat wij juist proberen te vermijden. Overheid is simpel: niet veilig is niet toestaan!

Als je dan toch informatief wilt zijn verwijs dan naar niet commerciële sites zoals http://www.knvvl.nl of http://www.snorvliegen.net.

_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!

Terug naar boven


Kruk



Geregistreerd op: 07 Nov 2006
Berichten: 210
Woonplaats: Blaricum
Geplaatst: Za 30 Aug, 2008 21:04:09 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Tijdens begin winterseizoen 1969-1970 experimenteerden wij bij de GoZC op vliegveld Hilversum met een afgekeurde reddingschute. (Je moet als ‘kwajongen’ wat doen tijdens het winterreces). Achter een rijdende jeep. Om op die manier er achter te komen of en hoe starten vanaf de grond mogelijk was. Veel rennen, over de grond gesleept worden, pijnlijke ledematen oplopen. Dit alles tot vermaak van de instructeurs.
Aan het eind van hetzelfde seizoen werd een veredelde skelter voorzien van benzinegrasmaaier en een oude propeller geconstrueerd. Dit vehikel begaf het tijdens de 3e testrit. Gelukkig zonder gewonden. Voor ons alle reden om de ingeslagen weg te verlaten. En onze kaarten op de zwever met hulpmotor te zetten.
Van een eventuele samenvoeging van chute en skelter is toen nooit sprake geweest. Ik beschouw mezelf NIET als pionier.

Rutger


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.