Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 20:53

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Voor de jongste leg
BerichtGeplaatst: 18 Feb 2015, 21:59 
Zeer actief lid

Ja ja, Dat was Bart,
Bart was de eerste die streed te tegen de overheid voor vrijheid voor paramotorvliegers.
Krijswijk en Blauw waren doen al de amtenaren die een afschietvergunning voor ons haden uitgeschreven.
In September 1988 gingen Bart en ik de strijd aan tegen de overheid, maar geen voorstel was goed genoeg.
In 2000 deed ik Kruiswijk nog een voorstel dat als 2 druppels water gaat lijken op de aanstormende vrijstelling, met dit verschil
dat ik voorstelde een A4 in te leveren bij het platselijke politie met alle lelevante gegevens.
Na afwijzing zijn we ondersteuning gaan zoeken bij de KNVvL, dit ging in het begin erg moeizaam, er werd snel een taakgroep opgericht waar een aantal
leden waaronder Bart (voorzitter) Erwin Bakker, Eric W, Karel Herkens, en ik, deel van uitmaakte, later kwamen Jurg, en Martijn, en Frits pymans de groep ondersteunen.
Man man wat een gevecht tegen windmolens.
Nu zijn Het vooral Frank, en Pim,en een aantal handlangers die deze kar van rechtvaardigheidsgevoel trekken samen met wat leden van de KNVvL, ik laat
me misbruiken voor het viesse werkt en denktank, .........en het ziet er naar uit dat de aanhouders gaan winnen.
Onze tegenstanders weten wellicht dat we toch doorwalsen links om of rechtom.
Geloven in je dromen en gerechtigheid brengt ons eerdaags tot de dag van meer vrijheid.
Maar laten we voorzichtig blijven want de vijant loert op ons om argumenten te vinden ons terug te plaatsen in ons hok.
Neem verantwooring voor je eigen gedrag, en vlieg veillig en verantwoord en houd rekening met mensen die het niet zo leuk vinden dat wij in de lucht hangen.

wordt vervolgt rond ! April :mrgreen:

Sportieve groet, jacques

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Voor de jongste leg
BerichtGeplaatst: 19 Feb 2015, 10:18 
Zeer actief lid

De sportieve luchtvaartpionier Bart Hartog (32) uit Baarn heeft zijn door de luchtvaartpolitie in beslag genomen "rugzakjet" inmiddels weer terug. Omdat er geen luchtvaartwet in Nederland is die wat regelt voor het vliegen met een propeller op je rug, moet binnenkort de rechter gaan uitmaken of Bart een luchtpiraat of luchtpionier is. Bart weet zeker dat hij gaat winnen: "Vliegen is een oerdroom. Ik maak hem waar." door MARTIJN KOOLHOVEN, BAARN, zaterdag. Met een paar grote stappen en een paar rukken aan het glijscherm komt hij los. Op zijn rug pruttelt gezellig de 210 cc tweetakt Solo-motor, die je ook vindt in bladblazers en grasmaaiers. 18 pk's drijven de vier bladpropellers rond die mens en machine voortstuwen. De Baarnse bouwondernemer Bart Hartog (33) wint snel hoogte.

Wat me opvalt is dat je met knokken voor je droom snel ouder wordt

louis

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC