Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 13 Mei 2024, 08:00

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2015, 15:22 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Beste PiM en Frank, maar zeker ook de andere lezers!
Ik weet niet wat de provincie allemaal van plan is, één ding is zeker! ze steken Jaren manuren in hun beleid Natuur, en het lijkt er op dat ze proberen
een glazen stolp over Gelderland te zetten want van mevrouw de Jong (juriste Gelderland) vernam ik al in een telefonische onderhoud,dat ze doende zijn
al het vliegverkeer boven Gelderland te verbieden onder de 300 meter. Dit houd dus in dat ze trachten een taak van het rijk over te nemen( luchtzijdig tot 300meter of wellicht helemaal).Provincie Gelderland lijkt Zeeland te willen gaan kopiëren.

Nu is natuurlijk de vraag hoe staan we er voor,en hoe sterk is de provicie ten aanzien van het rijk?
Je zult nu ZELF de keuze moeten maken ,....conformeer ik me aan de provincie of aan het rijk,........nou die keuze is erg makkelijk geworden, want ik neem
aan dat het rijk met de komende vrijstelling de provincie buiten spel heeft gezet en gaat zetten, zo niet dan zie ik het somber in.
Pim heeft natuurlijk helemaal gelijk, dat de provincie druk doende is met een sterfhuisconstruktie,dit zou inhouden dat je als een sigeuner om de drie jaar moet rondtrekken, want die luchthavenregeling wordt door elke (niet welwillende) gemeente afgeslacht op bestemmingsplan.
In de optiek van Pim en mij is bestemmingplan helemaal niet van toepassing op ons mede recriatieve medegebruik, dit wordt nu juridisch onderzocht.
Provincie en klagers misbruiken telkens weer het woord Natuur om hun zin te krijgen over iets dat niets te maken heeft met schade aan natuur maar veel
meer met hun eigen onderbuikgevoel.
Ik verheug me dan ook op de komende vrijstelling rond juli, want dat is de enige werkbare regeling voor scholen.
We moeten blijven vechten voor rechtvaardigheid, want we willen alleen maar gebruik maken van het openbare luchtruim, meer niet! net zoals we recht hebben zonder 24 uurs melding met auto, motor, scooter,fiets, de openbaren weg te mogen gebruiken.
Jammer is dat hier te weinig gelezen wordt door de vliegers die dit ook allemaal aangaat, ik zal dan ook aan frank verzoeken dit schrijven eens op te nemen
in de nieuwsbrief.

Gloof in de doel en blijf vechten voor je rechten, anders zijn we terug bij af (zie filmje)
http://www.frankmoorman.nl/video_gelderland_140211.html

Sportieve groet, Spik en Span

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2015, 16:38 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:14
Berichten: 85
.[/quote] Mijn advies:
Ben je binnen Gelderland reeds in het bezit van één of meerdere locatiegebonden TUG-ontheffingen, vraag vandaag nog voor elk veld een Luchthavenregeling aan.
Want dat is wat de provincie Gelderland voor ogen heeft.
Meer zekerheid tot het behoud van je veld kan er niet geboden worden.[/quote]

Pim,

Ik weet niet of je op de hoogte bent van wat je allemaal moet aanleveren aan berekeningen e.d., maar daar wordt je niet vrolijk van.
Hoe kun je dat het beste aanpakken?

Groeten,

Evert-Jan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2015, 19:01 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:02
Berichten: 48
laat je niet intimideren!!
het kan echt allemaal binnen redelijke grenzen.
wees niet te bang om informatie bij bekenden/paramotor collega´s te halen.
velen zijn meer dan bereid om je te helpen.
verwacht niets van de provincie`s dan kan het altijd meevallen.
wel diep en vooral lang ademhalen gaat echt een tijd duren.
succes met je aanvraag.

_________________
Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2015, 18:06 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Gelukkig leest Gerjan van Eijk(provincie Gelderland hier ook mee).
Dan heb ik vooral voor hem een mooi bericht van Pascal van Diermen.
De provincie Overijsel vind dat een School een vaste locatie moet hebben om te kunnen lessen,vandaar dat
ze nu samen met Pascal naar deze locatie gaan zoeken in hun eigen grondenbestand :shock: .
Kijk dat is nog eens positief nieuws en geeft aan dat de provincie daar gericht naar een werkbare simpele oplossing zoekt.
Dit zelfde verzoek heb ik 8 jaar geleden ook als eens geopperd bij Gelderland, maar tot op heden geen gehoor gekregen.
Maar gelukkig is J. Mansveld wellicht onze verlosser.

Sportieve groet, Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2015, 21:10 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 09 Aug 2013, 22:27
Berichten: 18
Ja, helemaal mee eens Pim. Als mede vlieger in Gelderland zou ik het niet erg vinden als de moderator deze laatste berichten zou willen verwijderen, voordat de persoon in kwestie dit ook echt leest. Ik begrijp de frustratie volledig (zeker als het meer dan alleen je hobby is), alleen denk ik niet dat dit erg helpt...

_________________
Nirvana Instinct


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2015, 14:44 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi Gert jan,
Je bebt gelijk,maar het is erg frustrerend als Pim en ik op 11 Maart in een overleg zijn bij provincie Gelderland, er geen woord gerept
wordt over hun nieuwe beleid inzake de TUG's en je 2 dagen later pas schrikt van hun nieuwe kaart met bijbehorende nieuwe bepaalingen.
Dan noem ik dat toch................, en als contrast komt dan gelukkig eens iets positiefs van Overijsel.
Ik wou het maar even kwijt.

Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2015, 18:24 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 09 Aug 2013, 22:27
Berichten: 18
Ik begrijp het volledig Jacques, dergelijke handelen is op zijn zachts gezegd vreemd. Daarover verschillen we zeker niet van mening. Het punt dat ik alleen even kwijt wilde was dat ik denk dat het niet helpt om deze persoon met naam en toenaam te noemen. Dit vanuit de verondersteling dat het voor hem geen persoonlijke aangelegenheid is, maar zijn werk...
De stroop zal na al die jaren waarschijnlijk allang op zijn bij jou, maar daarom hoeft nog niet de azijnfles open. Al heb ik natuurlijk wel makkelijk lullen zo langs de zijkant, dat realiseer ik me.

Dus laat ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om mijn waardering uit te spreken voor het feit dat jullie wel je nek uitsteken om onze sport niet weer in de illegaliteit te brengen.

Groeten,
Gerrit-Jan

_________________
Nirvana Instinct


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 26 Mrt 2015, 19:10 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:02
Berichten: 48
Verhuizen lijkt ook een optie te zijn.
nieuwe plaatsen nieuwe kansen.

_________________
Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2015, 09:14 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Goh...das toevallig :roll:

p.s. Nu snap ik waarom E.T. een brabo is geworden ;)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De geschiedenis herhaalt zich
BerichtGeplaatst: 01 Apr 2015, 19:39 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 15:21
Berichten: 5
Woonplaats: Eefde
Na enig aandringen mijn generieke TUG eindelijk in de bus. De aanvraag was al van 27 februari, dus het mocht ook wel een keer. Gelukkig nog net op tijd aangevraagd voordat de nieuwe beleidsregels van de provincie (Gelderland) van kracht werden. Tijdens mijn telefonische navraag, waarbij ik overigens zeer vriendelijk te woord werd gestaan door de medewerker van de provincie heb ik nog even naar de provinciale stand van zaken rond de vrijstelling geinformeerd, maar daar is het nog een en al wazigheid. Tot mijn grote verbazing vertelde hij dat er waarschijnlijk verschil gemaakt gaat worden tussen voetstarters en trikes., want "trikes zijn tenslotte eigenlijk MLA's"
Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Ondertussen vraag ik me steeds vaker af :
Waarom maken we het elkaar zo verdomde moeilijk in dit land ?

Met de groeten uit de Achterhoek,

Jan Hoetink
PH-8L4


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.