Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 14 Mei 2024, 13:04

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Algemeen Paramotor informatie topic
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2015, 15:29 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 18 Apr 2015, 13:37
Berichten: 0
Hallo forumgenoten, ik ben hier nieuw dus zal beginnen met een korte introductie van mijzelf. Ik ben Stefan, 27 jaar en woon momenteel in Zwolle. Ik heb al lange tijd interesse in de luchtvaart maar het leek voor mij altijd een onbereikbaar iets gezien de hoge kosten. Het paramotor vliegen heeft mij zeer enthousiast weer gemaakt door de toegankelijkheid tot de luchtvaart (Zowel prijstechnisch als met regelgeving(tenminste, zo lijkt het))

Voor mij is het heel belangrijk om alles volgens de regelgeving te doen. Ik heb de ervaring met andere sporten die ik in het verleden en heden beoefen dat het plezier voor de groep meestal verziekt wordt door vaak maar één persoon die zich niet aan de regels houd (voorbeeld is paintball, iemand die met zo’n marker uit zijn huis op de buurvrouw schiet zorgt er voor dat in een keer 200 modellen illegaal worden verklaard) Ik wil niet de persoon zijn die de oorzaak is van verscherping van de regels.

Omdat ik veel verschillende dingen lees kom ik toch op het punt dat ik niet met 100% zekerheid iets kan aannemen. Om hier verandering in te brengen is het mijn doel om gelijk met dit eerste topic een nuttige bijdrage te doen voor zowel nieuwe als ervaren vliegers. Op het gastenboard is al een eerste opzet gemaakt, graag wil ik daar mee verder.

Deze eerste post van dit topic zal ik updaten naarmate het topic groter wordt en er meer informatie naar voren komt. Ik wil hierbij de volgende structuur aanhouden en vragen beantwoorden:

Hoe kan ik beginnen aan deze sport en wat komt daar bij kijken?
- Wat zijn de basiscomponenten voor het paramotor vliegen? (materiaal)
- Wat voor brevetten zijn er en wat zijn de eisen?

Hoe bepaal ik welke materialen ik nodig heb?
- Overleg met instructeur
- Scherm (keuze, keuringen voorkeuren etc.)
- Rugmotor (keuze, keuringen voorkeuren etc.)
- Trike (keuze, keuringen voorkeuren etc.)

Ik wil gaan vliegen, wat nu?
- Op welke locaties is een permanent de mogelijkheid tot vliegen?
- Wat is er nodig om in de buurt te gaan vliegen? (TUG, Luchthavenregeling etc.)
- Contact met de omgeving (hoe zorg ik er voor dat de omgeving een positieve associatie krijgt met
paramotor vliegen, hoe krijg ik contact me grondeigenaren etc.)
- Moet ik mij melden bij de luchtverkeersleiding, politie of marechaussee (eventueel gewoon om
goed contact en transparantie te behouden met deze overheidspartijen)

Wat kost dat paramotorvliegen?
- Wat kost de opleiding tot brevet?
- Wat kost het materiaal?
- Wat voor periodieke kosten kan ik verwachten en waar komen die vandaan? (keuring, brevet)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Algemeen Paramotor informatie topic
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2015, 15:32 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 18 Apr 2015, 13:37
Berichten: 0
Het is mijn bedoeling om samen deze punten uit te werken en duidelijkheid te realiseren. Ik heb zelf natuurlijk al een boel uitgezocht ik zal die zaken ook uitwerken en hier dan in verwerken.

Heb je een onderwerp uitgewerkt, aanvullingen of linkjes naar referentiemateriaal? Post hier maar dan zal ik het in de beginpost plaatsen.

Zaken die mij persoonlijk niet duidelijk zijn en ik ook hulp bij nodig heb zijn:
- Welke plekken mag nu gevlogen worden? (is er een lijst of kunnen we een lijst maken?)
- Wat is er nodig om een vergunning aan te vragen vor een locatie? (ik las iets met TUG vergunningen, maar ik las ook dat per 2015 er een andere regeling zou zijn die er voor zorgt dat een TUG niet meer nodig zou zijn)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Algemeen Paramotor informatie topic
BerichtGeplaatst: 19 Apr 2015, 16:32 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 18 Apr 2015, 13:37
Berichten: 0
Oh, daar gaat mn goede initiatief.... Mooi dat er al wat voor is! Ik dacht ook al op zo'n site die informatie gezien te hebben maar kon hem niet weer vinden. Nu zie ik ook staan dat er een update is geweest mbt de vrijstelling voor TUG velden naar 1 Juli.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.