Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 17 Mei 2024, 17:47

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Gelderse streken
BerichtGeplaatst: 29 Apr 2015, 16:02 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 15:21
Berichten: 5
Woonplaats: Eefde
Hier een voorbeeld van een van de "Gelderse Streken"
Na 5 (!) weken eindelijk antwoord op de vraag waarom ik niet mag starten op een bepaald veld.
Het veld is ongeveer 5 hectare groot en is in gebruik als grasland. 5 x per seizoen komt er dus een lading mest en 5 keer komt er een tractor van 200 Pk met 3 cyclomaaiers voor en achter.
Kansloos dus voor enig nestelend wild of vogels.
Toen alle kaarten van de provincie nog te raadplegen waren had het betreffende veld geen enkele status. Geen natura 2000, geen EHS, geen ecologische verbindingszone, geen stiltegebied, helemaal niks. Toevallig woon ik er tegenover en weet dat er een vergunning is afgegeven om er een landgoed te bouwen. (http://www.funda.nl/koop/eefde/bouwgron ... almenseweg). Over de gevolgde procedure daarvoor zal ik niet uitweiden, maar die zou goed passen in het programma Kannietwaarzijn. Enige ecologische status zou erg onhandig zijn dus die is er voor het gemak dan ook maar afgehaald.
De uitleg van de ambtenaar, die het gevoel van ongemak, onbegrip en oneerlijkheid niet geheel kon onderdrukken : het is een bufferzone geworden in de TUG kaart.
Wie het weet mag het zeggen. Lang leve de betrouwbare overheid.

Met de groeten uit de Achterhoek

Jan Hoetink
PH-8L4


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Gelderse streken
BerichtGeplaatst: 29 Apr 2015, 17:10 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 09 Aug 2013, 22:27
Berichten: 18
Kan iemand mij vertellen wat de relatie is tussen de stiltebeleidsgebieden (niet beheersgebieden) en mijn Gelderse generieke TUG? De TUG kent toch geen voorbehoud voor de stiltebeleidsgebieden?

Overigens woon ik zelf ook in de groene vlek en aankomend weekend worden de jaarlijkse wegraces gehouden thv het plaatsje Varsel, bij Hengelo (gld). Ik kan jullie verzekeren dat alle stilte(beleids)gebieden in een straal van 10km daar van kunnen meegenieten. Ben benieuwd hoe dat in het beleid past.

Ben overigens ook wel benieuwd hoe ze deze regeltjes allemaal gaan handhaven, dat ze daar tijd voor hebben...

Groeten,
Gerrit-Jan

_________________
Nirvana Instinct


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Gelderse streken
BerichtGeplaatst: 29 Apr 2015, 17:15 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 09 Aug 2013, 22:27
Berichten: 18
Oh ja, en dan vergeet ik nog de jaarlijkse Nederlandse kampioenschappen Enduro rijden bij mij in de achtertuin. Een heel weekend van 's morgens 7 tot 's avonds laat over een parcours van 'tig' kilometers crossmoteren langs de stilte(beleids)gebieden. Ik ga ook steeds meer geloven in die bezwaarprocedure...

_________________
Nirvana Instinct


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Gelderse streken
BerichtGeplaatst: 29 Apr 2015, 20:08 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Jan, wees maar blij dat je er niet meer mag vliegen :mrgreen: want het wordt omringt met bomen.........lekker dan als er wat wind staat :?
En je woont er tegen over,.........ik zag je stulpje :mrgreen: .......dan heb je wel hard gewerkt en verdien je een betere plek :lol:
http://www.funda.nl/koop/eefde/bouwgron ... os/#foto-8
Sterkte met zoeken, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Gelderse streken
BerichtGeplaatst: 30 Apr 2015, 07:43 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
GJK, schreef:Ben overigens ook wel benieuwd hoe ze deze regeltjes allemaal gaan handhaven, dat ze daar tijd voor hebben.
Neem van mij aan dat ze zeeén van tijd hebben,en ze zijn met velen, en ze hebben zoveel tijd over dat ze bijna heel Gelderland met hun
kleurstiften hebben kunnen inkleuren uit verveling, en ze zijn er al zo ervaren in dat ze al een aanbod hebben gedaan de naastliggende
provincies in te kleuren.
Het wordt tijd dat het SNEL 1 Juli wordt en we eindelijk voor de helft van dit geneuzel verlost zijn,ben wel benieuwd naar de koniijnen uit de hoge hoed :mrgreen:
Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Gelderse streken
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2015, 07:55 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
Gr Evers

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.