Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 07 Mei 2024, 08:08

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: 100! geregistreerde paramotors in Ned.
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 11:23 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:22
Berichten: 5
Er zijn inmiddels meer dan 100 toestellen geregistreerd in Nederland.
Tijd om eens te kijken wat er zoal rondvliegt.
De verdeling is alsvolgt:

Afbeelding

De top3 bevat, zoals te verwachten, de grote merken, Fresh-Breeze, Adventure en Parasport.
Dat moet toch een mooi gezicht zijn, wanneer dat allemaal een keer tegelijkertijd in de lucht is.

Groet,

Hans

Hier is het plaatje opnieuw, de vorige link kon ik zelf niet openen.
Afbeelding

Geplaatst: Di 20 Mrt, 2007 00:01:47 Onderwerp: tabel

--------------------------------------------------------------------------------

Helaas ken ik nog 20 FB motoren die zwart vliegen,mijn Xcitor was er één
van maar wordt deze week ingeschreven onder PH-9X6 het blauwe boekje en de verzekering heb ik al. Ik zal die mannen eens aansporen om ook eens in te schrijven.De paraflyer van jos en de time2fly van jordan kunnen we schrappen die liggen er uit (geen DULv).
Leuk gedaan Hans,Kunnen Mensen zich al melden bij jou ,voor € 50 wil jij
wel de inschrijving doen toch.
Eric W stond er ook niet afwijzend tegenover.
Laat iets van jullie horen.
Groet, jacques ( Fresh Breeze Holland)

Terug naar boven


Hans van Bavel



Geregistreerd op: 28 Jun 2006
Berichten: 42

Geplaatst: Di 20 Mrt, 2007 10:24:33 Onderwerp: Aanmelden makkelijk gemaakt

--------------------------------------------------------------------------------

Jaques,
Deze info is gebaseerd op wat bij IVW geregistreerd is.
Jordan heeft geloof ik voor zijn Time2Fly een "Einzelzulassung" bij de DULV.

Het aanmelden is al duur genoeg geworden, laat de mensen die €50 maar aan brandstof uitgeven.
Binnenkort (ik test het fenomeen even op mijn eigen inschrijving) is aanmelden niets meer dan de nodige gegevens eenmalig in het PARATOOL invoeren en op de printknop drukken.
Centjes storten en envelopje likken, klaar is Clara...

Momenteel in versie 0.9, wie interesse heeft moet maar even een seintje geven.

Groenten,

Hans

_________________
PH-9H2 by paratool

Terug naar boven


Arno Meijer



Geregistreerd op: 20 Jul 2008
Berichten: 3
Woonplaats: Berkenwoude
Geplaatst: Za 06 Sep, 2008 12:11:35 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

hoi Hans,
Ik ben een starter en woon vlak bij jou. Ik zou graag eens in contact komen voor o.a. die tool en eens ervaring uitwisselen over je monster.
Gr. Arno uit Berkenwoude1

_________________
Als het maar vliegt!

Terug naar boven


Hans van Bavel



Geregistreerd op: 28 Jun 2006
Berichten: 42

Geplaatst: Za 06 Sep, 2008 16:01:08 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Arno,

Je hebt een PB.

Grt,

Hans

_________________
PH-9H2 by paratool

Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 914
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Za 06 Sep, 2008 18:05:30 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik denk niet dat wij last hebben van veel zwartvliegers. Ik heb ze in ieder geval nog niet gezien.
Misschien eens een gebrevetteerde piloot met alles in orde die eens niet van een artikel 14 veld is opgestegen maar verder ook niet.

De boetes zijn extreem hoog hier. Overtreding van de regels wordt niet gezien als een overtreding maar als een misdrijf.

Boetes per misdrijf kunnen oplopen tot 1100 euro per overtreding. Reken maar eens uit wat de maximale boete kan zijn als je illegaal opstijgt, een rondje illegaal vliegt en tenslotte illegaal landt. Tel daarbij ook op alle ontbrekende papieren zoals bijvoorbeeld het niet hebben van een brevet, gezondheidsverklaring, BVI, BVL etc.

Het is absoluut niet in het belang van onze sport om onze fragiele status gevaar te laten lopen, door als groep gebrevetteerde vliegers, niet actief op te treden tegen deze cowboys. Alfred en ondergetekende zullen in ieder geval iedere cowboy weren uit onze biotoop.

Persoonlijk heb ik dus na de legalisering nooit een zwartvlieger gezien. Misschien anderen wel?

Greetzzz,

Yvin.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 914
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Za 06 Sep, 2008 18:23:04 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Maar jullie vliegen ook tien jaar langer en bij jullie is er niet zo'n gigantische drempel opgeworpen dan bij ons.

Een vriend van mij wil graag de lucht in maar heeft geen zin om te voldoen aan alle Nederlandse regels dus doet hij het niet.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 914
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Za 06 Sep, 2008 18:25:06 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Windzakske,

Deze vraag kan Martijn het beste beantwoorden. Ik hoop van wel want ik wil je graag eens fysiek aanschouwen

Wel met pruik he

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


Kruk



Geregistreerd op: 07 Nov 2006
Berichten: 210
Woonplaats: Blaricum
Geplaatst: Za 06 Sep, 2008 18:46:47 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

windzakske schreef:

maar eerlijk gezegd 100 piloten , is maar een zeer klein familietje voor zo'n land als Nederland
bij ons ongeveer 500 verzekerde als ik mij niet vergis!


Ja Aldo, die van jou is langer.
Meen me te herinneren dat ik je eens in het verleden heb gemaild dat Nederland uit het slib van Maas en Schelde is ontstaan. Zoiets dergelijks geldt ook voor de introductie van het paramotorvliegen.
Als ik het goed heb waren in Belgie de beginjaren van het snorvliegen eerder aangebroken dan in dit polderland met die aangeslibte reservebelgen. Tezamen met het beleid van onze overheid en het toezicht daarop werd de ontwikkeling van deze tak van 'sport' significant tegen gehouden. Ik kan me nog een vluchtje onder het spiedend oog van de hermandad, hermandie en hermandeze hier om de hoek in de polder herinneren om een proefproces uit te lokken. En het heeft nog jaaaaaaaaaaaaaaaaaren geduurd voordat een en ander toegelaten werd.

Rutger

Terug naar boven


Kruk



Geregistreerd op: 07 Nov 2006
Berichten: 210
Woonplaats: Blaricum
Geplaatst: Za 06 Sep, 2008 18:59:37 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

windzakske schreef:
als ik nu op bezoek kom en ik vlieg ;ik heb een verzekring en een belgisch pilootbrevet en ee FAI kaart !
ik vlieg met een pap ros en een gt paramania
word ik dan ook aanzien als een ilegale piloot en riskeer ik dan een boete ??


Aldo, als jij vanaf Belgisch grondgebied met daar erkend materiaal en geldige papieren vertrekt en op een erkend veld in Nederland landt kan je van de Nederlandse flikken geen bekeuring krijgen.
Adviesje: Sla de Belgische wet- en regelgeving nog eens na.

Wat mij betreft ben je hier meer dan hartelijk welkom.
Hoop dat dit ook voor de overige bezoekers/schrijvers van dit forum geldt

Rutger

Terug naar boven


Kruk



Geregistreerd op: 07 Nov 2006
Berichten: 210
Woonplaats: Blaricum
Geplaatst: Za 06 Sep, 2008 20:21:32 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

windzakske schreef:

er zal mij wel iemand uitnodigen


Aldo 'Under Assistant West Coast Promotion Man’ Cooke,
http://www.amazon.com/Under-Assistant-W ... 362&sr=8-1

Wat mij betreft komt er na de winterstop een jaarlijkse wedstrijd 'Belgie-Nederland'. Of een BeNe paramotor meet en greet.
Want volgens mij kunnen wij nog veel van jullie leren.
Maar daar waren we het in een eerder stadium al met elkaar over eens.

Rutger

Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 914
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Zo 07 Sep, 2008 00:13:21 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Windzakske,

Volgens Tinus zijn er 140 ingeschreven motoren, waarvan er ca 125 regelmatig vliegen.

Dat laat nog steeds onverlet dat de Belgen ver voor liggen op ons, ook qua ervaring.

Misschien inderdaad leuk om een ,, vriendschappelijke ,, wedstrijd te organiseren tussen België en Nederland. Ik wil dan tegen windzakske vliegen en zal hem dan in ieder geval verslaan qua pruik

Ik ben sowieso goed in het opjagen van konijnen op geringe hoogte maar dat zal vast geen wedstrijdonderdeel zijn

Greetzzz,

Yvin.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


Kruk



Geregistreerd op: 07 Nov 2006
Berichten: 210
Woonplaats: Blaricum
Geplaatst: Zo 07 Sep, 2008 10:20:50 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

windzakske schreef:

en echt ik hoop dat er echt eens een meet en greet uit de bus komt


Aldo 'Under Assistant West Coast Promotion Man’ Cooke,

Waarom wachten op een BeNe meet en greet?
Schrijf je toch lekker in voor de monstertocht.
http://para.forumup.nl/viewtopic.php?t=781&mforum=para

Met zo’n overlandsvlucht dwing je bij een roedel Nederlanders respect af. Is zoiets een goede oefening navigatie en flightplanning. Leer je direct hier een aantal velden en nieuwe vliegers kennen.
Daarnaast, jouw deelname zou voor anderen een reden kunnen zijn om zich ook bij de tocht aan te sluiten. Wat op zich weer een stimulans voor de organisatoren en medewerkers zal zijn.
Wie weet wordt het rondje IJsselmeer in de naaste toekomst dan de beoogde Belgie-Nederland wedstrijd.

Hoewel wij in de lucht de nodige beperkingen kennen is er op de Nederlandse wegen nog voldoende ruimte over voor wat extra Belgische bussen. Dus dat kan voor onze Zuidervrienden geen beletsel vormen.

Voor info en inschrijving:
http://para.forumup.nl/privmsg.php?mode ... forum=para


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.