Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 06:11

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Waarom geen NVVV brevet ipv KNVvL brevet?
BerichtGeplaatst: 07 Sep 2015, 11:02 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Nov 2013, 09:59
Berichten: 10
Woonplaats: Gouda
Beste allemaal,

De NVVV geeft ook brevetten uit voor paramotorvliegers.
Deze is in Nederland geldig en ik heb mij laten vertellen dat ondanks dat ze geen relatie hebben met de FAI, deze brevetten ook gewoon in het buitenland geaccepteerd worden.
Het lidmaatschap van de NVVV kost 10 euro, en met de bijbehorende verzekering van SAAM Verspieren ben je dus voor 50 euro per jaar klaar.
Een goed en goedkoop alternatief lijkt me.

Wat zie ik over het hoofd?

_________________
Met vriendelijke groet,

René Hinloopen
IT-kantoorklerk
PH-7U5


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waarom geen NVVV brevet ipv KNVvL brevet?
BerichtGeplaatst: 07 Sep 2015, 11:21 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Beste Rene,

Wat zie jij over het hoofd?? dat zal ik je vertellen!
De NVVV is een clubje cowboys dat alle waarde en normen aan hun laars lapt, ze geven geen opleiding......doen dus niets!
Maarten Jansen was geloof ik Voorzitter .....ooit kon zelf niet paramotor vliegen, maar deelde wel gratis van die brevetjes uit
zonder enige waarde of kennis.
Martijn van Voorst heeft er ook nog eens één gekregen( vogels mij ooit voordat hij een paramotor had gestart :mrgreen: )
De KNVvL erkende scholen proberen een goede opleiding te geven en zijn al jaren bekent met deze materie!
Dus laten we het niet meer hebben over een onzin clubje, dat waarborgt geen erkende opleiding zoals afgesproken.

Sportieve groet, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waarom geen NVVV brevet ipv KNVvL brevet?
BerichtGeplaatst: 07 Sep 2015, 17:49 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste René,

Je noemt twee zaken:
1. Brevet
2. verzekering

De verzekering kun je sowieso bij SAAM Verspieren afsluiten. Daar zit geen samenwerkingsverband met de NVVV bij. Als dit wel zo genoemd wordt, dan is dit niet juist.

Diverse Nederlandse paramotorvliegers hebben hun verzekering lopen bij Verspieren.
Taakgroep Paramotorlid (KNVvL) Pascal van Diermen heeft veel uitgezocht. Zijn Franstalige achtergrond heeft hierbij zeer goed geholpen om mogelijke knelpunten bovenwater te krijgen en vragen beantwoord te krijgen.
Van belang is te weten, dat je een brevet moet hebben, je paramotor ingeschreven hebben en beseffen, dat in de lucht alleen jijzelf als verzekeringsnemer verzekerd bent. Je paramotor zelf is alleen op de grond verzekerd. Als je je paramotor uitleent, dan is hij niet verzekerd, tenzij de betreffende vlieger een regeling getroffen heeft.

Geen idee of de NVVV dit ook uitgezocht heeft.

Brevet.
Het is iets te kort door de bocht om te stellen dat een niet FAI erkend brevet in het buitenland geaccepteerd wordt.
Bij het KNVvL brevet zit er in ieder geval een organisatie achter, die naam en faam heeft.
Ik ben niet op de hoogte van de status van de NVVV. Ik kan dus niet stellen, dat deze vereniging de naam en faam niet zou hebben.
Sinds ongeveer zes jaar heb ik heel veel tijd gestoken in de regelgeving rond het paramotorvliegen. Daar zul je van op de hoogte zijn.
De NVVV heeft nimmer contact met me opgenomen voor samenwerking, ondersteuning, o.i.d.

Hoe zit het met je verzekering?
De status van het KNVvL brevet is juridisch gezien slechts een bewijs van bekwaamheid. Een aantoonbaar bewijs van bekwaamheid wordt door de verzekeringsmaatschappij wel vereist als je zelfstandig vliegt.

De afgelopen jaren hebben we als KNVvL enorm veel tijd gestoken in de paramotorzaak.
Denk ook aan de diverse rechtszaken, die juridisch ondersteund zijn door de KNVvL.
Veel gebeurt op de achtergrond en we komen niet altijd naar buiten waar we mee bezig zijn.

Er lopen nu ook een aantal zaken waar we mee bezig zijn.
De belangrijkste zijn de status van de paramotortrike en de sinds 1 juli 2015 geldende regelgeving t.a.v. de inschrijving.

Als vrijwilligers binnen de KNVvL ontvangen we geen vergoedingen.
Voor de continuïteit van de KNVvL zijn betaalde krachten nodig. Mensen, die beroepshalve bij de KNVvL werken dus.
Dit is t.o.v. alle vrijwillige bestuursleden en andere KNVvL vrijwilligers een klein aantal mensen.

De vraag moet dus gesteld worden wat de contributie bij de ene vereniging meer oplevert dan bij de andere.

Veel vliegplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waarom geen NVVV brevet ipv KNVvL brevet?
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2015, 18:33 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Volgens mij is de NVVV een niet commerciële club zoals oa de zweefvliegclubs in NL.
Deze clubs leiden mensen op zonder winstoogmerk en de instructeurs hebben via de KNVVL idd een instructeurs aantekening.
Hoe er opgeleid wordt binnen deze club weet ik niet en snap dat scholen die wel hun geld verdienen met deze hobby zenuwachtig worden van deze vraag.
Overigens weet ik uit ervaring dat er soms ook cowboys afgeleverd worden na een opleiding om nog niet over sommige instructeurs te praten die soms de theorie nog niet fatsoenlijk uitgelegd krijgen.
Ga er eens kijken zou ik zeggen, de info is altijd gratis en doe er je voor of nadeel mee :roll:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waarom geen NVVV brevet ipv KNVvL brevet?
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2015, 18:40 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 06 Jul 2012, 18:45
Berichten: 41
Woonplaats: Drenthe
Jacques in hun promofilmpje Huh. :shock:

_________________
Goede keuzes komen uit ervaring.
Ervaring komt uit een slechte keuze.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waarom geen NVVV brevet ipv KNVvL brevet?
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2015, 18:43 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 06 Jul 2012, 18:45
Berichten: 41
Woonplaats: Drenthe
Jacques in hun promofilmpje Huh. :shock:

https://youtu.be/agCIvfDz9fc

_________________
Goede keuzes komen uit ervaring.
Ervaring komt uit een slechte keuze.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waarom geen NVVV brevet ipv KNVvL brevet?
BerichtGeplaatst: 09 Sep 2015, 11:39 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
We dwalen...af :roll:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waarom geen NVVV brevet ipv KNVvL brevet?
BerichtGeplaatst: 09 Sep 2015, 18:42 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 06 Jul 2012, 18:45
Berichten: 41
Woonplaats: Drenthe
Helemaal duidelijk Pim.

Ik schreef dit namelijk vanwege de kritiek van Jacques op deze vereniging als zijnde cowboys.
Persoonlijk zou ik het niet prettig vinden om als voorbeeld van, cq reclame te maken voor een club waar ik het niet mee eens ben.
En zou ik dus wat Pim heeft geschreven er werk van maken om te stoppen met het gebruik te maken van "mijn" film om deze website te voorzien (promoten) door middel van deze film.
Vond het namelijk tegenstrijdig wat er genoemd werd,en hierna te vernemen dat er gepromoot werd. :shock:

@JW sorry je hebt gelijk we dwalen idd af.

_________________
Goede keuzes komen uit ervaring.
Ervaring komt uit een slechte keuze.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.