Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Apr 2024, 06:12

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: De stoelendans in Renkum is weer begonen.
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2015, 10:56 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Bij deze trekken Spik & Span weer ten strijden in tegen Groen Links en metgezellen.
Groen links heeft de broek aan in Renkum althans dat lijkt er zo op :mrgreen: maar Pim en ik trachten deze maar weer eens uit te trekken.
Gemeente Renkum maakt grote fout door aanvraag verklaring Burgemeester te behandelen als vergunning.
Door deze fout is mijn aanvraag weer op staat komen te liggen, in dit geval maakt gemeente zich schuldig aan
privacy-schending!
Burgemeester staat zwak gezien het fijt dat hij in het verleden voor de zelfde aangevraagde locaties wel
een verklaring van geen bezwaar heeft afgegeven.
De tegenstanders zullen trachten onder valse voorwendselen de door het rijk verleende toestemming te boycotten.
Pim en ik zullen de komende week trachten de Burgemeester uit te leggen hoe de kaarten zijn geschut in 2016.
Zie link groen links; https://renkum.groenlinks.nl/nieuws/bez ... paramotors

Een laatste tip; accepteer niet alle voorwaarden in je verklaring van geen bezwaar ! geeft aan dat je blij bent met afgegeven verklaring,
maar vecht niet ter zaken doende regels aan!
De macht van de Burgemeester moet alleen betrekking hebben op openbare orde en veiligheid!.....niets meer dus!....de rest is geregeld door ons en het RIJK.

groet van het strijdlustig offensief, Spik & Span.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De stoelendans in Renkum is weer begonen.
BerichtGeplaatst: 05 Dec 2015, 11:09 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:54
Berichten: 52
Woonplaats: Zwolle
helaas, veel succes en wijsheid......

_________________
Wij zijn alles aan het restylen dus ook onze namen, website en shop dus feel free ....... neem eens een kijkje......

http://www.paramotorwinkel.nl

http://www.paramotorschool.nl

Groeten,

Pascal van Diermen


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De stoelendans in Renkum is weer begonen.
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2015, 20:35 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:02
Berichten: 48
vaandel in top en ter strijde,
verworven rechten en mogelijkheden opeisen.
overheid moet maar eens zijn eigen spelregels volgen.
het gedraai en verdraaien van feiten, afspraken en al andere kan niet.
was er ook niet ergens een verhaaltje als regels zijn regels?
blijf in je schoenen staan en wel heel stevig anders word de vloer met ons aangeveegd.
sucses, no gut no flying

_________________
Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De stoelendans in Renkum is weer begonen.
BerichtGeplaatst: 06 Dec 2015, 23:23 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hier nog wat verdraaide info van een raadsvergadering j.l
zie filmfragment onder agendapunt 2 (door een klik opent het filmpje) dat direct goed van start gaat.
De campinghouder die juist geld zou kunnen verdienen met onze aanwezigheid.
Door draaien en de bekende ooievaar in de strijd te gooien kom je toch erg geloofwaardig over is het niet?
Voor mijn komst in '98 tot 2009 en de rust tot nu tot is er nog nooit een vogel wezen nestelen op die stok waar zo gretig me
gemept wordt.
https://renkum.gemeenteoplossingen.nl/v ... r/20:00:00

de strijd is nog niet gestreden, jacques.........en versterking.........Pim :mrgreen:

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: De stoelendans in Renkum is weer begonen.
BerichtGeplaatst: 08 Dec 2015, 09:10 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Jacques,

Maak niet dezelfde fouten als de inspreker, maar gebruik zijn argumenten om je eigen situatie te versterken.

Niet het college, maar de burgemeester bepaalt of de de VGB afgegeven wordt.

Er mag alleen extensief gebruik gemaakt worden van de bestemming "Agrarisch met landschapswaarden". De spreker geeft aan, dat tot heden nog nooit gevlogen is op de betreffende locatie. Hij weet enerzijds niet hoeveel er gevlogen gaat worden, anderzijds weet hij het verschil tussen intensief en extensief niet. Dit laatste blijkt ook uit de hoeveelheid wandelaars, die nu gebruik maken van het gebied. Nog sterker, er zijn speciale wandelpaden aangelegd.
Er wordt dus intensief gerecreëerd door wandelaars (dat is tegen het bestemmingsplan) en er zijn wandelpaden aangelegd (ook dat is waarschijnlijk tegen het bestemmingsplan). Bij "landschapswaarden" mogen immers zeer waarschijnlijk geen bouwsels gemaakt worden. Dat geldt zelfs voor een platte brug over een sloot of een pichnicktafel.

Er wordt telkens over luchtzijdig gesproken, maar het gaat bij de VGB over landzijdig.

Je kunt tegen de situatie ten strijde trekken, maar overweeg om juist de argumenten van de spreker te gebruiken om je eigen argumenten te versterken.
Zoals je je cursisten op het veld ten oosten van de steenfabriek altijd gevraagd hebt om kasteel Doorwerth te ontzien kun je dezelfde afspraken maken om de camping te vermijden.
Mijn eigen vlieglocatie ligt op een kilometer van een camping. We hebben een harde afspraak, dat de camping vermeden wordt. Inmiddels hebben we een klacht van deze camping...
Men kwam persoonlijk "klagen", dat we telkens zo ver weg bleven, waardoor we niet gezien werden. Men moest van de camping af en naar ons toe om onze prachtige luchtsport te aanschouwen. Uiteraard was deze "klacht" een knipoog. Maar het is wel echt gebeurd!

Het overleg, beargumenteren, uitleg en open staan voor elkaars situatie leidt vrijwel altijd tot een goede oplossing.
De spreker wil geen brommers voor zijn deur.
Dan laten we toch gewoon geen brommers voor zijn deur staan.
De burgemeester zal het echt niet onacceptabel vinden als de voor zijn camping geparkeerde brommers wegrijden. Dat wil de spreker immers.
Als jouw cursisten niet in de buurt van de camping komen, dan is het probleem v.w.b. de camping opgelost.

Het verhaal van de ooievaar haalde de kracht uit zijn verhaal.
Een ooievaar kent in Nederland geen natuurlijke vijanden. Daardoor is hij niet vluchtgevoelig, zo heeft een kenner mij verteld.

De aanwezigheid van de mens zelf heeft mogelijk negatieve invloeden op natuur. Wandelpaden zijn daarmee dus uit den boze. Ook dit heb ik weer van een kenner.
En wat ik ook van een kenner heb, is dat geluid een dier niet zozeer doet schrikken. Het betreft het soort geluid, dat een waarschuwing in zich heeft. Soms hoor je een vogel een soort krijsend geluid maken in je tuin. Wedden, dat er dan ook een kat rondloopt!
In het voorjaar maken vogels in de vroege ochtend heel veel geluid..... Ook dat heeft een goede reden.
Dieren zijn niet gek!

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Majestic-12 [Bot] en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.