Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 12:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2017, 06:51 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 02 Jun 2017, 09:13
Berichten: 0
Hallo,

Een tijdje geleden kwam ik het fenomeen paramotor tegen en sindsdien heb ik het web behoorlijk afgestruind om er meer over te weten te komen. Nu leek het mij tijd geworden om me eens aan te melden op dit forum.

Laat ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Ad Knaap, 37 jaar en ik woon in Raamsdonksveer. Al van kleins af aan vind ik alles geweldig wat kan vliegen en groter is dan een koolmees, niks ten nadele van de koolmees overigens.
Wegens verschillende factoren, waaronder het ontbreken van een geldboom, is de droom om zelf te vliegen nooit verder gekomen dan een droom. Maar nu ik de paramotors ontdekt heb, is er toch weer een sprankje hoop gekomen dat ik ooit zelf het luchtruim in kan.

Over een tijdje hoop ik bij een van de vliegscholen een proefles te doen om te kijken of ik daarna nog steeds zo enthousiast ben, en om een deel van de minstens honderdduizend vragen beantwoord te krijgen.

Misschien dat ik hier al wat vragen in de groep kan gooien?

Hoe vaak vliegen jullie ongeveer (in Nederland)?
Wie vliegen er in mijn buurt? Grofweg tussen Den Bosch, Dordrecht en Breda?
Ik heb gelezen dat de trike wettelijk gezien nog een lastige status heeft. Als je nu met een trike vliegt, is dat dan 'net-niet-helemaal-legaal' of hebben die een andere regeling waar ze gebruik van maken?

Met vriendelijke groet, en hopelijk tot ziens in de lucht,

Ad Knaap.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2017, 17:29 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Beste Ad,

Welkom in "paramotorland"!
Je eerste stap is een goede, eens kijken of je je één voelt met de lucht en oké het zal even onwennig zijn de eerste keer.
Zelf ben ik na 14 jaar zweefvliegen ook begonnen om eerst eens een proefvlucht te maken zo'n 10 jaar geleden, m'n theorie te halen en aanvullend een cursusje te volgen.
Een opleiding ultralightvliegen lag ook in het verschiet, echter de omslachtigheid om m'n hele opleiding destijds weer opnieuw te doen en de afhankelijkheid van club en veld, trokken me niet aan.
Meer info op paramotorweb.nl, ook over je vraag mbt de UFO's oftewel de trikes ;)

Als het ballonnenweer is, is het vaak ook paramotorweer.
Afhankelijk van je verdere verplichtingen in de avonduren, moet je rekenen op zo'n 30 vluchten per jaar tussen maart en oktober.

In de regio Den Bosch vliegen momenteel zo'n 10 mensen, rond 't Veer zo'n 2-3 dat ik weet.

Momenteel staan er een paar interessante machines en paragliders te koop, zowel in NL als België.

Voor verdere info over mijn ervaringen met vliegscholen, rug-en trikevliegen en/of opleiding graag een pb (persoonlijk bericht) of mail.

Succes!

Jan-Willem


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 06 Jun 2017, 19:09 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 06 Jul 2012, 18:45
Berichten: 41
Woonplaats: Drenthe
Hey Ad,

Leuk en welkom,succes gewenst. ;)

_________________
Goede keuzes komen uit ervaring.
Ervaring komt uit een slechte keuze.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.