Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 18:43

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Hoe en waar te beginnen...
BerichtGeplaatst: 27 Sep 2017, 18:19 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 12 Sep 2017, 17:31
Berichten: 0
Hallo allemaal,

Een week of wat geleden een bericht gepost in het gastenforum, dit zou na goedkeuring gepubliceerd worden.
Tot op heden is het nog niet gepubliceerd, waarom weet ik niet, maar mijn account is wel geactiveerd, dus maar een nieuwe post.
Het kan dus zijn dat er nu dus een dubbele post komt met dezelfde strekking.

Ik ben Willem, 49 en woon in de Betuwe.
Als ik op mijn veranda zit en over de omringende weilanden uitkijk, zie en hoor ik ze nogal eens over komen...paramotorvliegers.
Afgelopen zaterdagochtend waren ze er weer.
Fascinerend, hoe mooi moet het wel niet zijn om hoog in de lucht van het uitzicht te genieten.
Het zou toch fantastisch zijn als ik vanaf mijn eigen weiland de lucht in kan...
Ik ben me er is een beetje aan het in verdiepen en struin google af naar info.
Toch heb ik nog wat vragen, wellicht kunnen jullie die beantwoorden.
Ik lees dat een brevet halen ca € 1900,- kost incl materiaal? Maar hoe realistisch is dat?
Rijscholen adverteren ook met 20 rijlessen en dan examen, vervolgens zak je en ben je weer 20 lessen verder.
Hoe moeilijk is het om je brevet te halen, wat is het slagingspercentage?
Wat ben je kwijt voor een redelijke tweedehands uitrusting? Red je dat met ca. € 3500?
Wat ben je kwijt aan jaarlijkse kosten? Keuring/onderhoud scherm en motor en paperassen.
Hoe veilig is het? Ik kwam deze link tegen, als je dan klikt op toon voorvallen, dan schrik ik daar wel van.
http://veiligheid.knvvl-schermvliegen.nl/
Nu zie ik wel dat het geen paramotoren betreft, maar wel schermvliegers of vergelijk ik nu appels met peren?
Heb je als paramotorvlieger geen last van vogels?
Regelmatig vliegen er bij mij defensiehelikopters over, deze vliegen vrij laag...het lijkt mij niet prettig als paramotorpiloot een chinook tegen te komen.
Hoe is dat geregeld?

Nou voorlopig wel even genoeg.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr,
Willem


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Hoe en waar te beginnen...
BerichtGeplaatst: 30 Sep 2017, 16:08 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 16 Okt 2016, 15:36
Berichten: 7
Woonplaats: Huizen
Beste Willem,

Het brevet halen is niet moeilijk en vraagt vooral tijd en inspanning. Hoeveel tijd en inspanning verschilt per persoon.
Het beste kun je bij wat vliegscholen/instructeurs gaan kijken/praten, sommige rekenen een vaste prijs en niet per uur.

Wat de risico's betreft..
Ik rij ook motor en vindt dat een stuk gevaarlijker hoewel ik daar ruim 25 ervaring mee heb.
Zoals met alles is het vooral een kwestie van de juiste kennis en binnen je eigen limieten blijven.
Met 49 jaar gaat dat laatste meestal al vanzelf ;).

Vogels zijn slim genoeg om je te ontwijken.
Als je tegen een Chinook aan vliegt bevindt je je waarschijnlijk op een plek waar je niet hoorde te zijn maar zaken als luchtruimverdeling/NOTAM's etc leer je tijdens de theoriecursus.

Kijk eens op paramotorweb.nl bij de lijst van scholen en instructeurs en voor je het weet hang je daar hoog in de lucht van het uitzicht te genieten!

Succes!


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.