Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 16:59

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2018, 10:28 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 13 Okt 2017, 12:19
Berichten: 0
Vliegers,

Zoals aangegeven heb ik de afgelopen twee weken wat paramotor ervaring opgedaan met SkySchool Oman.
Ik had wat paragliding ervaring dus de opstap naar de paramotor is niet al te groot.
Op basis van APPI PPG instructie heb ik in ieder geval de theorie binnen. (ja, e.e.a. lijkt beperkter dan de KNVvL examens)
Qua praktijk was alles op acceptabel niveau behalve de landingen: ik kwam niet vaak genoeg op de beentjes terecht, videos zouden ergens moeten rondzwerven en probeer ik te regelen.
Ik ben bekend met de materie op hoofdlijnen, flare lukt wel op het juiste moment (maar mag krachtiger), maar kwam (op gravel) meer op het zitvlak dan de beentjes terecht.

Waar in Nederland, bij welk persoon danwel paramotor school, zou ik de paramotor landingen onder de knie kunnen krijgen?


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2018, 21:46 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Welkom terug!

Waarom helemaal Oman???
Je hebt dus nog geen eigen set neem ik aan?
Motorvermogen en schermgrootte moeten in verhouding staan tot je gewicht en fysieke gesteldheid.
Techniek is idd anders dan bij vrije vlucht, vooral het starten..achterover hangend en rennend als "roadrunner" en niet voorover hangend en gasgeven, zodat je motor je de grond in drukt.

Afgelopen weken heb ik iemand uit Gelderland geholpen met wat theorie problematiek en die is geslaagd :)
Aanrader zijn de vrij te downloaden theorie lessen+ het boekje van Thijs Versloot, als je dan de oefen-theorievragen snapt dan ben je voor 80% geslaagd.

Hierna komen de volgende uitdagingen oa waar te lessen, tegen welke prijs en voorwaarden, eigen materiaal of schoolmateriaal en nieuw of gebruikt materiaal, want de prijzen zijn nog steeds hoog te noemen.

Volgende week wordt het langzaam beter weer, neem aan dat je niet meer in Oman bent of gaat???
Mocht het gras droog zijn en de wind niet te sterk dan moet je maar eens laten zien wat je kunt mbt groundhandling, dan zal ik je mijn ervaring met diverse scholen vertellen ;)

Rond jou woonplaats vliegen iig genoeg mensen.

Mvg!


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2018, 12:55 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 13 Okt 2017, 12:19
Berichten: 0
JW, dank voor je reactie!

JW schreef:
Waarom helemaal Oman???

Warmer weer, geen winter en redelijke prijs qua lessen. (en niet eerder geweest aldaar)

JW schreef:
Je hebt dus nog geen eigen set neem ik aan?

Wel een Airdesign Pure om te suren maar verder geen paramotorzaken nee.

JW schreef:
Motorvermogen en schermgrootte moeten in verhouding staan tot je gewicht en fysieke gesteldheid.
Techniek is idd anders dan bij vrije vlucht, vooral het starten..

Starts lukken me prima als het scherm eenmaal stabiel staat; dan kan het gas er op en kom ik na wat rennen in de lucht.

JW schreef:
Afgelopen weken heb ik iemand uit Gelderland geholpen met wat theorie problematiek en die is geslaagd :)
Aanrader zijn de vrij te downloaden theorie lessen+ het boekje van Thijs Versloot, als je dan de oefen-theorievragen snapt dan ben je voor 80% geslaagd.

Ik heb uit een ander draadje reeds twee proefexamens (uit 2006?) gevonden en heb het boekje schermvliegen en wat losse zaken m.b.t. wetten regels enzo.
Waar vind ik het bedoelde boekje van Thijs?

JW schreef:
Hierna komen de volgende uitdagingen oa waar te lessen, tegen welke prijs en voorwaarden, eigen materiaal of schoolmateriaal en nieuw of gebruikt materiaal, want de prijzen zijn nog steeds hoog te noemen.

Daarom ook eerst de basiszaken die ik miste in Oman gedaan. Alhier moet ik qua praktijk alleen de landing nog goed krijgen want dan krijg ik ook nog een APPI PPG Pilot licentie. (of die hier in NL bruikbaar is is een verhaal op zich denk ik)

JW schreef:
Volgende week wordt het langzaam beter weer, neem aan dat je niet meer in Oman bent of gaat???
Mocht het gras droog zijn en de wind niet te sterk dan moet je maar eens laten zien wat je kunt mbt groundhandling, dan zal ik je mijn ervaring met diverse scholen vertellen ;)

Groundhandling lukt me aardig zowel voorwaartse als achterwaartse start. Geen Cobra.

Ik wil met het juiste schoeisel op een grasveldje landen om te zien of dat beter gaat.
Zoja kan men daarna wat meer gevlieg er voor plakken zodat ze zien wat ik kan.
Logboekjes qua paragliding en paramotor voorhanden.



Udo


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2018, 16:37 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 13 Okt 2017, 12:19
Berichten: 0
De HAM-vraag is nog steeds:
Waar in Nederland, bij welk persoon danwel paramotor school, zou ik de paramotor landingen goed onder de knie kunnen krijgen?

Een landing zoals te zien aan het eind van deze video?
https://www.youtube.com/watch?v=FC0moG13BA8

Zou dat nog gaan voor begin april? Of anders vanaf 2e helft april? Kan ook doordeweeks...


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2018, 22:03 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Als je je landing beheerst zal je toch de complete opleiding moeten volgen incl theorie-examen lijkt me?

Je kunt dus wel voor april-mei kunnen landen, maar dan zul je toch eerst het aantal minimale uren moeten vliegen onder toeziend oog van een instrukteur alvorens je aan het examen mag deelnemen.

Heeft Willem je geen pb gestuurd?
Kijk maar eens in je box....


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2018, 15:59 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 13 Okt 2017, 12:19
Berichten: 0
JW schreef:
Als je je landing beheerst zal je toch de complete opleiding moeten volgen incl theorie-examen lijkt me?

Ja en nee.
Met landingen op orde kan ik de APPI PPG Pilot licentie verkrijgen.
Daarnaast moet ik waarschijnlijk door voor KNVvL licentie.
Er staan dus al wat vluchten in de logboekjes.
Theorie wil ik in april doen, dus binnenkort maar eens opgeven.

JW schreef:
Je kunt dus wel voor april-mei kunnen landen, maar dan zul je toch eerst het aantal minimale uren moeten vliegen onder toeziend oog van een instrukteur alvorens je aan het examen mag deelnemen.

Vliegen is het punt niet denk ik; in de lucht kom ik wel met redelijk weer en ik heb ietwat paragliding ervaring. Hte gaat dus om de meer paramotor-specifieke gevallen waaronder de landingen.

JW schreef:
Heeft Willem je geen pb gestuurd?
Kijk maar eens in je box....

Gevonden en beantwoord!

Udo


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2018, 18:30 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Geen idee of een APPI ENZ "brevet" gelijkgesteld is aan een nederlands papiertje

In het verleden iig niet, zo kon je in Duitsland of België wel je praktijk, theorie of brevet gehaald hebben, maar moest je hier toch voldoen aan de eisen (zie paramotorweb.nl)

Bel eens een school in je buurt op of het KEI voor info, want dit forum wordt alleen nog door een handjevol mensen gelezen vermoed ik :/


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2018, 18:36 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
En???

Bel anders Jacques Bechthold eens op om te laten zien wat je kan en doe hem de groeten, dan krijg je korting of je moet bijbetalen ;)

We horen het graag!


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2018, 18:40 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
En Vriesairteam heeft een lange wachtlijst voor opleiding :shock: ;) :) ...

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Waar verder?
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2018, 19:54 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Dan moeten ze eens beter lesgeven, dan hebben er minder een herexamen! ;)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.