JW, dank voor je reactie!
JW schreef:
Waarom helemaal Oman???
Warmer weer, geen winter en redelijke prijs qua lessen. (en niet eerder geweest aldaar)
JW schreef:
Je hebt dus nog geen eigen set neem ik aan?
Wel een Airdesign Pure om te suren maar verder geen paramotorzaken nee.
JW schreef:
Motorvermogen en schermgrootte moeten in verhouding staan tot je gewicht en fysieke gesteldheid.
Techniek is idd anders dan bij vrije vlucht, vooral het starten..
Starts lukken me prima als het scherm eenmaal stabiel staat; dan kan het gas er op en kom ik na wat rennen in de lucht.
JW schreef:
Afgelopen weken heb ik iemand uit Gelderland geholpen met wat theorie problematiek en die is geslaagd
Aanrader zijn de vrij te downloaden theorie lessen+ het boekje van Thijs Versloot, als je dan de oefen-theorievragen snapt dan ben je voor 80% geslaagd.
Ik heb uit een ander draadje reeds twee proefexamens (uit 2006?) gevonden en heb het boekje schermvliegen en wat losse zaken m.b.t. wetten regels enzo.
Waar vind ik het bedoelde boekje van Thijs?
JW schreef:
Hierna komen de volgende uitdagingen oa waar te lessen, tegen welke prijs en voorwaarden, eigen materiaal of schoolmateriaal en nieuw of gebruikt materiaal, want de prijzen zijn nog steeds hoog te noemen.
Daarom ook eerst de basiszaken die ik miste in Oman gedaan. Alhier moet ik qua praktijk alleen de landing nog goed krijgen want dan krijg ik ook nog een APPI PPG Pilot licentie. (of die hier in NL bruikbaar is is een verhaal op zich denk ik)
JW schreef:
Volgende week wordt het langzaam beter weer, neem aan dat je niet meer in Oman bent of gaat???
Mocht het gras droog zijn en de wind niet te sterk dan moet je maar eens laten zien wat je kunt mbt groundhandling, dan zal ik je mijn ervaring met diverse scholen vertellen
Groundhandling lukt me aardig zowel voorwaartse als achterwaartse start. Geen Cobra.
Ik wil met het juiste schoeisel op een grasveldje landen om te zien of dat beter gaat.
Zoja kan men daarna wat meer gevlieg er voor plakken zodat ze zien wat ik kan.
Logboekjes qua paragliding en paramotor voorhanden.
Udo