Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 15:26

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 27 Apr 2019, 14:41 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 26 Apr 2019, 20:10
Berichten: 0
Hallo Paramotorliefhebbers,

Mijn naam is Christiaan, 40 jaar geleden geboren in het idyllische plaatsje Vreeland en sinds mijn 6e woonachtig in Apeldoorn, gelukkig getrouwd, twee kinderen (4 en 2) en een derde verwachten we eind mei. Sinds enige tijd (eigenlijk al meer als een jaar) ben ik geïnteresseerd in de hobby paramotor vliegen. Niets lijkt me leuker dan in de toekomst mijn kinderen de wereld vanuit de kucht te kunnen laten ervaren, het uitzicht en de vrijheid.

Momenteel ben ik me aan het verdiepen in de theorie zoals beschreven in het “Handboek Schermvliegen” (2007). Op mijn verjaardagslijstje staat het boek van Thijs Versloot “Theorie van het snorvliegen en paragliding”, ik denk dat de meeste vliegscholen dit gebruiken als “handboek snorvliegen”. Dan staat ook nog het “Reglement Paramotor 2016” op het program en de voorschriften. Volgens mij ben ik dan theoretisch al een eind op weg.

Eerder was ik nog best lyrisch over de trike, in de buurt van Nijmegen zit een liefhebber met zo’n apparaat, al lijkt me het reguliere paramotor vliegen een veel groter gevoel van vrijheid geven en gevoel met de elementen. Waar ik bij de reguliere paramotor een beetje tegenop zag was het transport van zoiets, mijn denkkronkel zat te denken aan een aanhanger. Gelukkig kwam ik via AviatorPPG op de site van FlyProducts en daar ging een wereld voor me open, het hele apparaat past gewoon in een iets wat uit de kluiten gegroeide koffer :-) De hobby werd weer wat toegankelijker. Enige tijd hiervoor werd het ook al wat toegankelijker toen ik met de familie ging kijken op een locatie waar de jongens van Vriesair aan het vliegen waren; dit was een mooie kans om ook mijn vrouw kennis te laten maken met deze hobby. Nu eerst nog wat klusjes in en rondom het huis afmaken en dan mag ik gaan sparen voor deze hobby :-)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2019, 09:49 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Hallo, Christiaan,

Van harte welkom hier op het forum. Het beste is zoveel mogelijk informatie tot je nemen voordat je gaat investeren.

Greetzzz,

Yvin.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.