Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 20:39

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Start- en landingsmogelijkheden.
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 11:44 
Hoofd Moderator

Beste snorvliegers,

Vooraf voor de duidelijkheid: ik ben nieuw in de wereld van paramoteuren en heb me onlangs ingeschreven voor een liercursus als integraal onderdeel van de paramoteur opleiding. Met de luchtvaart wereld zelf ben ik goed bekend.

Via de diverse websites en fora heb ik begrepen, dat er het eventueel in de (nabije) toekomst mogelijk kan gaan worden om vanaf elk geschikt veld gestart en geland mag gaan worden met toestemming van de eigenaar. Er zal nog wel veel water door de Rijn moeten stromen, voordat dit werkelijk gestalte gaat krijgen.
Tevens lees ik, dat IVW eventueel de artikel 14 velden af zou gaan schaffen. Gaat dat dan één op één met het verlenen van toestemming om vanaf elk geschikt veld te mogen vliegen?
"Groene velden" werden opengesteld voor MLA's, tenzij de lokale authoriteiten dit tegenhouden (bijv. vanwege de circuit snelheid).

Wat is de praktijk t.a.v. daadwerkelijke (legale) start- en landingsmogelijkheden en wat kan/zal de toekomst brengen?
Ik ben overigens op de hoogte van de (huidige) mogelijkheid om een artikel 14 veld aan te vragen.

Wat zijn de huidige mogelijkheden en wat gaat de toekomst brengen?

Groetjes,

Frank

Terug naar boven

Kruk

Geplaatst: Za 19 Jan, 2008 21:16:30 Onderwerp: Re: Start- en landingsmogelijkheden

--------------------------------------------------------------------------------

Cook schreef:
Met de luchtvaart wereld zelf ben ik goed bekend.

He Captain Cook.

Loosdrecht zie ik. Dan werd en word je wel gedwongen om met een gedeelte van de luchtvaartwereld bekend te zijn.
Ook sporen op vliegveld Hilversum achtergelaten?