kevin schreef:
Baba, ik kom uit Uden, en jij? Is Baba je echte naam. of ben je eeen trotse turkse vader?
Uden is het dichts bij Jacques ( zover ik weet ) dus voor ,, first contact ,, een logische keuze. ( voordat mij verweten wordt dat ik aandelen heb bij hem

)
Maar voor mij misschien handig om een landkaart op het forum te zetten van alle dealers om alle schijn van partijdigheid te voorkomen. Dan verwijs ik naar deze kaart en kan men zelf zien welke dealer het dichtste bij is.
Als mensen mij om advies vragen raad ik de dealer in de buurt aan om kennis te maken met de sport. Tevens raad ik daarna iedereen aan om bij alle dealers te snuffelen om tot een goede keuze te komen.
En voordat je koopt, leg je voorlopige keuze voor aan een zogenaamde opnieleider, iemand die relatief veel weet maar geen commercieel voordeel heeft bij je keuze.
Maak nooit de fout te snel te kiezen en dientengevolge met een niet juiste, of niet wettelijk correcte configuratie opgescheept te zitten.
De belangrijkste zaken zijn:
Zowel motor als scherm moeten DULV-goedgekeurd zijn. Laat je niet afleiden, vraag rechtstreeks hierna en controleer dit op internet en vraag dit na bij iemand. Je bent anders in Nederland niet verzekerd.
Ideaal is dat je wegkomt met een volle tank met windkracht 0. Er kan iemand je een lichte motor laten proberen met een lekker windje en dan kom ik zelfs weg met mijn majestueuze torso

maar de mooiste vluchten maak je op mooie warme zomerse avonden.
Persoonlijk adviseer ik eerst een liercursus zodat je brevet 1 hebt. Dit kost zo rond de 400 euro en het is hartstikke leuk om te doen en je leert eerst te landen zonder motor op je rug.
Dit is persoonlijk want dit is niet noodzakelijk.
Voor wat het waard is,
Greetzzz,
Yvin.