Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 19:30

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Wonderdokter Jacques
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2011, 14:40 
Zeer actief lid

Toen de Nijmeegse 4-daagse door Cuijk zou trekken stonden we met ons drieën op mijn veldje. De zon was net op, het gras lang en kletsnat en wind was er die dag in het geheel niet. Met mijn beperkte techniek ging het bij de start dan ook mis. Mijn twee vriendjes hebben prachtig gevlogen maar ik kon de volgende dag naar Jacques voor het betere buig en timmerwerk en een nieuwe originele prop. Mijn ego had natuurlijk weer een goede deuk opgelopen en met starten ging het sinds die dag vooral met weinig wind steeds moeizamer/onzekerder. Ik merkte dat mijn motor veel minder toeren maakte en vooral dat het toerental ook in zakte van ca 8400 tot beneden de 8000 toeren. Starten bij 0 wind is dan eigenlijk voor mij niet meer te doen. Een avondje aan de carburateur draaien, het luchtfilter reinigen etc had allemaal geen zin. Omdat ik eerst met een andere prop vloog dacht ik dat daar het probleem zat. Tijdens een bezoekje bij de leverancier Helix werd mij haarfijn uitgelegd dat dat niet het geval was. Ik moest Fresh Breeze maar eens bellen. Dat heb ik gedaan en hun eindconclusie/advies was: ga maar naar Jacques hij heeft een revisie setje voor je carburateur want daar zit je probleem. Vanmorgen naar Jacques getogen en een demo gegeven van het inkakkende toerental. Eerst de carburateur een losgehaald en weer gemonteerd omdat daar geen probleem was te vinden. Daarna een nieuwe dubbele uitlaat gemonteerd en de motor weer gestart. Direct draaide mijn Snap een paar 100 omwentelingen meer en viel ook veel minder terug nadat hij het warm kreeg. Tijdens het monteren van de knalpot loerde Jacques ook eens goed in de uitlaat poort en zag dat het gat in de cilinder aan de bovenzijde flink wat kleiner was dan de daarop aangesloten uitlaat flens. Met een dremel freesde Jacques de rand in de cilinder weg. De oorspronkelijke uitlaat er weer op en starten maar. De broer van Jacques kwam direct klagen omdat ik de bladeren van de bomen blies. Mijn motortje begon spontaan met 8900 toeren en liep slechts beperkt in toerental terug. Kortom: voor al uw tuningswerkzaamheden van Snapmotoren ga naar wonderdokter Jacques.
Voor de volledigheid: ik heb een snap uit 2006 met een prop van 120 cm en 8 graden. Ook al draait mijn motortje nu voldoende, heb ik toch maar voor een dubbele uitlaat gekozen, ik krijg er dan nog wat (ik denk 200) toeren bij en bovendien maakt het weer iets minder herrie.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Wonderdokter Jacques
BerichtGeplaatst: 04 Aug 2011, 15:13 
Zeer actief lid

an moet ik dus naar jaques ik kom ook gas tekort :(

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2011, 20:58 
Startend poster

Kun je ook eens aan mijn blauwe Peugeot 106 1.4 automaat sleutelen. Ik ga nu van 0 naar 100 in 17 seconden.. misschien kan dat dan ook sneller....!!!!???? :lol:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2011, 10:05 
Beheerder

Onderstaand vehikel heeft geen extra power nodig. ;)

Met Alfred een BMW 5 serie GT getest, waanzin.

Uiteraard legaal want wij willen de wet niet overtreden dus zijn wij de Autobahn, de 3 richting Keulen opgegaan. Rustig gewacht op een leeg recht stuk.
Ik toerde al met 200 wat met dit monster uiterst comfortabel rijdt. Toen was er ruimte en in een streep zowat op de 260 kilometer per uur.

Zoiets als in het onderstaande filmpje:

Nog steeds voelde je je een met de weg, wat een auto's, die BMW's. Alle denkbare opties aanwezig. Je kan zelfs instellen hoe hoog de kofferbak elektrisch open mag gaan. ( voor in parkeergarages ) Kom je te dicht bij de witte lijn dan trilt het stuur zodat je niet in slaap kan vallen.
Voor 120.000 euro mag dat ook wel. ;) De 5 GT staat op het onderstel van de 7-serie dus je hebt het gevoel in een limousine te rijden.

De meest stille en meest luxe reiswagen waar wij beiden ooit in gereden hebben. ( en hopelijk snel de nieuwe auto van Alfred :mrgreen: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2011, 17:40 
Zeer actief lid

wat heeft die bmw te maken met een paramotor :mrgreen:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 05 Aug 2011, 20:30 
Beheerder

Helemaal niets maar ik zocht naar een aanleiding dit te kunnen posten. ;)

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2011, 13:36 
Startend poster

Alfred wordt wel ingehaald zie ik op de foto.... En Yvin rijdt op de meest linker rijstrook met iets meer toeren.... :P

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2011, 18:05 
Startend poster

Vandaag met mijn Landrover Defender mijn Snepje bij Jacques opgehaald! Nieuwe cilinder en zuiger!
Jacques gaat nog proberen om er bij Fresh Breeze garantie op te krijgen.
Toch wel te gek! Maandag brengen en vandaag weer helemaal top. En tussentijds een leenmotortje ( Thor-X) zodat ik dinsdagavond nog heerlijk heb kunnen vliegen.

Daar kwam nog bij, dat mijn defender, onderweg, steeds harder begon te trillen.
Glaudie, de broer van Jacques, keek even onder de wagen en zag dat een kruiskoppeling van de aandrijfas kapot was.
Een half uur later stond Jacques in de smeerkuil een nieuwe aandrijfas te monteren die Glaudie nog snel even was gaan kopen.
Mike nam nog even de fuseebollen onderhanden en zorgde voor een lekkere late lunch in de vorm van kibbeling.

Dit is naturulijk ongekende service en een heel gezellige leerzame middag!
Henk

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 06 Aug 2011, 21:05 
Beheerder

Nog meer off topic is dat ik wil aangeven dat je links op de laatste BMW foto mijn poes Mouse ziet. ;)

Nu zal ik weer on topic blijven zoals het een goed admin betaamt.

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2011, 10:23 
Zeer actief lid

Beste Yvin,

Je posting over de BMW 5 serie zette mij aan het denken en ik ben gelijk een onderzoek gestart naar de inzetbaarheid van dit soort automobielen voor onze sport. Ik heb je informatie over de BMW vergeleken met mijn eigen ervaringen met Mercedes MB100 (5bak, voor-gloei diesel, interval ruitenwisser etc)
Hieronder de resultaten voor de inzetbaarheid van beide automobielen:

_____________________________________________BMW 5Serie(nieuw model)______Mercedes MB100(model 1989)

Vervoer piloten naar goed bereikbaar vliegveld________++++__________________________++__________________
Vervoer piloten naar slecht bereikbaar TUG veld_______+/-____________________________++++(kan wat hebben)__
Vervoer luchtvaartuig (paramotor)__________________+/-(max 1)______________________++(meerdere)___________
Luchthaven lounge( zowel voor als na vluchten)_______--_____________________________++(volledig geoutilleerd)___
Internationale vluchten(overnachting)_______________--_____________________________++(meerdere piloten)_____
Functionaliteit/prijsverhouding______________________----___________________________++++++________________
Kostprijs________________________________________----___________________________++++++(>factor 10 verschil)__

De resultaten zijn overtuigend. Mercedes heeft kennelijk terecht een STER als symbool!
Onderstaand nog een visuele onderbouwing van bovenstaand onderzoek. De foto is genomen tijdens internationale vluchten waarbij de MB100 werd ingezet voor het vervoer van piloten en voor het vervoer van meerder luchtvaartuigen. Kijk eens hoe uitgerust en blij de piloot in de camera kijkt na gebruik van de lounge faciliteiten en een overnachting inclusief ontbijt!

Afbeelding

PS Dat jaloezie de resultaten van dit onderzoek heeft beïnvloed is nagenoeg zeker uitgesloten.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC