Beste Yvin,
Je posting over de BMW 5 serie zette mij aan het denken en ik ben gelijk een onderzoek gestart naar de inzetbaarheid van dit soort automobielen voor onze sport. Ik heb je informatie over de BMW vergeleken met mijn eigen ervaringen met Mercedes MB100 (5bak, voor-gloei diesel, interval ruitenwisser etc)
Hieronder de resultaten voor de inzetbaarheid van beide automobielen:
_____________________________________________BMW 5Serie(nieuw model)______Mercedes MB100(model 1989)
Vervoer piloten naar goed bereikbaar vliegveld________++++__________________________++__________________
Vervoer piloten naar slecht bereikbaar TUG veld_______+/-____________________________++++(kan wat hebben)__
Vervoer luchtvaartuig (paramotor)__________________+/-(max 1)______________________++(meerdere)___________
Luchthaven lounge( zowel voor als na vluchten)_______--_____________________________++(volledig geoutilleerd)___
Internationale vluchten(overnachting)_______________--_____________________________++(meerdere piloten)_____
Functionaliteit/prijsverhouding______________________----___________________________++++++________________
Kostprijs________________________________________----___________________________++++++(>factor 10 verschil)__
De resultaten zijn overtuigend. Mercedes heeft kennelijk terecht een STER als symbool!
Onderstaand nog een visuele onderbouwing van bovenstaand onderzoek. De foto is genomen tijdens internationale vluchten waarbij de MB100 werd ingezet voor het vervoer van piloten en voor het vervoer van meerder luchtvaartuigen. Kijk eens hoe uitgerust en blij de piloot in de camera kijkt na gebruik van de lounge faciliteiten en een overnachting inclusief ontbijt!

PS Dat jaloezie de resultaten van dit onderzoek heeft beïnvloed is nagenoeg zeker uitgesloten.