Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 12:12

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Dulv versus EAPR
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 08:54 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Dit is even een vervolg op het onderwerp van Jacques; viewtopic.php?f=16&t=5672&start=20 , Maar ik heb er maar even een nieuw onderwerp van gemaakt omdat het niet veel meer met de 001 te maken heeft.


Jurg schreef:
Dus omdat je wereld leider bent krijgen ze een voorkeurs positie? Haha, wat een bak Jacques, het is heel makkelijk om wereld leider in de branche te zijn als er maar 2 landen die DULV keuring nodig hebben. Jij weet net zo goed als ik hoeveel tijd en energie Luc de Fontaine erin heeft gestoken. testen zijn gedaan, maar hij had 2 jaar geleden te weinig stijging. Nu met de nieuwe motor is het ruim voldoende, alleen wat zei de DULV; losse zitjes dat moet je veranderen.

Dus wat doet Luc, die verandert de zitjes en probeert opnieuw met de Dulv in gesprek te raken om een afspraak te maken om verder te keuren. Maar dan moeten ze wel mail beantwoorden of de telefoon oppakken. En als er dan contact is moeten ze ook een afspraak willen maken. Maar dat gebeurd niet. Waarom niet? Omdat de huidige keurmeester dealer is van FB en als deze trike op de duitse en nederlandse markt komt er maar weinig X-citors meer verkocht zullen worden. Hij ziet er mooier uit de X-citor, mag je best weten, maar blijft 2 takt, flink benzine verbruik en een stuk duurder. Ca. 10.000 euro!


Je bent toch pas geleden bij de Luc geweest Jacques? Praat dan nu eens dezelfde taal op het forum als die je bij Luc sprak. Maar niet elke keer een ander geluid of het afschuiven op een ander. Pas geleden heb ik je dit ook al eens verteld toen je me belde met wat vragen.

Jurg


Na aanleiding van het schrijven van Jurg wil ik ook even mijn ervaringen met een keuringsinstantie met jullie delen. Zoals je weet heb ik een paar weken geleden een filmpje op Youtube gezet met een Belt-alert systeem. viewtopic.php?f=162&t=5494

Nog geen 12 uur nadat ik het filmpje op internet had staan had ik de keurings instantie EAPR ( http://www.para-academy.eu ) al aan de lijn. Zij waren zeer geïnteresseerd en zouden graag willen dat ik spoedig bij hun het systeem kwam demonstreren. Dus drie dagen later zat ik al in München voor een demo, zeer interessant ze hebben er zo’n 70 harnassen hangen, waarmee ik kon experimenteren. We hebben afgesproken dat ik het product verder productie rijp zal maken, en de eerste proto setjes liggen daar nu om getest te worden. Dit duurde iets langen dan me lief was, maar ik kreeg wekelijks een mail van hun met een navraag hoe de status ervan was. Hij heeft ook al bij de harnas-fabrikanten gezeten en uit zijn woorden begreep ik dat ze er met smart op wachten.
Zij zijn zo geïnteresseerd omdat er nog steeds te veel doden vallen met vergeten riemen, en er is op het moment een zware discussie gaande omtrent dit probleem.
De baas en keurmeester is Guido Reusch, ik heb ook telkens direct contact met hem dus de lijnen zijn kort. Deze man is begonnen vanuit het parachute springen en daarom gespecialiseerd in het keuren van de harnassen (dus het zitje mag niet los zitten). Maar sinds dit voorjaar keuren zij ook paramotors (hier heeft hij verder dus geen affiniteit mee). Deze keuring staat geheel gelijk aan Dulv en is dus ook net zo geldig in Nederland. De op dit moment zeer populaire tweezitter FP Xenit-Plus is ook door hun gekeurd, en dat was ook in een zeer korte tijd geregeld geloof ik. Zij moeten natuurlijk aan dezelfde regels voldoen als Dulv, dus zal een Trike niet makkelijker door de keuring komen, maar waarschijnlijk wel sneller.
Dus Jurg ik zit eigenlijk wel te wachten op een mooie 4-takt tweezitter. Zoals je ervaart worden we vaak gewaarschuwd dat ons aan de regels moeten houden, of anders niet verzekerd zijn. Dit is natuurlijk zo in ons kikkerlandje, dus zal de Trike EAPR gekeurd moeten zijn om hem in Nederland te slijten.
Ik mag geen reclame maken voor een “onafhankelijk” keuringsinstantie, want anders kunnen we dat woord er meteen weer afhalen. Daarom even deze ervaring schets.
Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Dulv versus EAPR
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 10:33 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Top Roger,

Ik voelde meteen aan mijn water dat jouw uitvinding vervolg gaat krijgen. Deze uitvinding is te intelligent en te goed om te negeren. Kijk maar eens over een paar jaar hoeveel harnassen er voorzien zullen zijn met dit systeem.

Ik zou het wel het ,, Roger ,, systeem gaan noemen. Noblesse oblige. ;)


_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Dulv versus EAPR
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 12:20 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Roger,

Fantastische ontwikkelingen.
Met name ook de manier, waarop je het doet.

Dank ook voor het delen van de ervaring met keuringsmogelijkheden.
Zo zie je, dat we samen oplossingsgericht bezig kunnen zijn.

Succes!!!

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Dulv versus EAPR
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 12:46 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 02 Dec 2010, 20:33
Berichten: 77
Woonplaats: Almere
jammer dat deze alleen maar machines tot 120kg kunnnen keuren waar de dulv zwaarder keuren.

kan wel zeggen dat ik het een mooi product vind wat jij gemaakt heb. mooie bijdrage aan de veiligheid van deze sport.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Dulv versus EAPR
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 14:03 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Roger en Jacco,
Jullie zien de zaken zoals ze zijn en hebben een oprechte blik :D
Ik vind eigenlijk ook, dat Luc met zijn 4takt een DULV verdiend.
Het lijkt er op, dat zowel Jurg als Luc op het slachtofferbankje blijven zitten :roll: ja dan gebeurt er ook niets :P
Eén telefoontje naar Walter Holzmuller (DULv) maakt mij al een stuk wijzer.
Ten eerste heeft Walter dit nooit behandeld, maar zijn voorganger Kersten Ebeling.
Ze kunnen gewoon een afspaak maken (kon ik nu zelfs ook als ik wilde).
Maar dan moet je wel van je stoel komen :mrgreen:
In overleg met Walter,de EAPR keurd alleen tot 120 kg vandaar dat Xent deze keuring heeft.
Hier is het nog geen probleem dat de meevliegen op het voorwiel zit en geen bescherming van
de kooi geniet. Boven de 120 Kg (en dat is hij met 130kg) blijkt dit wel een probleem (impact).......de voorste man is dan bumper.
Ander probleem is, de kopjes steken boven het frame uit zodat als je een noodlanding onder prikkeldraad door er kopjes gaan rollen.
Met een Xcitor maak je grotere kans het te overleven als je in het bos land, koppeling en frame zullen als een kliefmes stammen en taken
op zij duwen en meer bescherming bieden.
Maar wie niet waagd zal nooit winnen :roll:
Dus laat Luc of Jurg wat regelen en ik stel me graag bereid me naar de DULV te gaan om wat stoom op de ketel te zetten voor dit mooi
product.
Jurg en Luc kunnen zich melden bij; Walter Holzmuller Telnr; 00436643423596 website; http://www.teamholzmueller.com

Sportieve, groet Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Dulv versus EAPR
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 16:27 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 15:21
Berichten: 5
Woonplaats: Eefde
Nog voor de aanschaf van mijn Xenit Plus trike heb ik uitgezocht hoe het zit met de verschillende keuringen en keuringsinstanties.
Daarbij heb ik overleg gehad met o.a. Guido Reusch van de EAPR en mensen van de IVW.
Trikes die goedgekeurd zijn door de EAPR zijn in Nederland toegelaten.
Ik vlieg legaal rond in een 2 zitter Xenit Plus met officiele tandemtoelating en dito verzekering.
Misschien moet meneer Flanders zich eens wenden tot de EAPR en de DULV even laten voor wat het is.

Prettige feestdagen.

Jan Hoetink
PH-9L4


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Dulv versus EAPR
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 18:02 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:32
Berichten: 39
Je ziet het al Jacques, je roept weer hard maar in hetzelfde bericht begin je direct weer de zogenaamde nadelen te noemen. Nu is het ineens de veiligheid weer omdat de kopjes boven het frame uitsteken.
Moet ik de ongelukken even herhalen met de X-citor? Helaas doden, gewonden. Hoe zat het met de camera man die je meenam om bij kinderdijk te filmen? De man had misschien niet zoveel, maar voor duizenden euros schade.
Wees niet bang. Ik heb inmiddels contact met meneer Holzmuller en Luc en ik gaan hem wel keuren. Uiteindelijk wil ik wel samenwerken met iemand waarbij het verhaal steeds hetzelfde blijft.

Groet jurg

_________________


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Dulv versus EAPR
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 19:07 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Jan dat zo ik ook denken, maar de EAPR keurd maar tot 120 kg om één of andere stomme reden :oops:
Kan je medelen dat niemand op het moment blij is dat een Oosterijker die voor Duitsland moet keuren, maar wat ik begreep
wilde niemand daar zijn vingers braden aan deze job.
Maar de EAPR keurt ook dingen goed waar ik mijn vraagtekens over heb, waaronder jou geliefde Xenit-Plus.
Wij hebben ook een leerling die er één heeft gekocht en zijn opleiding er meen doet bij ons :( Het ding maakt een dusdanige
herrie dat de boer al aan mij vroeg of dat niet wat minder kon en hoopte dat hij snel klaar is en dat heeft dan een geluidskeuring :twisted:
Daarna heb ik nog even Tandem gevlogen met deze trike met de nieuwe T-Fighter (110 tot 340Kg), dat vond de Boer nog minder leuk.
Een nieuwe klant voor trike die bij ons lest, had het wel snel gezien met deze lawaaibak, waar hij in eerst ogenblik interesse toonde.
Zo ook hoor ik de er in Friesland twee piloten met Parajet (EAPR) gekeurd, geweerd worden op bestaande TUG veldjes,waar ze niet meer
welkom waren vanwegen Lawaai.
Volgens Nuco hebben ze een tweede einddemper gemonteerden is he nu beter.
Realiseer je wel dat een handje vol lawaaibakken het tij kunnen keren voor de goodwill waar we al die jaren hard aan gewekt hebben.
Dus ben ik wel blij met de komst van stillere motoren :shock: ook van andere merken, geen probleem.
Ik kan ook genieten als ik Alfred zie vliegen met zijn stille NIRVANA (solo).
Dus wat die Flanders trike aan gaat zullen we het nog even met Walter Holzmuller moeten doen.
Vandaag nog overleg gehad met Fresh-Breeze en gemeld dat de vraag naar 4T groeit.
De weegschaal slaat ook bij hen steeds meer door om over te stappen naar de 4Takt van Swissauto (weber 750) 50 tot 120pk.
Ze hebben al twee jaar een testmodel voor hun zelf met 120 pk,deze vinden ze te sterk.
Wellicht komt hij eind volgend jaar teruggeschroefd naar 80/90 pk op de Xcitor.
Ik en Eric proberen al een jaar te kneden en te duwen in die richting.

gr,jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Dulv versus EAPR
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 19:38 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Zie je Jurg,
Heb ik jou en Luc vandaag toch even op weg geholpen,door jullie gewoon even van het slachtoverbankje af te trappen :mrgreen: :lol:
Niets dan goed over de doden :D .....heb ik al eens mijn vingers aan gebrand :oops: maar ook ondanks dat stijgt het aantal Xcitor's
aldaar.
Kinderdijk :lol: Kameraman Japanner :lol: , Heb jij zo'n grote verzindium of Hans (die er wel bij was) :mrgreen:
Per ongeluk in een klein afvoergreppeltje gekomen door strakke 3/4B zijwind die bij de start recht op de baan van 18meter breedte
stond.
Schade; een deukje in mijn ego en kooi en een splinterteje van 1 propbad :mrgreen: Duizenden €, dat kost het wellicht bij jou als een leerling
deze schade bij jou maakt :o ...ik repareer dat vaak gratis uit medeleven
Neem een biertje en ga snel naar de DULV :arrow:
Als de keuring binnen is gaan we het samen met Luc vieren.

groet,jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.