Geregistreerd: 02 Dec 2010, 20:33 Berichten: 77 Woonplaats: Almere
ik ben zelf de dupe van een gemeente die dwars wil liggen, en hebben mijn veld afgewezen provincie had een positief advies maar de burgemeester had bezwaren. informeel werd mij verteld dat ik het niet binnen deze gemeente zou moeten zoeken. een goed voorbeeld zou ik zo zeggen.
wat moet ik nou ik moet toch mijn uurtjes maken!
ben blij dat ik terecht kan bij colega's vliegers en bij mijn school waar ik mijn brevet heb gehaald, welke niet bepaald in de buurt ligt.optie's ideen zijn welkom!
tot die tijd blijf ik TUG aanvragen. aanhouder wint. probeer het nu in verschillende provincie's omdat deze allen niet het zelfde beleid voeren. en heb nog twee aanvragen lopen.
ik ben het met cook eens alleen met z'n allen kunnen we realiseren. ik heb een tijd gewerkt in de amsterdamse haven waar iedereen gewoon het werk plat gooide om kracht te zetten bij hun standpunt,coentunnel afsluiten en dergelijke. eenheid maakt nu eenmaal kracht. nu zeg ik niet dat wij die coentunnel dicht moeten gooien. het geeft wel aan dat ik wel wil meehelpen met de ambtelijke molen te versoepelen.
hoop jullie allen te zien op de beurs.
en mischien als jullie niets horen, ben ik dat die voorbij vliegt
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36 Berichten: 549 Woonplaats: Oosterbeek
Jacco, Beetje er raar als provintie vergunning verleend,dat de gemeente die weigert,(prive belangen,en misbruik van macht)noem ik dat. Frank M, had tot voor kort ook veel tegenwerking,maar heeft nu ook een veld. Wellicht is het leuk samen met Frank naar een veld te zoeken. Ik heb ook nog een einddemper voor jou,die je simpel met een 180 grade bocht kunt plaatsen. Kijk zelfs onze 4T heeft 2 einddempers(foto)en in het luchtfilter ook weer schuim geplakt
gr,Jacques
Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken. _________________
In artikel 5 staat:"lid 1. Wijzigingen, die op grond van de bij deze regeling behorende bijlage 4 van invloed zijn op de geluidsproductie van het MLA, behoeven toestemming van de minister."
Bijlage 4 staat onderaan in het document, dat middels de link geopend kan worden.
Toestemming van de minister wordt uiteraard gedelegeerd naar een lager niveau, in ons geval IVW.
Als je dan toch in de regeling kijkt, lees dan ook artikel 4, lid 4. Hier wordt nu specifiek aangegeven, dat een bevoegd monteur onze verlenging voor het S-BVL niet hoeft te ondertekenen (in artikel 4 lid 3 staat immers, dat de verklaring medeondertekend moet worden, voor ons dus niet). De achtergrond is, dat onze schermen elke twee jaar gekeurd moeten worden door een speciaal bevoegd bedrijf/persoon. Volgens de vice voorzitter van gemotoriseerd vliegen (KNVvL) wordt de luchtwaardigheid van een schermvliegtuig bepaald door het scherm.
Ter info: waarom zou je vrijwillig het geluid van je motor aan willen passen. Brommer rijders haalden de demper uit de uitlaat om harder te kunnen rijden... Wij doen juist het omgekeerde, we willen niet harder maar stiller. Dit kan uiteraard alleen maar toegejuicht worden door IVW. De enige zorg zou kunnen zijn of de luchtwaardigheid van de motor aangetast zou kunnen worden. Er is inmiddels ervaring met dubbele dempers, etc. Dat scheelt ook weer. Door ook dit weer goed te communiceren en regelen laten we wederom zien hoe professioneel we bezig zijn en dat we niet alleen een zorg hebben naar de opmerkingen (klachten) die geplaatst worden, maar dat we er ook zelf pro actief mee bezig zijn.
Oh ja, nog iets. Je moet de regeling MLA als boorddocument te allen tijde bij je hebben. Ook de nieuwe versie. Je zou deze dus uit kunnen printen. IVW heeft aangegeven, dat we begin 2012 een kopie opgestuurd krijgen. Ik houd het in de gaten!
Groetjes en veel vliegplezier,
Frank
_________________ PH-9C5 Fresh Breeze Thorix 130 Swing Powerplay Scorpio 26 Time flies: http://www.frankmoorman.nl Frank Moorman
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40 Berichten: 167 Woonplaats: hellevoetsluis
even kort door de bocht
nu heb ik dus een Fly products tryke en heb de motor en frame aan gepast zo dat deze minder geluid maakt. de zittjes zijn het zelfde gebleven en ook de wielen kan ik deze dan nog inschrijven
Iets te kort zou ik willen zeggen. Ik ben er mee bezig. De vraag heb ik al uitstaan over de modificaties. In basis moet een snorvliegtuig uiteraard een keuring hebben gehad....
Groetjes,
Frank
_________________ PH-9C5 Fresh Breeze Thorix 130 Swing Powerplay Scorpio 26 Time flies: http://www.frankmoorman.nl Frank Moorman
Oscar, Zonder dollen,als basis moet je natuurlijk eerst standard aan 1 van de keuringen voldoen En als jij nadien verbeteringen toepast,die de veilligheid niet in de weg staan,is er weinig aan De hand,de tegenpartij zal ook eerst moeten bewijzen dat het onveillig is :mrgreen
In jou geval lijken me vierkante wiellen wel wat tot dat de keuring geregeld is daarnakun je dan weer je standard wielen monteren Hebben jullie al een afspraak met Holtsmuller (DULV) gemaakt voor een keuringsafspraak? Sterkte,en we drinken er op als het allemaal gelukt is
Oscar, Om jou hoeven we ons ook helemaal geen zorgen te maken,jij komt uit de beste keuken van Nederland(JURG) Wij maken ons vooral zorgen over mensen die een motor/scherm kopen,vervolgens You tube filmpjes kijken en denken gaan met die banaan........en dan moet je soms lullen als brugman om ze op andere ideeën te brengen. Geld is dan altijd het argument......te duur. Een ex klant die het ook allemaal beter wist(jong knaap24) woont nu op Hemelpoort 13,gelukkig gebeurde het in buitenland bij een paraglidingschool. Maar ik bedoel maar.
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10 Berichten: 970 Woonplaats: Loosdrecht
Waarde snorvliegers,
Ik wil niet roomser dan de Paus zijn, maar heb toch even navraag gedaan over hoe het nou zit met aanpassingen aan onze motoren. We hebben allemaal gekeurde motoren en daarvoor het blauwe boekje aangevraagd. V.w.b. de technische en milieu (geluid) regels moeten we voldoen aan de eisen, die gesteld zijn voor MLA's. Het lijkt natuurlijk op eerste hand heel logisch, dat je geluidsbeperkende maatregelen zou mogen nemen. Dat wordt uiteraard ook toegeluicht. Het is wel zo, dat aanpassingen aan een motor ook de luchtwaardigheid kunnen beïnvloeden. Bij geluidsbeperkende maatregelen zal dat niet zo'n probleem zijn. Het advies is om de aanpassingen door de fabriek na te laten meten en een geluidsrapport op laten maken. Lees hieronder maar verder. Ik besef, dat het een struikelblok is, maar zo werkt het nou eenmaal.
Het antwoord, dat ik ontvangen heb:
Een MLA moet voldoen aan de eisen als genoemd in Artikel 2. Als je de configuratie gaat wijzigingen wijs je er terecht op dat je toestemming moet hebben van de minister. Een dergelijke toestemming zal uiteraard alleen worden afgegeven als voldaan wordt aan de eisen van Artikel 2, namelijk 60 dB(A) gemeten volgens het voorgeschreven meetprotocol in Bijlage 1. Je zal dus moeten aantonen bij de verlenging van het S-BvL dat de configuratie van de MLA overeenkomstig is met de beschrijving in het “blauwe boekje” als geeist in Artikel 3 lid 2g waarin is vastgelegd dat is voldaan aan de geluidseis. Het volstaan met het melden dat er een wijziging heeft plaatsgevonden is dus niet voldoende. Indien er vanuit de producent dus geen door één van de drie geaccepteerde autoriteiten geluidsrapport aanwezig is die de configuratie beschrijft, dan zal je actie moeten ondernemen om jouw configuratie te laten meten, hetzij via de fabrikant hetzij via een door ons geaccepteerd meetinstituut. De toestemming van de minister volgt dan door de afgifte van het S-BvL omdat is aangetoond dat voldaan is aan de eisen uit de Regeling.
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10 Berichten: 970 Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Pim en de andere lezers,
Geen idee of je een spatlap op mag hangen, dat zou ik ook even na moeten vragen...
De informatie zou inderdaad ook onder Wetgeving, etc moeten staan. Echter, het sluit wel aan op het in deze thread behandelde onderwerp. Daarbij, het forum is geen juridisch bindend instrument.
Groetjes en hang je spatlap snel op. Er komt beter weer aan, maar het terrein zal nog wel vochtig zijn....
Frank
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten