Ik zou je nog een PBtje sturen, maar ik lees alle antwoorden en wil even iets toevoegen.
Drachten lees ik ergens in je tekst...
Wat ik na 14 jaar zweefvliegen heb gedaan is een tandemvlucht gemaakt met een instructeur om zo te proeven van deze luchtssport.
Ik had in eerste instantie ook zo mijn vooroordelen en dacht ook lekker van A naar B te kunnen vliegen en thermieken moest ook geen probleem zijn want die ervaring had ik immers al 14 jaar.
Zoals al een paar mensen schrijven moet je je beeld een beetje bijstellen.
Overigens hoor je nu misschien alleen maar de negatieve kanten, maar als je een avondje (of twee) bij een school mee hebt gekeken krijg je een heel ander beeld, zeker als je zelf een keer hebt meegevlogen.
In Drachten zit volgens mij een goede school en hebben ook een site, de instructeur kan je alles vertellen en heeft de nodige ervaring.
Ik zie steeds meer mensen uit de vliegsport en zweevliegwereld aan deze hobby beginnen, vanwege deels de éénvoud en laagdrempeligheid alsmede de rust die je hebt voor, tijdens en na de vlucht.
Wat betreft de hoogte...hééérlijk!
Je kunt veel meer zien en hebt daar ook veel meer de tijd voor.
Wil je boven de wolken vliegen of stiekem in (ja ik weet wat zweefvliegen is

dan moet je idd coomercieël gaan vliegen, maar als je weet hoeveel piloten op het moment na de opleiding geen baan hebben en ook nooit meer zullen gaan krijgen, dan lijkt me dat verre van verstandig!
Gezien je respectabele leeftijd van 26 denk ik verder dat een trike met scherm e.d. van ver boven de 12.000 euro niet voor jouw wegggelegd is....staan er nu nml, mede door de crisis, genoeg voor ~3000 te koop+1000,= opleidingskosten...tel uit je winst.
Op jou leeftijd heb je nog geen rollator met scherm nodig (sorry voor de oudere jongeren onder ons

PB houd je tegoed!