Eerder melde ik al over de eerste keer met de Flanders trike, hier het voorspelbare vervolg Na dagenlang slecht weer, leek het gisteren dan eindelijk zover: vliegbaar weer. Rond 20 uur afgesproken, maar alhoewel de ballonnen wel in de verte te zien waren, was het knap onrustig. Eerst maar even weer met de ruggedragen paramotor proberen. Een simpele achterwaartse start, maar een gigantische lift, en meteen daarna een zak van kom maar langs! Kortom, blij om niet in de trike te zitten. Half uurtje wachten, en een eerste vluchtje met de trike, solo, doorstartje, lekker oefenen. Toch was het nog vrij onrustig. En toen, een half uur voor donker, eindelijk de eerste tandemvlucht. Mn vriendin, Nathalie, was geheel vrijwillig proefpersoon, en ze vond het geweldig. Kortom, missie geslaagd, en we hopen op vele vlieguren, met zn 2-en in de trike. Het ruggedragen vliegen zal ik trouwens niet opgeven, is toch meer basic, en voelt ook als meer avontuur. Ik ben trouwens wel benieuwd of ik de enige ben, die het starten met een trike eigenlijk wat wil rekken. Ik merk, dat ik het taxiën zo leuk vind, dat ik soms een heel eind halfgas rij, voordat ik echt met volgas start. Met risico, dat het scherm mij inhaalt, of te ver terug valt, hetgeen ook al is gebeurd.
|