Beste Remco,
Ik ken je al langer, maar bij de laatste Elsefly heb ik je, zoals ik hierboven al beschreef, nog beter leren kennen. Je draagt de luchtsport paramotorvliegen een warm hart toe en helpt ons daar waar mogelijk. Is het niet op het veld, dan is het wel met andere klussen die gedaan moeten worden.
Ik weet ook, dat je heel eerlijk, open en direct uit je hart je mening geeft. Dat siert je. Echter, niet iedereen kent jou en weet wie je bent. Dan kunnen teksten ineens heel anders gelezen worden met alle gevolgen van dien.
Ik zou je graag meenemen naar de minister. Ik ben alleen nog niet zo ver, dat ik een gesprek met haar kan hebben. Inmiddels ben ik wel op het Binnenhof in Den Haag geweest. Daar heb ik nu goed contact met een Kamerlid. Deze man is zeer liberaal. Dat houdt in, dat ook hij tegen onzinnige regelgeving is. Regels zijn er om zaken in Nederland goed en veilig te laten verlopen. Als er voldoende regelgeving is, dan moet we daar niet nog eens extra regeltjes bovenop gooien.
Je wilt niet weten met wat voor kromme tenen ik soms aan tafel gezeten heb bij bepaalde gesprekken. De onzin, die uitgekraamd werd, de onwetendheid. Maar er is ook de wil om mee te werken door bepaalde ambtenaren. Deze goede wil werd binnen de eigen provincie weer tegen gewerkt. Een heel goed voorbeeld is het "experiment", dat we op zouden gaan starten. Met een aantal ambtenaren hadden we in vrij korte tijd een goed plan uitgewerkt. Dit plan werd door een aantal provincies volledig genegeerd en door andere provincies niet serieus genomen. Dan wordt het erg lastig voor zowel ons als de welwillende ambtenaren.
Het stapje naar de minister is overigens niet eens zo'n gek idee. Zij was in 2004 staatssecretaris en heeft meegewerkt aan de legalisering van paramotorvliegen.
Dit traject moet stapje voor stapje uitgevoerd worden. Ik word daar gelukkig niet gek van, hoewel ik soms wel bewust even een stapje terug neem en dan er weer vol in ga. Het is een kwestie van de lange adem.
Als laatste. We willen als moderators van dit forum zeer zeker niet de inhoud gaan bepalen zoals dat vroeger in het oostblok in een krant als de Pravda gebeurde. Integendeel. Daarom heb ik bij Jacques' tekst een stukje uitleg gegeven. Echter, bepaalde uitspraken, bedoeld of onbedoeld kunnen verkeerd uitgelegd worden.
Één klein ongelukje kan aanleiding zijn om een luchtsport plat te gooien. Mijn persoonlijke ervaring en ook die van anderen is, dat we door mensen die daadwerkelijk onze sport gezien hebben en op een lokatie met ons gesproken hebben heel serieus genomen worden. Ze zien, dat we niet roekeloos vliegen, bezig zijn met de omgeving en het milieu, de zondagsrust respecteren, verantwoordelijkheid nemen, etc. De ambtenaren, die ons tijdens Elsefly en de herdenking op de Ginkelse heide zijn komen controleren waren vol lof over onze luchtsport. Ook dit draagt bij tot het algemene beeld van paramotorvliegen.
Ik heb het al eerder genoemd. De toekomst van paramotorvliegen hebben we zelf in de hand.
Remco, houd de moed er in en blijf genieten van deze mooie luchtsport in jouw mooie Twentse land en elders.
Groetjes,
Frank
_________________ PH-9C5 Fresh Breeze Thorix 130 Swing Powerplay Scorpio 26 Time flies: http://www.frankmoorman.nl
 Frank Moorman
|