Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 07 Mei 2025, 21:51

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: luchthaven Twente
BerichtGeplaatst: 14 Nov 2012, 18:07 
Zeer actief lid

Hoi Pim,

Een vliegmaat van mij (Benno H.) heeft dit serieus geprobeerd maar is geschrokken van het antwoord dat hij kreeg. Er werd dus zeer negatief op gereageerd.
We dachten natuurlijk zelf ook hoe meer vliegclubs zich aanmelden, des temeer draagvlak voor het voortbestaan van het vliegveld Twente. Maar die mening werd dus duidelijk niet met ons gedeeld.

Ik krijg nog steeds de indruk dat wij als paramotorclubs niet serieus genomen worden, en dat er een gedachte heerst van; een stel ongebrevetteerde piloten/pioniers, die rond vliegen met zelf genaaide lappen en een grasmachine op de rug.
Misschien was dit 20 jaar geleden deels het geval, echter nu is het een serieuze sport dat aan alle richtlijnen/eisen voldoet en door de sterke groei tellen we zo langzamerhand ook in aantal behoorlijk mee.

Maar goed, misschien zouden we deze discussie onder “piloten” verder moeten voeren, maar ik wou in elk geval aangeven dat Benno het dus wel degelijk geprobeerd heeft.
Of we vasthoudend genoeg zijn geweest durf ik niet te zeggen, we hebben voor onszelf de conclusie getrokken dat we de verschillende TUG velden die we hebben moeten bekoren en dat doen we dan ook.
We vliegen met veel plezier en tevredenheid in het oosten, mede doordat onze provincie tot op heden zeer schappelijk is.

Groet,
Roger

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2012, 11:32 
Zeer actief lid

Wellicht verstandig om de reactie van remco te verwijderen,gezien hetgeen daarvoor geschreven is ;)
Er lezen ook anderen me die dan een bevestiging zouden krijgen in wat voor volk paramotorvliers wel zijn.

gr, jacques

Bericht van een van de hoofdmoderators (Frank): het verzoek van Jacques is ingewilligd en uitgevoerd. Reden: de reactie van Remco kan schade toebrengen aan de goede naam, die het paramotorvliegen heeft en verder wil opbouwen.

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2012, 18:49 
Hoofd Moderator

Hoi Pim,

Helaas heb je gelijk.
Het is altijd erg vervelend als je in moet breken in de vrijheid van meningsuiting.
De wereld is echter niet eerlijk. Anders hadden we na bijna 33 maanden wel een invulling gehad op de motie de Rouwe/Meeuwis.

De manier waarop paramotorvliegen in de gemeenteraad van Renkum behandeld is spreekt boekdelen. Ook daar is de vrijheid van meningsuiting misbruikt door met onwaarheden de gemeenteraad te overtuigen van het gelijk van de spreker. Het is haar toen gelukt met alle gevolgen van dien. Zelfs jaren later nog.

Remco is een harde werker, die ik tijdens het afgelopen Elsefly 2012 beter heb leren kennen. Hij ondersteunt de paramotorwereld erg goed. Hij schrijft recht uit zijn hart en dat kan soms verkeerd uitgelegd worden. Om hem en onszelf te beschermen moeten we soms helaas correcties op dit forum aanbrengen. Wellicht zelfs beschamend, dat we dit in Nederland moeten doen.

Inderdaad, we moeten soms op eieren lopen.

Veel Paramotor plezier!

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2012, 20:19 
Zeer actief lid

@frank ik wil een keer met jou mee na de luchtvaart minister;)

misschien helpt dat inplaats op het forum

ik doe ook mijn best.
ik spreek recht uit me hart.
omdat ik er nie tegen kan ,als er een nieuwe regel uitkomt.
jullie er zo SOFT mee omgaan :(

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2012, 07:43 
Hoofd Moderator

Beste Remco,

Ik ken je al langer, maar bij de laatste Elsefly heb ik je, zoals ik hierboven al beschreef, nog beter leren kennen.
Je draagt de luchtsport paramotorvliegen een warm hart toe en helpt ons daar waar mogelijk. Is het niet op het veld, dan is het wel met andere klussen die gedaan moeten worden.

Ik weet ook, dat je heel eerlijk, open en direct uit je hart je mening geeft. Dat siert je. Echter, niet iedereen kent jou en weet wie je bent. Dan kunnen teksten ineens heel anders gelezen worden met alle gevolgen van dien.

Ik zou je graag meenemen naar de minister. Ik ben alleen nog niet zo ver, dat ik een gesprek met haar kan hebben. Inmiddels ben ik wel op het Binnenhof in Den Haag geweest. Daar heb ik nu goed contact met een Kamerlid.
Deze man is zeer liberaal. Dat houdt in, dat ook hij tegen onzinnige regelgeving is. Regels zijn er om zaken in Nederland goed en veilig te laten verlopen. Als er voldoende regelgeving is, dan moet we daar niet nog eens extra regeltjes bovenop gooien.

Je wilt niet weten met wat voor kromme tenen ik soms aan tafel gezeten heb bij bepaalde gesprekken. De onzin, die uitgekraamd werd, de onwetendheid. Maar er is ook de wil om mee te werken door bepaalde ambtenaren. Deze goede wil werd binnen de eigen provincie weer tegen gewerkt. Een heel goed voorbeeld is het "experiment", dat we op zouden gaan starten. Met een aantal ambtenaren hadden we in vrij korte tijd een goed plan uitgewerkt. Dit plan werd door een aantal provincies volledig genegeerd en door andere provincies niet serieus genomen. Dan wordt het erg lastig voor zowel ons als de welwillende ambtenaren.

Het stapje naar de minister is overigens niet eens zo'n gek idee. Zij was in 2004 staatssecretaris en heeft meegewerkt aan de legalisering van paramotorvliegen.

Dit traject moet stapje voor stapje uitgevoerd worden. Ik word daar gelukkig niet gek van, hoewel ik soms wel bewust even een stapje terug neem en dan er weer vol in ga. Het is een kwestie van de lange adem.

Als laatste. We willen als moderators van dit forum zeer zeker niet de inhoud gaan bepalen zoals dat vroeger in het oostblok in een krant als de Pravda gebeurde. Integendeel. Daarom heb ik bij Jacques' tekst een stukje uitleg gegeven. Echter, bepaalde uitspraken, bedoeld of onbedoeld kunnen verkeerd uitgelegd worden.

Één klein ongelukje kan aanleiding zijn om een luchtsport plat te gooien. Mijn persoonlijke ervaring en ook die van anderen is, dat we door mensen die daadwerkelijk onze sport gezien hebben en op een lokatie met ons gesproken hebben heel serieus genomen worden. Ze zien, dat we niet roekeloos vliegen, bezig zijn met de omgeving en het milieu, de zondagsrust respecteren, verantwoordelijkheid nemen, etc.
De ambtenaren, die ons tijdens Elsefly en de herdenking op de Ginkelse heide zijn komen controleren waren vol lof over onze luchtsport.
Ook dit draagt bij tot het algemene beeld van paramotorvliegen.

Ik heb het al eerder genoemd. De toekomst van paramotorvliegen hebben we zelf in de hand.

Remco, houd de moed er in en blijf genieten van deze mooie luchtsport in jouw mooie Twentse land en elders.

Groetjes,

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 20 Nov 2012, 15:14 
Zeer actief lid

netjes verwoord frank.!

ja somige in dit land weten het verschil tussen een appel en een peer nog nie :? !

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC