Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 23:03

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Snorvliegen op TV bij Omrop Fryslân
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 10:14 
Zeer actief lid

Hallo allemaal,

Gisteravond, maandag 13 juli 2009, zijn er TV opnamen gemaakt door Omrop Fryslân. Er is veel geïnterviewd en er is veel gefilmd. We hebben geen idee hoe lang er uitgezonden gaat worden maar wie de regionale zenders kan ontvangen moet maar even kijken op woensdag 15 juli om 18.00 uur naar het programma Hjoed. Het is ook nog te bekijken via uitzending gemist.

gr. Jasper

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Snorvliegen op TV bij Omrop Fryslân
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 14:09 
Zeer actief lid

Jasper,Leuk
Laten we hopen dat de tegenstanders geen misbruik gaan maken van jullie reportage!
Ook jullie hebben veel natuurliefhebbers die het maar niets vinden.
Toy..toy...toy

Groet, Jacques "de ooievaar hunter" :mrgreen:

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 19:10 
Zeer actief lid

Bij ons vindt men het leuk Jacques. Afgelopen zaterdag stond er een bericht op internet over snorvliegers.
(http://www.nijsnet.nl/?pag_id=11940&news_id=27693). Gisteren stond het bericht in de lokale krant. Tot nu toe alleen positieve reacties.

Eerlijk gezegd denk ik dat er een wezenlijk verschil is tussen de klagers uit het midden van het land, of de randstad (wij noemen dat hier de "stadsen") en de buitenlui zoals hier bij ons op het platteland. Het verschil is dat de praktijk anders is dan de veelal op emotie gebaseerde theorie die de "stadsen" hanteren. Men kan dan wel snel roepen dat er door een snorvlieger een ooievaar wordt verstoort, maar 3 week geleden toen ik vloog waren er zelfs 2 die met mij mee vlogen dan begrijp ik het ook niet meer waar zij dan angstig voor zijn. Het zou kunnen dat je van plan was om in hun nest te gaan landen maar dat lijkt me sterk. Meerder keren heb ik meegemaakt dat de kokmeeuwen, zilvermeeuwen en buizerds op korte afstand tot soms 40 meter met me mee vlogen zonder ook enig teken van agressie of angst te tonen. Vorig jaar stond er een artikel in het Friesch Dagblad waarbij het de interviewer opviel dat al het vee waar wij overheen vlogen zich niet verroerde en gewoon doorging met grazen. Hier stonden paarden, koeien en schapen. Zeer veel paarden zelfs want op 200 meter afstand van ons terrein zitten 2 grote Friese paardenfokkers waar wij goed contact mee hebben en die vinden ons vliegen geen enkel probleem. Ze zien met eigen ogen dat hun paarden hier niet angstig van worden. Natuurlijk als er net een nieuw paard bijkomt kan die best een beetje schrikken maar dat mag toch ? Om nog even op die "stadsen" terug te komen; Zelf ben ik jager en als ik dan een eend of haas schiet en die later opeet dan geeft me dat een goed gevoel. Met name om het feit dat dit dier zij leven tot dan toe in vrijheid heeft geleefd. Het vlees smaakt ook beter. De critici van de jacht bevinden zich hoofdzakelijk in de steden. Als zij mij met een haas zien lopen is het niet ongewoon dat er een middelvinger wordt opgestoken of dat er luid wordt geclaxonneerd. Vaak eten deze gasten 's avond een kroket of een broodje hamburger of een heerlijke kip die in 5 weken is vetgemest. Dat snappen ze niet.

De moraal is wel duidelijk denk ik ?

gr. Jasper

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 20:16 
Beheerder

Jasper,

Ik begrijp je perfect.

Hoewel ik een groot tegenstander ben van stierenvechten ben ik liever zo'n stier die tot dat moment goed geleefd en gegeten heeft dan een beest wat nooit geleefd heeft in de bio-industrie.

Als het mag dan wil ik ooit wel een keer met je mee. Ik draag dan wel je spullen. ;)

Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2009, 20:49 
Zeer actief lid

Yvin,

Ik ben jager maar wel tegenstander van stierenvechten. Ik vindt dit ook 2 niet vergelijkbaren zaken. Wij als jager benutten de natuur op een verantwoorde wijze en proberen op een zorgvuldige humane manier het wild direct te doden voor zover er geschoten wordt. Een jager doet namelijk veel meer dan alleen maar schieten maar dit komt vaak niet in de publiciteit. Kort samengevat kun je zeggen dat een jager een natuurbeheerder is met zeer veel respect en praktische ervaring van de natuur. Het stierenvechten daarentegen vindt ik gruwelijk en de stier is hoe dan ook ten dode opgeschreven en komt op een langdurige pijnlijke manier aan zijn einde.

Een eend, haas of fazant schiet ik praktisch altijd direct morsdood. Als er een haas vlak voor mij wegloopt laat ik hem gaan en schiet ik niet. Het wild moet een eerlijke kans krijgen. Ook gebeurd het vaker dan eens dat je mis schiet.

Je mag best eens mee op jacht. Je hoeft dan niet alleen te dragen maar je krijgt het ook mee zodat je het verschil zult proeven tussen een bio kip en een uitzonderlijk biologisch fazantje.

gr. Jasper

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009, 07:32 
Beheerder

Jasper,

Het was niet bedoeling om een vergelijk te maken maar alleen om aan te geven dat mensen vaak hypocriet zijn.

Ik wil graag een keer mee en een heerlijk stukje vlees zeg ik geen nee tegen. ;)

Misschien kunnen we vooraf de biotoop verkennen met de paramotor. :P

Greetzzz,

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009, 16:14 
Beheerder

Geweldig Jasper, wat een leuke uitzending.

Nu alleen nog even op Youtube zien te zetten, dan kwak ik het op het forum.

Het hoogtepunt was absoluut Max met zijn brede grijns en mooie trike. ;)

Greetzzz,

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2009, 21:20 
Zeer actief lid

Het hoogtepunt vond ik eigenlijk dat ik zei dat trike's voor oude lullen zijn. Dat was in het Fries en kon je zeker niet verstaan.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2009, 07:15 
Beheerder

Jawel maar dat is zo confronterend. :P

Mocht je een link hebben van uitzending gemist dan plaats hem gaarne, als je wilt :?:

Aha, hij is al geplaatst bij media zag ik.

[youtube]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bE5ItS3xGEg&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bE5ItS3xGEg&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/youtube]

Greetzzz,

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 9 berichten ]