Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 22:51

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2009, 21:53 
Startend poster

Goede avond,

Mijn naam is Kevin.
Bij toeval ben ik de sport tegen gekomen op het internet, en ben erg enthausiast.
Graag zou ik een keer willen kijken hoe het in zijn werk gaat, en misschien een keer mee vliegen.
Er vanuitgaande dat het niet tegen kan vallen, wil ik op den duur een brevet halen om zelf te mogen vliegen.

Kan iemand mij helpen, of,waar en wanneer zoiets mogelijk zou zijn?

Groeten,
Kevin

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Nieuw hier
BerichtGeplaatst: 19 Jul 2009, 22:09 
Beheerder

Kevin,

Allereerst welkom op het forum.

Bovenaan het forum zie je verschillende banners. Dit zijn erkende vliegscholen. Er zijn ook nog andere vliegscholen.

Lees op je gemak het forum door en je vindt ongetwijfeld alle informatie die je nodig hebt.

Een goed idee is inderdaad om een keer mee te vliegen.

Mocht je nog vragen hebben dan horen wij het graag.

Succes met het doorvorsen van het forum.

Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2009, 14:34 
Beheerder

Kevin, ( en andere aspirant vliegers )

Je kunt nu in ieder geval naar Drachten naar het vliegerfeest ( kijk bij ,, evenementen Nederland ). Daar zul je ook zeker met iemand mee kunnen vliegen.

Hier twee suggesties maar er zijn meer duovliegers. Daar heb ik helaas geen filmpjes ( zo snel ) van voorhanden.

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ex7eNUniacc&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ex7eNUniacc&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hQujGJHdWBs&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hQujGJHdWBs&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Greetzzz,

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2009, 18:44 
Zeer actief lid

Waar kom je vandaan Kevin?

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2009, 20:40 
Startend poster

Bedankt voor de tip Yvin, ik denk dat ik er wel bij ben.

Ik heb inmiddels contact gehad met Jacques en Erich wieringa, en er lijkt schot in de zaak te komen.
Vermoedelijk ga ik Zondag een bezoekje brengen aan Jacques. om wat spullen te bekijken. en hopelijk wat vliegwerk 'bij goed weer'

Baba, ik kom uit Uden, en jij? Is Baba je echte naam. of ben je eeen trotse turkse vader?

Groeten, Kevin

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2009, 20:53 
Beheerder

kevin schreef:
Baba, ik kom uit Uden, en jij? Is Baba je echte naam. of ben je eeen trotse turkse vader?

:lol: :lol: :lol:

Uden is het dichts bij Jacques ( zover ik weet ) dus voor ,, first contact ,, een logische keuze. ( voordat mij verweten wordt dat ik aandelen heb bij hem ;) )

Maar voor mij misschien handig om een landkaart op het forum te zetten van alle dealers om alle schijn van partijdigheid te voorkomen. Dan verwijs ik naar deze kaart en kan men zelf zien welke dealer het dichtste bij is.

Als mensen mij om advies vragen raad ik de dealer in de buurt aan om kennis te maken met de sport. Tevens raad ik daarna iedereen aan om bij alle dealers te snuffelen om tot een goede keuze te komen.

En voordat je koopt, leg je voorlopige keuze voor aan een zogenaamde opnieleider, iemand die relatief veel weet maar geen commercieel voordeel heeft bij je keuze.

Maak nooit de fout te snel te kiezen en dientengevolge met een niet juiste, of niet wettelijk correcte configuratie opgescheept te zitten.

De belangrijkste zaken zijn:

Zowel motor als scherm moeten DULV-goedgekeurd zijn. Laat je niet afleiden, vraag rechtstreeks hierna en controleer dit op internet en vraag dit na bij iemand. Je bent anders in Nederland niet verzekerd.

Ideaal is dat je wegkomt met een volle tank met windkracht 0. Er kan iemand je een lichte motor laten proberen met een lekker windje en dan kom ik zelfs weg met mijn majestueuze torso ;) maar de mooiste vluchten maak je op mooie warme zomerse avonden.

Persoonlijk adviseer ik eerst een liercursus zodat je brevet 1 hebt. Dit kost zo rond de 400 euro en het is hartstikke leuk om te doen en je leert eerst te landen zonder motor op je rug.
Dit is persoonlijk want dit is niet noodzakelijk.

Voor wat het waard is,

Greetzzz,

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2009, 21:50 
Zeer actief lid

Yvin heeft gelijk;
Gewoon rondsnuffelen en dan kom je "vanzelf" bij de beste merken !!!
Natuurlijk van harte welkom in Drachten, tijdens ons evenement.

Groet,

Paramax.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2009, 11:45 
Zeer actief lid

Baba Staat voor Bauke Bakker en ik kom uit witmarsum (Friesland). maar ik dacht dat als je hier in de buurt woonde, had je een keertje mee kunnen vliegen.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2009, 11:48 
Zeer actief lid

Eigenlijk wil in baba wel veranderen in mijn voornaam. Maar volgens mij kan dat niet. kan dat via jou yvin?

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 23 Jul 2009, 12:21 
Beheerder

Baba,

Dat kan.

Greetzzz,

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC