Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 21:25

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2013, 21:14 
Kijkt de kat uit de boom

Deze zomer ben ik begonnen met het nemen van paramotor lessen. Helaas ben ik nog niet zelfstandig de lucht in gegaan. Dit laatste had met namen te maken met de twijfels die ik had, durf ik dit wel en is het risico niet te groot. Dit gevoel werd voornamelijk ondersteunt door zoek tochten op YouTube die meestal resulteerde in het vinden van crash filmpjes. Ik voel nog steeds wel spanning als ik denk aan "de eerste keer" maar ik heb geen twijfels meer ik wil dit echt. Een groot deel van mijn twijfels zijn weg genomen door het lezen, leren en nu ook behalen van de paramotor theorie. Hoe meer ik weet des te minder dat ik twijfel.

Tijdens mijn lessen ga ik natuurlijk veel leren over de praktische kant van het vliegen, maar middels dit forum zou ik ook graag in contact komen met andere vliegers. Ik heb nog veel vragen en zou graag wat paramotor tochtjes maken dus niet rond cirkelen rond 1 veldje maar echt van a naar b, en hier vraag ik mij bijvoorbeeld af of het vaak gebeurt dat vliegers bij elkaar op bezoek gaan?Ook vraag ik me af of je kan starten en landen bij andere vliegers met een LHR veld, hier in Zuid Holland zijn bijvoorbeeld 5 van dit soort velden en vraag me af of ik zelf nog wel een veld kan/moet aanvragen.

Ik heb nog veel meer vragen maar dat komt allemaal wel.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Even voorstellen
BerichtGeplaatst: 09 Dec 2013, 21:42 
Zeer actief lid

wie stelt zich voor ?
waar kom je vandaan?
ik kom uit Zuid Holland je kunt mij altijd bellen.

mvg Oscar

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 09 Dec 2013, 21:53 
Kijkt de kat uit de boom

O.Scholtes schreef:
wie stelt zich voor ?
waar kom je vandaan?

mvg Oscar

Oscar natuurlijk het belangrijkste van voorstellen vergeten.

Gerben, 30 jaar ik woon in de omgeving van gorinchem.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2013, 10:15 
Zeer actief lid

Hoi Gerben,
Ik weet niet waar je lest, maar je moet vooral vertrouwen hebben in je zelf dat je het echt wil want dan kun je het ook.
Wij nemen nieuwe leerlingen eerst een half uur mee in de Xcitor,om ze te laten wennen aan hoogte bochten en vertrouwen in materiaal.
Je moet niet nadenken over een lijntje dat zou kunnen breken,want dat doet het toch niet als je in de lucht bent en die ophanging breekt
ook niet af want je vliegt met Dulv gekeurd spul.
Het grootste gevaar is gebrek aan zelfvertrouwen,waardoor je stomme menselijke fouten gaat maken.
Ik doe dit nu 15 jaar en er is er nog nooit één spontaan naar beneden gevallen 8-) ......gelukkig ;)
Respect voor de sport en materiaal is wat ik je kan meegeven voor een lang en gezond leven met veel mooie vluchten.
Vertrouw op je intuiwitie en zeg ook eens gewoon nee als het gewoon niet goed voelt.

Sportieve groet jacques

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2013, 12:16 
Kijkt de kat uit de boom

Jacques schreef:
Hoi Gerben...

Hoi jacques bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik les bij skydance, deze zomer ben ik al een keer de lucht in geweest met de tweezits trike. Ik ben ook niet bang dat er iets met het materiaal gebeurt, want ook tijdens de trike vlucht vond ik het in de lucht heerlijk rustig. Mijn zorgen richten zich meer op de eerste keren starten en landen. Natuurlijk heb je al de nodige grond oefeningen gedaan en weet je theoretisch wel wat je moet doen. Alleen die eerste keer moet je het toch alleen doen, en dan vraag ik me af doe ik het wel goed wat gebeurt er als ik door torque of gyroscopic precision ga draaien of naar beneden draai (handen hoog en gas rustig los) maar gaat me dat ook lukken en dan hebben we natuurlijk nog de landing ook daar weet ik weer wat ik moet doen snelheid is veiligheid en net boven de grond flaren, maar wat doe ik als ik ga pendelen of bang wordt van de op mijn af razende grond. Dit 'spookt' gewoon rond in mijn hoofd. Wel neem ik mij voor om als ik ga ook echt te gaan en niet te twijfelen als ik in de lucht ben is het heerlijk vliegen ;). Wat ik mij ook heb voor genomen is om ten alle tijden gecontroleerd te vliegen dus niet laag over de grond of vlak langs bomen en of laag over water (en ik hoop natuurlijk dat ik kan blijven vast houden) ik wil gewoon rustig en lekker vliegen en veel zien.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2013, 13:50 
Zeer actief lid

Oké Gerben,
Luister vooral goed naar de instructie die Jurg je geeft, je bent daar in goede handen als je je lesgeld hebt betaald :lol: ... ;)
hij heeft net als wij veel ervaring opgebouwd,trek vooral niet je eigen plan zolang je portocontact hebt.
En bij je eerst start lopen lopen zo snel het gaat......en nu komt het belangrijkste :shock: vooral NIET vroegtijdig gaan PROBEREN te ZITTEN!!
Laat je van de grond tillen met gestrekte benen die de grond net niet meer raken.
Bij de landing zal Jurg je zo lang mogelijk laten wachten met de flair :( want jij hebt de nijging te vroeg te willen flairen omdat je wat bang bent
voor die grond die op je af komt......maar je zult verbaast staan hoe rustig je land als je goed luisterd naar Jurg.
Na de landing zeg je dan dat je veel aan deze goedbedoelde worden van mij moet denken en noem daarbij vooral mijn naam :mrgreen:
En vergeet niet de groeten te doen van mij bij je volgende les.
Heb vertrouwen in je zelf en je profi instructeur.
Nu maar hopen op goed weer zoals vandaag.

Sportieve groet,jacques en al jou andere vliegvrienden

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2013, 20:32 
actief lid

Reto schreef:
O.Scholtes schreef:
wie stelt zich voor ?
waar kom je vandaan?

mvg Oscar

Kijk aan, ik woon in Hank (15km van Gorinchem) en ben voornemens te gaan lessen bij Skydance. Het wachten is op mooi weer..!

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2013, 21:05 
Zeer actief lid

Helemaal goed Jan

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2013, 21:08 
Kijkt de kat uit de boom

JanS schreef:
Reto schreef:
O.Scholtes schreef:
wie stelt zich voor ?
waar kom je vandaan?

mvg Oscar

Kijk aan, ik woon in Hank (15km van Gorinchem) en ben voornemens te gaan lessen bij Skydance. Het wachten is op mooi weer..!

Ik kan je dat zeker aanraden!!

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2013, 21:24 
Zeer actief lid

Van Hank naar Oosterbeek is ook niet ver, zeker als je terecht kan in Druten e.o .
Kan zo maar gebeuren dat er in het voorjaar ook rond Den Bosch gelest gaat worden, voorlopig toch geen les-weer dus kunnen jullie mooi je theorie gaan leren voor het examen in april.
Voorlopig is het gras nat (zwaar scherm), de ondergrond drassig(uitglijden), de ganzenfoerageertijd en gebieden zijn nog van kracht en het broedseizoen moet nog beginnen en dan is het april...VLIEGEN :!:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC