Examendatum?....Dat is zeker dichtbij, ik zou niet te lang wachten!
Maar zoals ik je al eerder in een pb had geschreven en mede paramotorvliegers kunnen dat bevestigen; paramotorvliegen kun je alleen (zeker in het begin) doen met zgn ballonnenweer. Maw; geen thermische omstandigheden en max 2Bft of minder wind.
Deze omstandigheden komen meestal voor tijdens zonsopgang en ondergang in de periode maart t/m oktober, daarbij is het gras 's-morgens nat waardoor het starten ook niet éénvoudig is.
De meeste vliegers maken denk ik gemiddeld 25 starts per jaar, de één wat meer de ander wat minder.
Je kunt een paramotorset vergelijken met een ultralight-vliegtuigje of een vlinder, die hebben het met wat wind en turbulentie ook niet makkelijk.
Maar er blijven genoeg dagen per jaar over om wel leuk te kunnen vliegen, alleen lijken de mooiste dagen altijd te zijn wanneer je door omstandigheden niet kan...
Ik wil niet te negatief doen over deze mooie sport, maar na 14 jaar gevleugelde vliegtuigen te hebben gevlogen is mijn ervaring dat je bij deze vliegsport soms wat langer geduld moet hebben.
Succes!