Hoi Johan,
Ik heb een helm van Fresh Breeze, waar de oorkappen en microfoon aan vastzitten. De oorkappen zorgen tevens voor voldoende geluidsbescherming en zitten comfortafel.
De helm is lekker licht, zit goed. Een bril kun je er goed onder dragen. Bij zonnig weer gebruik ik en zonnebril, bij bewolkt weer een aparte bril voor dat type licht. Het is te adviseren om altijd oogbescherming te dragen. Niets is meer vervelend, dan net voor de landing een vliegje in je oog te krijgen. De vliegsnelheid lijkt langzaam, maar het is te vergelijken met de snelheid van (geoefende) wielrenners. Ook die dragen allemaal een beschermende bril.
Je kunt ook complete visors integreren op je helm. Met name in de winter kan dit extra (koude) bescherming geven.
Voorbeeld van mijn helm:

Link naar de betreffende pagina bij Fresh Breeze (even scrollen op de pagina. Je ziet daar ook een foto van een helm met geintegreerd visor).:
http://www.fresh-breeze.de/en/en_accessory_general.htmHopelijk komen er meer antwoorden, zodat je een goede keuze kunt maken.
Groetjes,
Frank